Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماده 14 مکرر قانون فیفا اجازه فسخ یک طرفه به بازیکنان را می دهد.

بازیکنان هر تیمی با تکیه به ماده 14 مکرر قانون فیفا در صورت عدم دریافت مطالبات خود می توانند قرارداد خود را به صورت یک طرفه فسخ کنند.

به گزارش طرفداری، در خبرها داشتیم که شجاع خلیل زاده قرارداش را با پرسپولیس فسخ کرده و کمال کامیابی نیا نیز در آستانه فسخ قرارداد با سرخ پوشان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از اهالی فوتبال متعجب باشند که چطور یک بازیکن به رغم قراردادی که با باشگاه دارد به راحتی می تواند قراردادش را فسخ کند.

صمد ابراهیمی کارشناس حقوقی در مورد این موضوع می گوید:

فسخ در حقوق به معنای برهم زدن یک قرارداد با اراده یکی از طرفین است. در قراردادهای فوتبالی مطابق ماده ۱۴ مکرر فیفا چنانچه بازیکنی با دو ماه تاخیر و تعویق در پرداخت مبلغ قرارداد مواجه باشد باید ابتدا به صورت مکتوب یک اخطار ۱۵ روزه به باشگاه بدهد و چنانچه ظرف مهلت ۱۵ روز حقوق وی پرداخت نشد حق فسخ دارد‌. فسخ بدون اعطای مهلت ۱۵ روزه غیر موجه محسوب می شود. فسخ در مقررات فیفا نیاز به ثبت ندارد. فسخ می تواند به صورت فعل و عمل یا لفظ هم باشد. یعنی اگر بازیکنی بدون ثبت فسخ در سازمان لیگ هم به باشگاهی دیگر بپیوندد معنای رفتار او فسخ است.

ابراهیمی اضافه کرد:

در صورت بسته بودن پنجره، بازیکنی که فسخ کرده می تواند دوباره عقد قرارداد نماید زیرا باشگاه از ثبت قرارداد بازیکن جدید محروم است اما بازیکنی که فصل قبل در همان تیم بازی کرده مشمول عنوان بازیکن جدید نمی شود کما اینکه اگر قرارداد بازیکنان یک تیم تمام شود هم با وجود بسته بودن پنجره، حق تمدید دارند.

ماده 14 مکرر قانون فیفا

بیشتر بخوانید:

شجاع خلیل زاده یک طرفه با پرسپولیس فسخ کرد

کمال کامیابی نیا در راه شجاع خلیل زاده / کمال دو روز دیگر فسخ می کند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ماده 14 مکرر خلیل زاده یک طرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرد که اقدامات باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد بازیکنانی که در پایان لیگ بیست‌وسوم بازیکن آزاد می‌شوند، از هفته آینده آغاز خواهد شد.

استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (دوشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال مشخص شد
  • شورای تامین اجازه نداد؛ بازی پرسپولیس / استقلال با نساجی بدون زنان
  • نکونام: حضور یک نفر در استقلال باعث افتخار است | نمی‌توانند به من بگویند همیشه بیا
  • احمقانه است که از طارمی‌ استفاده نکنیم | او طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود
  • کونسیسائو: طارمی جوری بازی کرد انگار قرارداد ۱۰ساله دارد
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • ادین ترزیچ: پیروزی مقابل پاری سن ژرمن به ما اجازه می‌دهد تا به برخی از بازیکنان مقابل آگزبورگ استراحت بدهیم