Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵۶ درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت هستند.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، ۲۳ مهرماه ۹۹، در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، با اشاره به اینکه ۵۶ درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت است و ۴۴ درصد فاقد سند رسمی است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید تمامی موقوفات و رقباتی که قابلیت اخذ سند دارد، سنددار شود ولی برخی موقوفات جزو اموال غیرمنقول است که بر اساس قانون امکان صدور سند برای آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای ۲۱۷ موقوفه در خراسان شمالی اخذ شده، افزود: از این تعداد برای ۱۵۹ موقوفه سند جدید صادر شده و ۵۸ موقوفه هم پیگیری سند تا مرحله نهایی انجام شده است. 

 وی به تمدید و تجدید اجاره موقوفات با تعداد دو هزارو ۳۱۶ موقوفه هم اشاره کرد و افزود: طی اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال هم با توجه به شیوع کرونا، اجاره‌بهای این دوماه ۶۰ موقوفه به مبلغ ۱۴۳ میلیون تومان بخشیده شد.

حجت الاسلام آسوده به تعمیر، مرمت و بازسازی ۲۳ بقعه متبرکه با مساحت دوهزارو ۲۱۵ مترمربع طی نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این راستا بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای بقاع متبرکه و همچنین مساجد استان هزینه شده است.

وی از جمع‌آوری اطلس ۱۶۸ بقعه متبرکه هم خبر داد و با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: در حال حاضر پنج مرکز افق در بقاع متبرکه فعال است و باید تا آخر سال ۲۵ سهمیه دیگر را هم در بقاع متبرکه سایر شهرستان‌ها محقق کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، آزاد سازی ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد، توزیع ۱۲ هزار بسته غذایی، ۲۵۰ هزار پُرس غذای گرم، هزارو ۱۰۰ بسته لوازم التحریر و ۲۵۰ هزار ماسک رایگان از محل نیات واقفان را به دیگر برنامه‌ها افزود.

وی به تشکیل ۹۸ پرونده قضائی برای موقوفات متصرفی هم اشاره کرد و با بیان اینکه از این تعداد ۳۳ مورد رأی به نفع موقوفات و ۱۱ مورد برعلیه موقوفات صادر شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴ پرونده در جریان است. 

حجت‌الاسلام آسوده، افتتاح کارگاه خیاطی «شمیم خدمت»، افتتاح مراکز افق در روستاهای کاستان و سیاهدشت و شهر شیروان، تجلیل از واقفان خیراندیش، نشست تخصصی با نخبگان علمی و فرهنگی و تکریم مدافعان سلامت را از جمله برنامه‌های هفته وقف امسال نام برد.

گفتنی است هفته وقف از ۲۴ مهرماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موقوفات خراسان شمالي خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند

دریافت 19 MB

محمدباقر قاصری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۱۲۶۰ زائر در قالب ۹ کاروان از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند.

کد خبر 6096366

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • سه چیز که باعث حقیقت بندگی می‌شود
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اسب‌های خراسان شمالی در پایتخت سوارکاری کشور خوش درخشیدند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • خراسان شمالی لرزید
  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان