Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:44:02 GMT

قزوین آماده میزبانی از «شهید شیری» می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۱۱۷۲

قزوین آماده میزبانی از «شهید شیری» می‌شود

ایسنا/قزوین جانشین سپاه صاحب الأمر (عج) با اعلام اینکه روز پنج‌شنبه ۲۴ مهر پیکر شهید تازه تفحص شده مدافع حرم «زکریا شیری» وارد قزوین خواهد شد، اعلام کرد: از امروز چهارشنبه فضاسازی شهری برای ورود شهید انجام می‌شود.

سرهنگ عباس برزگر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سه روز پیش با مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران، صداوسیما، ارتش، و خانواده شهید جلسه‌ای را برگزار کردیم که در آن خانواده شهید درخواست کردند شنبه مصادف با شهادت امام رضا (ع) شهید شیری در شهر اقبالیه تشییع و تدفین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تا روز شنبه، زمان طولانی بود هماهنگی صورت گرفت تا خانواده شهید در معراج الشهدای تهران با شهید دیدار داشته باشند.

جانشین سپاه صاحب الأمر (عج) تصریح کرد: از امروز چهارشنبه ۲۳ مهر فضاسازی شهری برای ورود شهید انجام می‌شود و پیکر شهید روز پنج‌شنبه ۲۴ مهر وارد قزوین خواهد شد.

وی افزود: پنج‌شنبه‌شب بعد از نماز مغرب و عشا و مراسمی در مسجد امام حسن عسکری برگزار خواهد شد و نمازگزاران میزبان پیکر این شهید بزرگوار خواهند بود، ظهر روز جمعه نیز هم‌زمان با مراسم رحلت رسول اکرم (ص) عزاداران حاضر در مسجد امام خمینی (ره) از این شهید میزبانی خواهند کرد.

برزگر تصریح کرد: جمعه‌شب پیکر شهید به منزلش منتقل خواهد شد تا خانواده این شهید بزرگوار با وی وداع داشته باشند. پس‌ازآن پیکر شهید شیری به صداوسیما منتقل خواهد شد تا با حضور خانواده و همکاران شهید در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص این شهید مدافع حرم به گفتگو بپردازند.

جانشین سپاه صاحب الأمر (عج) اعلام کرد: جمعه‌شب پیکر شهید زکریا شیری به معراج شهدا منتقل و ساعت ۹ صبح روز شنبه مصادف با شهادت امام رضا (ع) بعد از برگزاری تشریفات نظامی و سخنرانی مادر شهید در شهر اقبالیه تشییع خواهد شد؛ برای برنامه تشییع در اقبالیه تمهیداتی داریم و تدارک دیده شده تا مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

تلاش می‌کنیم که یاد شهدا را گرامی بداریم

مهدیه‌سادات قافله باشی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قزوین نیز در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: طبق برنامه‌ای که برای مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم زکریا شیری در نظر گرفته‌شده است، ما افتخار میزبانی این شهید بزرگوار را در شهر قزوین نداریم چراکه پیکرشان به اقبالیه برده می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهید افتخار استان است و بعد از ۵ سال تفحص شده، پیشنهاد می‌شود برنامه‌ای در شهر قزوین نیز برای استقبال از شهید در نظر گرفته تا افتخار میزبانی از این شهید برای شهر قزوین نیز فراهم می‌شد تا پیکر این شهید با دستان مردم قزوین به دیار خودش برود و مراسم تشییع در کنار خانواده و در شهر اقبالیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قزوین اظهار کرد: از شب گذشته فضاسازی‌های شهری انجام‌شده است، بیلیوردها و تیربردها به تصویر شهید شیری مزین شده است، با توجه به تقارن ورود شهید با دهه آخر صفر و رحلت پیامبر، شهادت امام حسن و امام رضا (ع) بخشی از فضاسازی شهری نیز به این ایام اختصاص پیداکرده است.

قافله‌باشی در ادامه با اشاره به حساسیت‌های ایجادشده در فضای مجازی نسبت به عدم فضاسازی مناسب شهری، تأکید کرد: این حساسیت‌ها برای ما قابل‌درک است، ما تلاش می‌کنیم که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم، هم‌اکنون عرشه دو پل ۹ دی و ۷ دی برای این موضوع فضاسازی شده است، عموماً فضاسازی‌های شهری سه روز قبل از مناسبت‌ها انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: شورای پنجم و شهرداری خود را ملزم می‌داند که مانند سه سال گذشته متناسب با تقویم ملی، مذهبی و بین‌المللی حرکت کند، فضاسازی شهری متناسب با شرایط شهر شکل می‌گیرد و از شهروندان می‌خواهیم که نسبت به فضاسازی‌های صورت گرفته دقت لازم را داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قزوین بیان کرد: در شرایط شیوع کرونا که مراسم‌ها برگزار نمی‌شود تلاش می‌کنیم که در فضاسازی شهری به موضوعات مختلف بپردازیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهید زکریا شیری شهید مدافع حرم تشييع فضاسازی شهری شهید شیری شهر قزوین پیکر شهید خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن پدر شهید در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ،مرحوم نصرالله نعمت زاده پدر شهید جعفر نعمت زاده نخستین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.
پیکر مرحوم نصرالله نعمت زاده در تالش تشییع و در مسجد فاروق اعظم بخش اسالم تالش به خاک سپرده شد.
شهید جعفر نعمت زاده از نیرو‌های داوطلب بسیجی بود که ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در تالش به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • مهدی شیری: هواداران مقابل استقلال ورزشگاه را پر کنند
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت