Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده فعال زن سعودی با افشاگری درباره نقض گسترده حقوق زنان در عربستان اعلام کرد که اگر بن سلمان به پادشاهی برسد اتفاقات غیرمنتظره‌آی در انتظار آل سعود خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم «ریم سلیمان» ، روزنامه نگار و فعال زن سعودی در گفتگو با عربی 21 گفت که با تشدید سرکوب‌ مقامات در داخل کشور توسط «محمد بن سلمان» ، ولیعهد سعودی، طی دوره آینده ممکن است حوادث غیرمنتظره ای در خاندان حکومتی آل سعود رخ دهد و کسی نمی تواند با اطمینان بگوید که امور کشور برای ولیعهدی بن سلمان کاملا حل و فصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریم سلیمان در مصاحبه با عربی 21 ، توضیح داد: اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شود ، راه بن سلمان برای تصاحب تاج و تخت پدرش هموارتر و آسان تر خواهد شد ، اما در صورت پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ممکن است برنامه‌های عربستان را مختل کند.

این روزنامه نگار سعودی که پس از دستگیری برای مدت کوتاهی از کشورش فرار کرد و نزدیک به دوسال است که در هلند اقامت دارد ، اشاره کرد : محمد بن سلمان می خواهد تجربه اماراتی را تکرار کند و چه در روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل و چه در روابط بین الملل دنباله رو این کشور است . اما برخی موارد مانع عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌شود.

وی با انتقاد از کسانی که می گویند امروز وضعیت زنان در عربستان سعودی بهتر از دیروز است ، گفت: شاید در سطح حقوق شخصی در لباس و مسافرت برخی پیشرفت‌های حقوقی برای زنان کشورم وجود داشته باشد ، اما در سطح آزادی‌ها و حقوق عمومی ، مانند حق فعالیت زنان ، حق زنان در ثروت کشور و غیره ، هنوز ناعدالتی وجود دارد و حتی زنان سعودی از پایین ترین سطح حقوقی نیز برخوردار نیستند.

نویسنده سعودی در ژانویه 2019 ، به عربی 21 اعلام کرده بود که «سعود القحطانی» ، مشاور سابق محمد بن سلمان هنوز هم همه وظایف خود را در عربستان انجام می‌دهد. ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار فعال سعودی نقطه عطفی در کارنامه سعود القحطانی بود. وی متهم ردیف اول ترور خاشقجی بود که دادگاه‌های عربستان که ماه گذشته میلادی حکم های نهایی را درباره پرونده قتل خاشقجی صادر کردند القحطانی را تبرئه کردند. با توجه به اینکه القحطانی تمام نقش قبلی خود را به عنوان مشاور ولیعهد انجام می‌دهد، بعید می دانم که بن سلمان به فکر ناپدید کردن و یا مجازات وی بوده باشد.

سلیمان در گفت‌وگو با عربی 21 در خصوص نشانه‌های قریب الوقوع عادی سازی روابط عربستان با رژیم اسرائیل تصریح کرد که با وجود اینکه صداهایی از همه طرف درباره پایمال کردن آرمان و مسئله فلسطین در عربستان شنیده می‌شود، بعید است که ولیعهد سعودی عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل را به طور رسمی اعلام کند. همانطور که اخیرا سخنان تند « بندر بن سلطان» رئیس سابق اطلاعات سعودی را علیه رهبران فلسطینی در شبکه العربیه دیدیم. شنیدن سخنان تند بندر بن سلطان علیه رهبران فلسطینی به دلیل رد توافق نامه عادی سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی مرا شوکه کرد؛زیرا این اظهارات، گویی از خود ریاض شنیده می‌شود . در گذشته نیز «شاهزاده ترکی الفیصل» - رئیس اطلاعات سابق - علناً با سران صهیونیستی دیدار می‌کرد و این اقدام نوعی نقض آرمان فلسطین بوده است.

نویسنده فعال سعودی درباره موقعیت بن سلمان در جریان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت که به نظر من محمد بن سلمان می خواهد اقدامی مشابه با امارات چه در روابط با رژیم صهیونیستی و چه در روابط بین‌المللی را انجام دهد درحالی که «ملک سلمان» پادشاه عربستان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف است. روابط امارات و عربستان سعودی بسیار فاجعه بار است که این ارتباط به صورت یکجانبه است و امارات می خواهد از بحران‌های عربستان در راستای منافع خودش سوءاستفاده کند و ولیعهد عربستان توسط گروه بزرگی به اصطلاح « سعودی‌های اماراتی» محاصره شده که این گروه به دنبال غارت سرزمین ما هستند. تنش‌های داخلی و ادامه سرکوب‌گری‌های عربستان منجر به تضعیف این کشور خواهد شد؛ چراکه عربستان تحت کنترل امارات است و همچنین امارات عامل وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی و امنیتی عربستان خواهد بود.

ریم تاکید کرد چند هفته گذشته گروهی از مخالفان تبعیدی عربستان سعودی که در کشورهایی از جمله انگلیس و ایالات متحده ساکن هستند، با صدور یک بیانیه تشکیل یک حزب اپوزیسیون را اعلام کردند. در واقع، تشکیل این حزب اپوزیسیون نخستین مقاومت سیاسی سازمان یافته علیه حکومت ملک سلمان، است که این تنها یک گام پیشرفته در سطح مخالفان خلیج فارس و عربستان نبوده و من از تشکیل این نهاد خوشحال شدم و انتظار دارم که این نهاد در راستای خدمت به کشور فعالیت کند.

ریم سلیمان در خصوص اعلام حساب کاربری العهد الجدید مبنی بر تشکیل کمپین جدید مقامات سعودی برای دستگیری فعالان و سیاست‌مداران مرتبط با « سعدالجبری» مسئول سابق دستگاه اطلاعات عربستان و جعبه سیاه آل سعود تاکید کرد که سرکوب گری های بن سلمان همچنان ادامه دارد.

ریم سلیمان قصد دارد تا طرحی را برای حمایت از مسایل فعالان، بازداشت شدگان زن و حقوق زنان در عربستان راه اندازی کند و این مسئله را به زودی محقق خواهد کرد. برجستگی این پروژه در گرو ارتباط با خانواده زندانیان و دریافت اطلاعاتی از آن‌ها است. وی معتقد است که می توان بحران فعالان زن را با راه اندازی اصلاح سیاسی داخلی حل کند، اما آنگونه که به نظر می رسد مقامات سعودی نمی‌خواهند، به همین دلیل باید جامعه بین الملل و سازمان‌های حقوقی عربستان، مسئولیت دفاع از زنان و مردان بازداشت شده عربستانی را برعهده بگیرد و بر دولت عربستان برای آزادی آنها فشار بیاورد.

نویسنده سعودی در گفت و گو با عربی 21 تاکید کرد : محدودیت‌ها علیه من از سوی عربستان ادامه دارد به گونه‌ای که چند ماه گذشته شخصی به نام عبدالعزیز طرابزونی با من تماس گرفت و خواست در ازای حل و فصل پرونده به ریاض بازگردم و به او اعتماد نکردم و پاسخی ندادم.

چند روز پیش گروهی از نمایندگان و وکلای انگلیس خواستار بازدید از عربستان سعودی برای آگاهی از سرنوشت شاهزادگان سعودی از جمله «محمد بن نایف» ولیعهد سابق و شاهزاده احمد بن عبدالعزیز شدند. ریم سلیمان اظهار داشت که من بعید می‌دانم عربستان چنین اجازه ای را بدهد چرا که این دو شاهزاده تحت کنترل شدید بن سلمان قرار دارند و ملاقات با آن ها ممنوع است.چندی پیش شاهزاده احمد در ازای تضمین انگلیس به ریاض بازگشت اما ولیعهد سعودی به تعهد خود عمل نکرد و او را دستگیر کرد. بدین ترتیب من معتقدم که عربستان به درخواست نمایندگان مجلس و وکلای انگلیسی نیز اهمیتی نمی‌دهد.

ریم گفت که اعضای پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را تصویب کردند که نقض حقوق بشر در عربستان را محکوم می‌کند و از اتحادیه اروپا می‌خواهد سطح حضور خود در اجلاس سران رهبران گروه 20 به میزبانی ریاض را کاهش دهد تا از مشروعیت بخشیدن به نقض حقوق بشر جلوگیری شود که در مورد جایگاه اروپا در برابر نقض حقوق بشر در عربستان فعلا نمی‌توانم نظری بدهم؛ اما به طور کلی موقعیت کشورهای بزرگ در دفاع از حقوق بشر عربستان جدی نیست، همانطور که می‌بینیم که احمد اسیری و سعود القحطانی مجرمان ترور خاشقجی هنوز آزاد هستند و به کارهای خود ادامه می‌دهند. بنابراین دولت‌ها باید موضع جدیدی را در برابر سرکوب‌گری‌ها و دستگیری خودسرانه عربستان اتخاذ کنند. با توجه به اینکه بن سلمان می‌داند چگونه از فرصت‌ها سوء استفاده کند، از نشست سران 20 برای خوب جلوه دادن چهره ریاض در جهان بهره می‌برد و سعی می‌کند تا خود را به عنوان پادشاه قدرتمند عربستان سعودی معرفی کند.

نویسنده فعال سعودی گفت که بن سلمان باید بداند ترور جمال خاشقجی و دستگیری شاهزادگان ،تاجران و همچنین فعالان زن و نخبگان جامعه ضربه سنگینی به عربستان خواهد زد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سلیمان در گفت‌وگو با عربی 21 تاکید کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر عربستان بسیار تاثیر گذار است؛ چرا که اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، ممکن است بن سلمان برگ برنده خود را برای رسیدن به حکومت از دست بدهد و این احتمال وجود دارد که سعد الجبری در آن زمان از خلال ارتباط با نهادهای آمریکایی نقش موثری در تضعیف حکومت بن سلمان داشته باشد؛ اما اگر ترامپ پیروز شود راه بن سلمان برای تصاحب تاج و تخت پدر هموارتر خواهد بود؛ چرا که ترامپ حامی جنایت‌های وی است.

عربستان| قبیله الحویطات از شر سرکوبگری‌های آل سعود دست به دامان سازمان ملل شد

وی افزود که تنش‌ها در میان شاهزادگان آل سعود همچنان ادامه دارد و بن سلمان رقبای خود را در داخل کشور با سرکوب گری هایش کنترل می‌کند و در صورت به قدرت رسیدن بن سلمان ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای در خاندان حکومتی آل سعود رخ دهد.

وی در پاسخ به این سوال عربی 21 که آیا ممکن است بن سلمان سیاست های خود را تغییر دهد و در آینده اصلاحات واقعی را شروع کند، تاکید کرد که اگر بن سلمان بخواهد استراتژی خود را تغییر دهد، ملت از وی حمایت خواهند کرد و حکومت وی تا سال ها ادامه خواهد داشت اما تا زمانی که بن سلمان تحت تاثیر امارات و تصمیمات این کشور فعالیت کند، چنین اقدامی را انجام نخواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بن سلمان ملک سلمان اخبار عربستان سعودی بن سلمان ملک سلمان اخبار عربستان سعودی عادی سازی روابط با رژیم انتخابات ریاست جمهوری رژیم صهیونیستی عربستان سعودی محمد بن سلمان سرکوب گری ها چه در روابط بن سلمان ریم سلیمان بین الملل عربی 21 حقوق بشر آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشاگری از درگیری جنجالی صلاح و کلوپ؛ دلت می‌خواد برگردی روی نیمکت؟
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • جام پادشاهی عربستان؛ تلاش النصر برای فتح تنها جام فصل
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت