Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:15:30 GMT

امام علی(ع) اسوه برتر برای تمام مردم جهان است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۰۱۲۶

امام علی(ع) اسوه برتر برای تمام مردم جهان است

شیخ یعقوب شمس روز چهارشنبه در همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب اسلامی که به صورت مجازی در بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: امام علی(ع) متعلق به گروه و مذهب خاص نیست هیچ گروهی نمی‌تواند وی را از خود را بداند.

وی با بیان اینکه اندیشه بشر از درک و معرفت امام علی(ع) عاجز و قاصر است، بیان داشت: حضرت علی (ع) این اسوه شجاعت، زهد و تقوا هم از نسب پدری و هم مادرش از نسل هاشمیون است و از دوران طفولیت در آغوش محبت پیامبر اکرم(ع) پرورش یافت و به شرف دامادی خود برگزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت کیش ادامه داد: امام علی(ع) بزرگ‌ترین فصیح و بزرگ‌ترین خطیب شجاع و دلیر بود که قبل از بلوغ و در سن ۱۰سالگی به اسلام ایمان آورد و نخستین فردی است که مسلمان شد.

شمس در بخش دیگری به جایگاه نهج‌البلاغه اشاره کرد و بیان داشت: این کتاب در فصاحت و بلاغت بی‌نظیر است و شاید بتوان اعجازترین بحث آن که بحث توحیدی است در حد اعجاز به شمار آورد.

وی خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه برای حکومت اسلامی باید قانون اساسی شود اگر حاکم و دولتی به دنبال احکام سیاست و عدالت براساس کتاب نهج‌البلاغه در محل حکومتش باشد، چنین کشور و دولتی می‌تواند سعادتمند شود چراکه بعد از قرآن هیچ کتابی به پای منزلت نهج‌البلاغه نرسیده است.

آیین پایانی دومین همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب‌اسلامی روز چهارشنبه با پیام تصویری آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی یکی از مراجع عظام تقلید در سالن آمفی‌تئاتر مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس برگزارشد.

در این همایش که به صورت مجازی درحال برگزاری است، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس سخنرانی می‌کند.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور(مدیرحوزه‌های علمیه خواهران کشور)، حجت‌الاسلام دین‌پرور(رییس بنیاد نهج‌البلاغه) و شیخ یعقوب شمس(امام جمعه اهل سنت کیش) سخنرانی پیرامون جایگاه نهج‌البلاغه و نقش آن در انقلاب‌اسلامی از دیگر سخنرانان همایش امروز بودند.

این همایش ملی به میزبانی مدیریت حوزه‌های علمیه استان هرمزگان با مشارکت تعدادی از نهادها و ارگان‌ها ویژه عموم طلاب و دانشجویان خواهر و برادر با عنوان «نهج‌البلاغه و انقلاب اسلامی» در ۲ محور «تاثیر نهج‌البلاغه بر اندیشه و سیره سیاسی حکومتی مقام معظم رهبری» و «نهج‌البلاغه و گام دوم انقلاب» برگزارشد.

تقدیر از شش برگزیده مقالات برتر و تجلیل از ۲ خانواده‌ شهید مدافع سلامت بخشی دیگری از برنامه‌های دومین همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب‌اسلامی است.

«تاثیر نهج‌البلاغه بر اندیشه و سیره سیاسی حکومتی مقام معظم رهبری» در موضوعات فقه، کلام و فلسفه سیاسی، سبک رهبری و مدیریت جهادی، مردم سالاری دینی،رابطه حکومت و اخلاق، مفاهیم سیاسی اجتماعی صبر و مقاومت، دشمن شناسی و نفوذ و «نهج‌البلاغه و گام دوم انقلاب» نیز در موضوعات نظریه نظام انقلابی، دولت‌سازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی، علم وپژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و روابط خارجی بخشی از محورهای مقالات، پایان‌نامه و تحقیق پایانی شرکت‌کنندگان این دوره از همایش ملی نهج‌البلاغه و انقلاب‌اسلامی در هرمزگان اعلام شده بود.

برچسب‌ها مدارس علوم دینی اهل سنت کیش نهج البلاغه هرمزگان امام علی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس علوم دینی اهل سنت کیش نهج البلاغه هرمزگان امام علی مدارس علوم دینی اهل سنت کیش نهج البلاغه هرمزگان امام علی اخبار کنکور امام علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیرکل جهاد کشاورزی استان درهمایش جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: بروجن از شهرستان برتر استان در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است.
برزگر افزود: اجرای آموزش‌های لازم در مراحل کاشت داشت و برداشت، تحویل ادوات نوین کشاورزی و تجلیل از کشاورزان برتر در سطح استان از اهداف همایش جهش تولید در دیمزار‌ها است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین