Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بخش دوم مصاحبه با ساکت الهامی در برنامه ملاقات با چهره ها در خدمت شما هستیم. سرمربی سابق تراکتور اذعان دارد که رختکن تیمش توسط سه بازیکن با تجربه این تیم یعنی احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه کنترل شده، موضوعی که بار مثبتی روی تراکتور در طول فصل داشته است. الهامی می گوید رختکن تیم زیدان نیز به دست راموس کنترل می شود و چنین الگوبرداری ای صورت گرفته است

ساکت الهامی در بخش دوم گفت و گوی خود در برنامه ملاقات با چهره ها در خصوص موضوعات جالبی صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازی تراکتور و استقلال در فینال جام حذفی برخی معتقد بودند که بازیکنان تراکتور وقت تلف کرده اند، در این خصوص الهامی پاسخگو شد و همچنین بخش عمده ای از گفتگوی سامان خدائی با سرمربی سابق تراکتور در خصوص سه بازیکن به نام های احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه بود. تا پایان این بخش از گفت و گو با ما همراه باشید.

من نگفتم که آقای زکی پور، اشکان را در هجده قدم ما بزن!

به فینال جام حذفی و صحبتی که هواداران استقلال دارند برگردیم. آنها می گویند تراکتور در نیمه دوم وقت زیادی را تلف کرد و این روش بازی آن ها بود.

صحنه ها را الان ببینید، یک مقدار هم از زمانش گذشته، کدام بازیکن ما بدون توپ خوابیده است؟ وقتی می گویند یک بازیکن با تجربه است برای چه این را می گویند؟ من می توانستم اشکان یا مسعود را همان بازی در دقیقه 60 یا 70 تعویض کنم اما می گویند مسعود یا اشکان با تجربه هستند و بگذار بمانند. شمایی که وقتی می بینی اشکان با تجربه است و پشت هجده دروازه خودمان که فاصله اش 80 متر تا دروازه شما است، خطای بچگانه انجام می دهید خب مشخص است اشکان دژاگه تیمش تحت فشار است و و بلد است بازی را برای خودش اداره و کنترل کند. شاید شما روی یک بازیکن جوان خطا کنید و آن بازیکن بحثش فرق می کند. شما ببینید تمام این اتفاقاتی که افتاده، این ها خطا کرده اند که زمان برده است، بازیکن من نخوابیده یا من نگفته ام که مثلا آقای زکی پور، اشکان را در هجده قدم ما بزن. این بحث فنی است و بگویند خوابیدن. محمدرضا خانزاده ما 10 دقیقه بیرون از زمین خوابیده و گل دوم را همین گونه 10 نفره خوردیم. شما ببینید خطاهای مربوط به دقایق 70 تا 90 یا روی اشکان یا روی مسعود یا روی خانزاده یا روی محمدرضا اخباری انجام گرفته است و این ها هم با تجربه اند و توانسته اند زمان را مدیریت کنند و این حق طبیعی شان بوده است. اگر بدون توپ می خوابیدند بله اما حق طبیعی شان بود که مدیریت کنند و در این موضوع بازیکنان ما مقصر نبودند. خود من هم که بالا بودم، مخالف این نوع بازی هستم. دوست دارم بازیکنی که زمین می خورد بلند شده و به تیم حریف بگوید ما اگر شما را می بریم، داریم مردانه این کار را می کنیم نه با خوابیدن روی زمین، ولی همه آن توپ ها خطا بوده است. اگر نگاه کنید، در آن بازی ما 13 خطا کردیم و استقلال 27 تا. هر کدام از این خطاها 30 ثانیه هم طول کشیده باشد 13 دقیقه اتلاف وقت کرده اند و ما که نکرده ایم! اینها خودشان آمده اند چند دقیقه را گرفته اند. پس از دید آن ها باید 23 دقیقه وقت اضافه گرفته می شد اما اتلاف وقتی که شده را من نباید تقاصش را بدهم.

رختکن ما دست دژاگه، شجاعی و حاج صفی بود اما آنها در کار فنی دخالت نمی کردند

اسم از مسعود شجاعی آوردید. شایعه ای در خصوص تراکتور مطرح است که مسعود شجاعی در مسائل فنی تیم دخالت می کند یا دخالت داده می شود یا در تراکتور فراتر از بازیکن و کاپیتان است.

اینکه در تراکتور، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی فراتر از بازیکن هستند درست است ولی اینکه بخواهند دخالت کنند نه. مسعود و اشکان در زمان کرونا، کمترین بازی را در تیم ما کرده اند. در ورزشگاه آزادی جلوی استقلال و بازی لیگ، مسعود فکر کنم 15 دقیقه بازی کرد و اشکان 5 دقیقه. این صحبت ها، صحبت های خوبی نیست، نه در شان مسعود و احسان و اشکان است نه من در جایگاهی هستم که بخواهم این کار را بکنم. مردم می بینند من مسعود را هم بازی داده ام و هم تعویض کرده ام، نمونه بارزش در بازی فینال بود که ما 2 تعویض کردیم. یکی آزادی آمد داخل و دوباره تعویضش کردم و بعد از آن اشکان دژاگه بود که تعویض شد. اتفاقا از تعویضش ناراحت هم شد. این ها در قاموس من نیست ولی اینکه این افراد بزرگان تیم هستند، درست است. مسعود یک لیدر تمام عیار است و الان همان سبک را احسان در تیم ملی ادامه می دهد، من همیشه به مسعود می گفتم، در کار رختکن دخالت نمی کردم و رختکن تیم بزرگی مثل رئال مادرید یا زیدان، من در این حد نیستم ولی رختکن تیم زیدان کلا دست راموس است و رختکن ما کلا دست این سه نفر بود. خیلی جاها من دخالت نمی کردم اما اینکه بیایند در ارنج و کارفنی دخالت کنند نه، اولا اصلا خودشان در این وادی وارد نمی شدند دوما من آدمی نیستم که به این وادی ها بروم. با این شرط که اشکان و مسعود در زمان کرونا 40 روز بعد آمدند و از بازی دوم بودند. اگر می خواستند دخالت کنند که می آمدند و کار را می گرفتند. اصلا این حرف ها، حرف های خوبی نیست.

برای منصوریان و اکیپش آرزوی موفقیت دارم

تجربه کار کردن با 3 کاپیتان تیم ملی چطور بود.

یکی دو برهه در استقلال بوده ام و کلا تیم هایی که در آنها حضور داشته ام، تیم هایی پرهوادار بوده اند. تیم هایی بوده اند که با بازیکنان بزرگ در آنها کار کرده ام. خداشاهد است این افراد ساسان انصاری، محمدرضا خانزاده، اخباری و اکبر ایمانی و رشید، بی نظیر بودند. بهترین هایی که در تیمشان مربیگری کرده ام به لحاظ معرفتی، واقعا این را می گویم تراکتور اول و بعد از آن پدیده. این ها از نظر معرفتی بیست بودند و ما کوچکترین حاشیه ای را در تیم مان نداشتیم. ما تیمی یک دل بودیم و همه دست به دست هم دادیم، همه به دنبال موفقیت بودیم. اگر منِ الهامی به عنوان مربی نقش داشتم در اندازه مربی نقش داشتم نه بیشتر. مسعود شجاعی اگر عنوان کاپیتان را داشت، در حد کاپیتان نقش داشت، همه همینجور. بچه های ما بچه هایی بودند که همه می خواستند اتفاقی رقم بخورد مردم آذربایجان یک جام را بگیرند. به نظر من زمانش رسیده بود و خیلی وقت بود مردم سرخورده شده بودند و زمانش بود جام بگیرند. فکر می کنم دعای آن ها و کمک خدا و حمایت های آقای زنوزی که جا دارد از ایشان هم تشکر کنم در آن شرایط سخت تیم را به من دادند و خوشحالم امانتی به من دادند و آن چیزی که می خواستند را به آن ها تحویل دادم. آرزوی موفقیت دارم در ادامه راه برای تراکتور و مجموعه شان و آقای منصوریان و اکیپ شان تا انشاءالله موفق شوند.

فصل قبل لیگی طولانی و فرسایشی داشتیم. امسال هم که به نظر یک لیگ عجله ای و شتاب زده را داریم. این شتاب زدگی روی کیفیت لیگ تاثیر نمی گذارد؟

هر فصلی باید هم استراحتش به موقع باشد هم زمان بازی هایی که انجام می شود. باید آن بچه زمان داشته باشد تا ریکاوری کند. ما بیشترین مصدومیت تاریخ لیگ برترمان در زمان کرونا بود و هیچ تیمی نبود که مصدوم نداده باشد. هیچ تیمی نبود که رباط یا مینیسک نداده باشد. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و همه، مصدومان این چنینی دادند. این بازیکنان خانواده دارند، الان هم که قهرمان جام حذفی شده ایم این را می گویم، آن موقع که نمی دانستیم ما در جام حذفی قهرمان می شویم یا در لیگ 100 درصد سهمیه را می گیریم. آن موقع می گفتیم برگزار نشود و الان هم که بازی برگزار شده می گویم ای کاش بازی برگزار نمی شد تا این لیگ مان با کیفیت برگزار می شد و می توانستیم بچه ها را داشته باشیم. مثال می زنم، محمد انصاری یک بازیکنی بود که می توانست به تیم ملی مان خیلی کم کند یا در تیم استقلال که می توانستند به تیم ملی کمک کنند که مصدوم شدند. مصدومیت های پی در پی که الان هم قطعا شما شک نکنید با شروع فصل جدید، مصدومیت ها بیشتر خواهد شد چون نوع بدنسازی اول فصل و پیش فصل با زمانی که کرونا بود فرق می کند و الان هم همه تیم ها دارند بدنسازی می کنند در صورتی که 15 20 روز نیست که بازی ها تمام شده و حتی تیمی مثل تراکتور و استقلال 15 روز بعد از بقیه تیم ها تمام کردند یا استقلال و پرسپولیس و سپاهان و شهرخودرو که به بازی های آسیایی رفته اند. پرسپولیس یک هفته نیست برگشته و دوباره باید از الان شروع کند، بدنسازی کند و از آن طرف سوپرجام است و باید بازی کند. اگر این ها به هم وصل شود می شود 2 سال و خورده ای هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی افتد البته این چیزی است که در دنیا رواج پیدا کرده و چاره ای نیست اما علم ریکاوری ای که آنها دارند را نمی توانیم با ما مقایسه کنیم. نه کیفیت ریکاوری آنها را داریم نه ابزاری که آنها برای ریکاوری بدن را دارند، ما نداریم و من فکر می کنم که در کیفیت لیگ هم از نظر فنی تاثیر خواهد گذاشت و باتوجه به اینکه بازیکنان خارجی هم ممنوع شده، بازیکنان جوانی خواهند آمد و معتقدم مصدومیت ها زیاد خواهد شد.

پایان بخش دوم

قسمت پایانی تا ساعاتی دیگر منتشر می شود

 

همچنین بخوانید:

ساکت الهامی در طرفداری: پیش چشمم خطا شد از کوره در رفتم / کاش محرومیتم دیرتر بگذرد، متنبه شوم!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: اشکان دژاگه ساکت الهامی مسعود شجاعی رختکن تیم جام حذفی بازی ها الان هم حاج صفی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم

سرمربی تیم ملی فوتسال عراق اعتقاد دارد، اشتباه از تیمش در دیدار با تایلند سبب حذف عراق از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شده است. - اخبار ورزشی -

ریکاردو سوبرال (ملقب به کاکائو) درباره ناکامی تیم ملی فوتسال عراق در راهیابی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2024، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: پیش از شروع بازی‌ها، دو دیدار دوستانه با مراکش داشتیم و سپس برای پنج بازی دوستانه، به مدت 21 روز در کرواسی ماندیم. با این حال، نبود بازی دوستانه در عملکردمان مؤثر بود. جام ملت‌ها سطح بالایی داشت و عراق بیشترین گل را در مرحله گروهی به ثمر رساند.

انتظار می‌رفت ژاپن متفاوت با سال‌های قبل باشد
وی درباره حذف زودهنگام ژاپن و صعود افغانستان و تاجیکستان به جام جهانی 2024 اظهار داشت: انتظار می‌رفت که ژاپن متفاوت با دوره‌های گذشته باشد. این تیم در دیدارهای دوستانه با استرالیا مساوی کرد و به قرقیزستان باخت. افغانستان هم به خوبی آماده جام شد و 14 بازی دوستانه پیش از شروع مسابقات داشت. تاجیکستان نیز شگفتی رقابت‌ها بود و علاوه بر ارائه بازی‌های خوب، شرایط فیزیکی خوبی داشت. به اعتقاد من دروازه‌بان تاجیکستان تفاوت را رقم زد.

ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود

اوایل بازی با استرالیا ترسو بودیم
سرمربی تیم ملی فوتسال عراق با اشاره به نتایج تیمش در دور گروهی جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: مقابل عربستان که آماده‌سازی بسیار خوبی را در برزیل و اروپا پشت سر گذاشته بود، کیفیت بالایی از خودمان نشان دادیم و 5 بر یک پیروز شدیم. برابر ازبکستان خوب نبودیم و اگر کمتر اشتباه می‌کردیم، اختلاف دو تیم به سه گل نمی‌رسید (ازبکستان 4 بر یک پیروز شد). در نیمه اول دیدار با استرالیا بسیار عصبی و ترسو بودیم، اما در نیمه دوم فوق‌العاده عمل کردیم و 6 بر 2 پیروز شدیم.

یک اشتباه به قیمت حذف عراق تمام شد
کاکائو در مورد دیدار نفس‌گیر عراق برابر میزبان جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: دیدار عراق - تایلند در تاریخ ما می‌ماند. دقایق زیادی بود که سرتر از حریف بودیم و هنگامی که یک بازیکن بیشتر از تایلند داشتیم، سه موقعیت محرز گلزنی را هدر دادیم. زمانی که بازی 2-2 بود و هنگامی که آماده وقت‌های اضافه می‌شدیم، اشتباهی کردیم که به قیمت حذف عراق تمام شد. استعدادهای زیادی کشف کردیم که بدون ترس بازی می‌کردند و تفاوت ما نسبت به گذشته مشهود بود.

جام ملت‌های فوتسال آسیا 4 سال یک بار می‌شود؟

همیشه مدرسه فوتسال ایران را ستایش می‌کنم
وی درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: بعضی از دیدارهای ایران را تماشا کردم و دیدم که این تیم برای قهرمانی به تایلند آمده بود. ایران بهترین بازی خودش را در فینال مقابل تایلند ارائه کرد. این تیم بازیکنانی دارد که می‌توانند در هر لیگ دنیا بازی کنند. من از مدرسه فوتسال ایران همیشه تمجید می‌کنم و این قهرمانی را به همه مربیان و بازیکنانی که روی قهرمانی تمرکز کرده بودند، تبریک می‌گویم.

4 سال یک بار شدن جام ملت‌ها خیلی بد است
سرمربی تیم ملی عراق در مورد شنیده شدن زمزمه‌هایی پیرامون برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا با بازه زمانی چهار ساله بیان کرد: این اتفاق بسیار بد است. در تقویم باید رقابت‌های بیشتری داشته باشیم تا با سایر تیم‌های ملی آسیایی رقابت کنیم و کیفیت خودمان را بالاتر ببریم. می‌بینیم که در قاره اروپا، جام باشگاه‌ها هر سال و جام ملت‌های اروپا نیز هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تهدید رجب‌زاده: مطمئن باشید به CAS شکایت می‌کنیم
  • ساکت الهامی به دنبال طلسم شکنی برابر پرسپولیس
  • محبی: با مسعود شجاعی می‌توانیم قهرمان حذفی شویم
  • درخشش استقلالی سابق او را یاد تیم ملی انداخت
  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم
  • زخم خورده بزرگ؛ خطیر اصلا استقلالی نیست | نگذاشت ما قهرمان شویم
  • نهیب ساکت برای بقا: نکیسا در جشن نساجی
  • حیدری: استقلال با این سبک فوتبال قهرمان هم شود فایده‌ای ندارد/ ‌رضاوند چه گلی بر سر تیم زده که همیشه فیکس است؟
  • یک استقلالی و نمایش مطمئن در چپ تراکتور
  • تیتر بزنید که مقصر این باخت محمد ربیعی است!