Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:49:05 GMT

کاداستر در ۳۵۰ هزار هکتار اراضی استان سمنان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۱۰۸۲

کاداستر در ۳۵۰ هزار هکتار اراضی استان سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مرادی حقیقی در جلسه شورای معاونان منابع طبیعی استان سمنان که ظهر چهارشنبه در این اداره کل تشکیل جلسه داد با اشاره به اولویت‌های کاری منابع طبیعی بیان کرد: انجام اقدامات اولیه ارتقا پوشش حفاظتی در سطح استان به وسعت پنج میلیون و ۸۵۱ هزار هکتار در کنار ۳۵۲ هزار هکتار از اراضی ملی برای طرح کاداستر و بازگشت اقتدار حفاظتی از اولویت‌های مهم منابع طبیعی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حفظ عرصه‌های ملی دارای اهمیت است، افزود: اجرای طرح کاداستر یا همان سند تک برگی اراضی ملی و دولتی در کنار بازگشت اقتدار حفاظتی به عرصه‌های منابع طبیعی توسط اداره کل منابع طبیعی استان سمنان دنبال می‌شود، افزود: تاکنون برای ۳۵۲ هزار هکتار از اراضی ملی سند تک برگی اخذ شده است.

آموزش نیروهای منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه پیگیر تعهدات اخذ سند برابر برنامه زمان بندی هستیم، تاکید کرد: آموزش نیروی حفاظتی و اداره ممیزی اراضی برخوردهای قانونی با متعرضان به عرصه‌های ملی اجرای به موقع کاداستر برای رفع بسیاری از مشکلات ثبت و حقوقی حفظ حقوق مردم و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و تعرض و سو استفاده از اراضی ملی در زمره اقدامات مهم در این اداره کل است.

مرادی حقیقی با اشاره به ارتقای پوشش حفاظتی در قالب اقدامات اولیه در سطح استان سمنان به میزان پنج میلیون و ۸۵۱ هزار هکتار، تاکید کرد: طرح توسعه زراعت چوب یکی دیگر از اقدامات جهشی است که در دستور کار این اداره کل به خصوص در اجرای طرح ۹ در ۹۹ محسوب می‌شود که برای این طرح یک هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان سمنان هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به ارزیابی طرح‌های آبخیزداری، پایش مراتع و تهیه طرح‌های مرتعداری و اخذ حقوق دولتی در کنار تقویت منابع اعتباری، افزود: توسعه و تقویت صندوق حمایت از منابع طبیعی و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی به طور مجازی در قالب توسعه دولت الکترونیک از دیگر اقدامات منابع طبیعی استان سمنان است.

کد خبر 5048334

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی استان سمنان کاداستر ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه شهدای مدافع حرم ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان منابع طبیعی استان سمنان هزار هکتار اراضی ملی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه