Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بخش زیادی از ارز صادرات به‌عنوان فرار سرمایه در خارج از کشور سرمایه‌گذاری و هزینه می‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی درّی‌نجف‌آبادی پیش‌ازظهر امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و رونق تولید اظهار داشت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری، ساماندهی تولید و تقویت اصولی آن در زمینه اقتصاد مقاومتی است؛ به‌همین سبب باید با استفاده از امکانات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی و ظرفیت‌های انسانی، این مهم تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بهترین شرایط، ارزش صادرات غیرنفتی کشور 40 میلیارد دلار است که اگر این مقدار به کشور برگردد می‌توانیم کشور را بدون اتکا به موادخام و فروش نفت اداره کرد اما در حقیقت این موضوع اتفاق نمی‌افتد و بخش زیادی از ارز حاصل از صادرات به عنوان فرار سرمایه در خارج از کشور سرمایه‌گذاری و هزینه می‌شود که باید به این موضوع توجه کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: صنایع و معادن استان باید برای جلوگیری از خام‌فروشی به جذب فناوری نو بپردازند و این کار باید بدون وابستگی به خارج و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، برنامه‌ریزی دقیق و ارزشمند کارشناسان انجام شود بنابراین همه باید با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشیم.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: خام‌فروشی یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف زنجیره تولید مواد معدنی است؛ به همین سبب مسئولان باید با استفاده از تمام امکانات موجود با ایده‌های نوین و استفاده از علم و دانش روز این مشکل را برطرف کنند، یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی پرهیز از مصرف‌گرایی و تلاش در زمینه رونق تولید است.

انتقاد صریح آیت‌الله دری نجف‌آبادی از روند غلط واگذاری‌ها؛ دولت به جای واگذاری پالایشگاه شازند مشکلات را حل کند آیت‌الله دری نجف‌آبادی: ایران به اوج اقتدار و خودکفایی در عرصه نظامی و دفاعی رسیده است آیت الله دری نجف‌آبادی: توسعه صادرات غیرنفتی مهمترین عامل تحقق استقلال اقتصادی است

وی افزود: باتوجه به مشکلات موجود در جامعه زندگی اشرافی و مصرف‌گرایی مشکلات موجود به‌ویژه در حوزه اقتصادی را بیشتر می‌کند به همین سبب مسئولان و مردم علاوه‌بر توجه به این موضوع باید در استفاده بهینه از امکانات و صرفه‌جویی در منابع قدم بردارند تا با همکاری یکدیگر شاهد کاهش مشکلات کشور در این زمینه باشیم.

امام جمعه اراک ادامه داد: امروز جامعه درگیر مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا است و تنها راه مقابله با آن پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و مردم باید توجه ویژه‌ای در این زمینه برای سلامتی خود و دیگران داشته باشند بنابراین تعطیلی فعالیت‌ها به بهانه مهار کرونا با توجه به اینکه کشور در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارد اقدام مناسب و منطقی نیست.

وی عنوان کرد: مردم باید با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در زمینه مهار کرونا و مقابله با آن همکاری و همیاری داشته باشند به همین سبب تعطیلی کشور باتوجه به مشکلات اقتصادی گزینه مناسبی نیست و مشکلات را بیشتر می‌کند.

دری نجف‌آبادی افزود: مردم باید از سفر در این ایام به‌ویژه سفر به نقاط شمالی کشور بپرهیزند و تمام تلاش خود را برای نابودی این ویروس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند، این بیماری درواقع آزمون الهی است و می‌توان با همکاری مردم، مسئولان و کادر پزشکی کشور با موفقیت سپری کرد.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دری نجف آبادی آیت الله همین سبب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) گفت: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است. 

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است