Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از اعاده هزار و ۳۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری داده شده به وضعیت سابق خبر داد. خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نشست هم اندیشی بررسی چالش‌ها و راهکار‌های پیشگیری از تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: ارزش تقریبی اراضی اعاده شده در استان کرمان بالغ بر ۶۴۴ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه در مجموع ۷۴۱ پرونده در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در استان کرمان تشکیل شده است، اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی قلع و قمع مستحدثات در هزار و ۴۵۲ هکتار از این اراضی انجام شده است.

وی اظهار کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۵۷۸ هزار و ۶۷۱ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان کرمان مورد تغییر کاربردی قرار گرفته که از این میزان هزار و ۳۰ هکتار اعاده به وضع سابق شده است.   بیشتر بخوانید: لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربردی اراضی زراعی و باغی و سایر قوانین مربوطه، ۱۰۱ نقطه بحرانی در معرض تصرف و تغییر کاربری شناسایی و به شورای حفظ حقوق بیت المال اعلام شده که در دستور کار ویژه قرار گیرند.

قویدل یادآور شد: یکی از برنامه‌های راهبردی در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، پیگیری اجرای راهکار‌های حقوقی و قضایی در پیشگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی و باغی است.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیران دستگاه‌های مختلف که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تلاش می‌کنند، تصریح کرد: همکاری، تعامل و هم افزایی دستگاه‌های مختلف نقش مهمی در بحث پیشگیری از وقوع جرم دارد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری کرمان پیشگیری از وقوع جرم تغییر کاربری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کرمان پیشگیری از وقوع جرم تغییر کاربری اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اراضی زراعی و باغی کاربری اراضی تغییر کاربری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مشایخی اظهار کرد: از جمله چالش‌های حوزه کشاورزی تغییر کاربری‌های بی رویه که گاهی به دلیل عدم آگاهی کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی از اثرات زیانبار و نقش آن در تهدید امنیت غذایی اتفاق می‌افتد و در بسیاری موارد توسط افراد سودجو که به دنبال سود و منفعت می‌باشند، این تغییر کاربری‌ها موجب خرد و تفکیک اراضی کشاورزی می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: زیر بنای تولید داخلی از ناحیه خردی و پراکندگی اراضی کشاورزی دچار تهدیدات جدی می‌شود.

مشایخی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی را می‌توان بعد از کم آبی به عنوان یکی از مشکلات اساسی دانست که باید در حفاظت از آن برنامه ریزی های جامع و کاملی داشت.

وی با اشاره به اهمیت استمرار پایش و رصد اراضی کشاورزی اظهار داشت: واحد گشت شهرستان تنگستان در جهت حفاظت از اراضی ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و اخطار توقف عملیات صادر کرده است که برای طی مراحل قانونی پرونده به واحد حقوقی ارجاع داده شده است.

کد خبر 6098760

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی