Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@16:01:56 GMT

عکس سال حیات وحش انتخاب شد+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۰۳۸۷

عکس سال حیات وحش انتخاب شد+ عکس

صراط: برندگان جایزه عکس حیات‌وحش سال ۲۰۲۰ به انتخاب موزه تاریخ طبیعی لندن، در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، از تارنمای شبکه سی‌ان‌ان، موزه تاریخ طبیعی لندن دیروز سه‌شنبه (۲۲ مهر) در مراسمی آنلاین به میزبانی کیت میدلتون همسر شاهزاده انگلیس، برگزیدگان رقابت عکاسی بهترین عکس حیات‌وحش در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جایزه اصلی این رقابت برای عکسی از یک ماده ببر سیبری که درختی را در آغوش گرفته است، به سرگئی گورشکوف (Sergey Gorshkov) عکاس روسی رسید. بیش از ۱۱ ماه طول کشید تا گورشکوف بتواند با استفاده از دوربین‌های مخفی که در منطقه خاور دور روسیه کار گذاشته بود، این عکس را ثبت کند. خاور دور روسیه تنها نقطه‌ای از زمین است که ببر سیبری هنوز در آن یافت می‌شود.  
تیم لیتل‌وود از اعضای هیئت داوران این جایزه و مدیر اجرایی موزه تاریخ طبیعی با اشاره به این که ببر‌های سیبری در قرن گذشته تا مرز انقراض شکار شدند و همچنان شکار غیرقانونی و قطع بی‌رویه درختان تهدیدی برای جانشان است، گفت: این تصویر استثنایی از ماده ببری که این چنین به جزئی از زیستگاه طبیعی خود تبدیل شده، به ما امید می‌دهد. زیرا گزارشات اخیر از آن حکایت دارد که در نتیجه تلاش‌های متعهدانه برای حفاظت از گونه‌ها در حال انقراض، جمعیت این گونه در حال افزایش است.
رز کیدمن کاکس (Roz Kidman Cox) رئیس هیئت داوران این جایزه نیز درباره عکس برنده می‌گوید: این صحنه همتایی ندارد؛ یک نگاه منحصربه‌فرد به لحظه‌ای خصوصی و صمیمی در اعماق یک جنگل جادویی.
عنوان بهترین عکاس جوان حیات‌وحش در سال ۲۰۲۰ نیز به خاطر تصویری از یک روباه به یک دختر نوجوان فنلاندی رسید.  
در سایر دسته‌ها، عکس پُل هیلتون از یک ماکاک دم خوکی (نوعی میمون) برنده جایزه عکاسی روزنامه‌نگاری حیات وحش و بهترین عکس داستانی شد و فرانک دشانلدول برای عکسی از یک جفت زنبور سرخ جایزه دسته رفتار: بی‌مهرگان را دریافت کرد.
این عکس‌های برگزیده از بین ۱۰۰ نامزد نهایی انتخاب شدند.    

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حیات وحش حیوانات عکاسی صراط حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد