Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: رئیس جمهور برای ساخت و ساز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بودجه کرونا بذل و بخشش کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا دهقان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در نشستی که در خبرگزاری دانشجو برگزار شد، ضمن انتقاد از دولت برای اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان از بودجه مقابله با کرونا به یکی از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شیوع ویروس کرونا یکی از مسائلی بود که در این چند ماه کشور را درگیر خود کرد؛ از این رو لازم بود که کشور از هر جهت برای مقابله با این حادثه آمادگی لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور لازم بود تا بخشی از اعتبار مورد نیز در راستای مقابله با این ویروس از صندوق توسعه ملی برداشت شود که با استجازه از رهبر معظم انقلاب و موافقت ایشان مجوز برداشت یک میلیارد یورو از این صندوق صادر شد.

دهقان با بیان اینکه در این ایام مجموعه وزارت بهداشت و از جمله شخص وزیر بهداشت بار‌ها و به طرق مختلف اعلام کردند که بودجه ارزی اختصاص یافته از محل صندوق توسعه ملی به طور کامل تخصیص نیافته، اظهار کرد: بنده به عنوان عضوی از کادر درمان شاهد هستم که کارانه‌های سال‌های قبل پزشکان و پرستاران همچنان پرداخت نشده و حقوق‌ها تا چند ماه به تعویق می‌افتد؛ با این وجود رئیس بانک مرکزی عنوان کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور به صلاح نیست اعتبار اختصاص یافته از محل صندوق توسعه ملی به یک باره در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد، چون موجب افزایش نقدینگی و پایه پولی می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص یافته از محل صندوق توسعه ملی بنا نیست که فقط بابت حقوق پزشک، پرستار و در مجموع کادر درمان پرداخت شود، گفت: بسیاری از دارو‌ها و واکسن‌ها از جمله واکسن آنفلوآنزا باید از محل اعتبار اختصاص یافته تامین شوند؛ چرا که تامین این اقلام در مهار اپیدمی کرونا نه از جهت مبتلا شدن به این بیماری بلکه از این جهت که فشار کاری پزشکان و پرستاران را کمتر می‌کند موثر هستند و طبیعتا هر چه از این فشار کمتر شود درمان بیماری کرونایی نیز راحت‌تر خواهد شد.

دهقان به دلنوشته وزیر بهداشت به شهید سلیمانی و گلایه او از کمبود بودجه و مشخص نبودن سرنوشت بودجه اختصاص یافته از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: آقای نمکی در دلنوشته خود آورده بود که ما نمی‌دانیم پول اختصاص یافته کجا رفته و چه کار مهمتری از مقابله با کرونا در کشور وجود دارد. بنده می‌خواهم بگویم آقای نمکی کار‌های مهمتر را باید در زیر مجموعه وزارت بهداشت جستجو کنید.

وی با بیان اینکه برای ما سوال است که چه اتفاقی افتاده که رئیس دانشگاه شهید بهشتی مستقیما به رئیس جمهور نامه می‌نویسد و برای تجمیع سه دانشکده این دانشگاه اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه را درخواست می‌کند، تصریح کرد: ما نسبت به اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستقیما به رئیس جمهور نامه نوشته بحثی نداریم، چون هر کسی می‌تواند به رئیس جمهور نامه بنویسد، اما بحث ما این است که برای اختصاص بودجه‌های عمرانی روال و سلسله مراتبی وجود دارد که با توجه به نامه نگاری رئیس دانشگاه این روال و سلسله مراتب رعایت نشده است.

دهقان با اشاره به حضور دختر رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان کادر هیات علمی گفت: این سوال پیش می‌آید که نکند بین اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و حضور دختر رئیس جمهور در این دانشگاه ارتباطی وجود داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مسئله‌ غیر قابل تحمل این است که رئیس جمهور در پاسخ به نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علاوه بر موافقت با درخواست دکتر زالی رقم درخواستی را در شرایط کنونی کشور به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش داده و این در حالی است که تاکنون سابقه نداشته درخواستی برای تخصیص بودجه ارائه شود و این بودجه به طور کامل اختصاص یابد.

دهقان با بیان اینکه در شرایطی که به مهمترین مسائل کشور کمترین بودجه اختصاص می‌یابد شاهدیم که در اختصاص بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بذل و بخشش خاصی صورت گرفته، تصریح کرد: نکته حیرت انگیز این است که چرا این بودجه باید از محل یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی پرداخت شود و چرا نباید این اعتبار از بودجه جاری نهاد ریاست جمهوری و بودجه‌های مرتبط اختصاص یابد.
وی به واکنش سخنگوی دولت نسبت به بودجه اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: به گفته آقای ربیعی اختصاص بودجه مورد نظر به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همانطور که تاکنون بودجه عمرانی به دانشگاه‌ها اختصاص یافته مسئله طبیعی است. بنده معتقدم آقای ربیعی در واکنش به انتقاد‌ها دچار مغلطه شده اند، چون حرف ما این نیست که چرا بودجه به ساخت و ساز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اختصاص یافته بلکه حرف ما این است که چرا این بودجه از منابعی اختصاص یافته که مربوط به کرونا است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: معتقدم با توجه به مشکلاتی که در کشور برای مقابله با کرونا وجود دارد دولت می‌توانست اعتبار اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی را به پرداخت حقوق و معوقه‌های کادر درمان، تامین تجهیزات پزشکی و یا تهیه ماسک برای افراد نیازمند اختصاص دهد.

دهقان با بیان اینکه به دلیل شرایطی که در کشور حاکم است روزبه‌روز سفره مردم کوچک‌تر می‌شود، گفت: آقایان آدرس می‌دهند که علت تمام مشکلات کشور آمریکا، شخص آقای ترامپ و واشنگتن دی سی است؛ اما وقتی مسائلی کوچکی مثل اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را می‌نگریم و می‌بینیم که آقایان چگونه با بودجه و سرمایه‌های کشور برخورد می‌کنند متوجه این واقعیت می‌شویم که اولین آدرس دلار ۳۱ هزار تومانی و سکه ۱۶ میلیون تومانی پاستور است و شاید تحریم‌ها و واشنگتن دی سی هم جزو گزینه‌های بعدی باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی صندوق توسعه ملی وزیر بهداشت رئیس جمهور شیوع کرونا بودجه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اختصاص یافته از محل صندوق توسعه ملی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اعتبار اختصاص یافته ۱۲۰ میلیارد تومان مقابله با کرونا شهید بهشتی گفت رئیس دانشگاه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران