Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید مدار کنترل کشور و تصمیم گیری را بر مبنای جلب خیر و منفعت و دفع ضرر طراحی کنیم.

احمد علیرضا بیگی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان و تولید محصول استراتژیک گندم اظهار کرد: در جلسه‌ای که سال گذشته کشاورزان عزیز داشتیم همه این مشکلات امروز را ترسیم کردیم، شما خواسته‌هایی را مطرح کردید که وظیفه ما نمایندگان پیگیری خواسته‌های شماست اما چیزی که ما از شما انتظار داریم این است که از ما بخواهید مدار کنترل کشور را بر مبنای جلب منفعت و دفع ضرر طراحی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کنترل عرضه و تقاضا بسیار تعیین‌کننده است، عنوان کرد: وقتی که از این موضوع غفلت شود فساد ایجاد می شود و مشکل اصلی ما در کشور این است که باید فرآیند تصمیم‌گیری در کشور اصلاح شود.

وی تأکید کرد: تمام مشکلاتی که امروز گفتید در اثر فرایند تصمیم‌گیری غلط است. اساس تصمیم‌گیری باید جلب خیر و دفع ضرر باشد، الان می‌گوییم گندم یک محصول استراتژیک است اما کدام تصمیم دولت نشان‌دهنده این اهمیت است؟! و اساساً موضوع کشاورزی در اولویت دولت نیست و دولت اصلاً خودش را مسئول نمی‌داند. اما دیدیم که در بحث تشکیل وزارت بازرگانی چقدر مانور دادند تا بتوانند به خواسته‌های خود برسند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در جایگاه خودش قرار ندارد، دولت باید داور باشد.

وی متذکر شد: ما در مجلس شورای اسلامی ۱۴ میلیارد دلار به دولت می‌دهیم تا کالاهای اساسی مردم را تهیه کند اما آیا مردم این کالاهای اساسی را می‌بینند؟ این ۱۴ میلیارد دلار کجا خرج می‌شود؟ قیمت جهانی شکر ۲۵ سنت است یعنی یک‌چهارم دلار و ما برای شکر دلار ۴۲۰۰ تومانی داده ایم اما الان شکر با چه قیمتی در بازار عرضه می شود؟ زمین‌های کشت و صنعت مغان با۶۰ هزار هکتار به یک نفر داده شد که در طول تاریخ بی‌سابقه است، ماشین‌سازی به مشهدی قربانعلی‌ و هفت تپه به یک جوان ۳۲ ساله‌ داده‌ شد.

گفتنی است؛ در این نشست که با حضور تعدادی از نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در  مجلس شورای اسلامی و رؤسا و دبیران نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌ها و خبرگان کشاورزی استان برگزار شد، نمایندگان نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌ها به بیان مشکلات بخش کشاورزی از جمله در خصوص مشکلات تولید و زمان بعد از تولید، تهیه کود و نهاده‌های دامی، تورم در قیمت گندم، فشار اقتصادی به دامداران، واردات گوشت از خارج، تعمیرات دستگاه‌های کشاورزی، اصلاح سیستم نظارتی در کشاورزی، مشکلات مربوط به دانه‌های کشاورزی، مشکلات مربوط به تعرض به زمین‌های کشاورزان و ایجاد فاصله‌های بسیار زیاد به‌عنوان حریم، مشکل در تهیه بذر، مشکلات مربوط به صادرات سیب و بحث بیمه روستاییان و عشایر و عدم یکپارچگی بیمه پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی جهاد كشاورزي كشاورزي محصولات كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي بانک کشاورزی مجلس شورای اسلامی احمد علیرضا بیگی مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری دفع ضرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم آزمون استخدامی معلم، گفت: اولویت جذب با معلمانی است که در قالب پیش دبستانی، حق التدریسی، نهضت‌ها، غیرانتفاعی و سرباز معلم‌ها فعال هستند، یا کسانی که سابقه زیادی در تدریس دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، رضا حاجی پور صبح امروز در حاشیه همایش بزرگداشت تجلیل از معلمان شهرستان آمل با بیان اینکه در سال گذشته حدود 70 هزار فرهنگی در قالب ماده 28 در آزمون‌های متعددی شرکت کردند، گفت: این آزمون براساس کسری جذب آموزش و پرورش انجام شد و امسال هم هم همین روال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌صد هزار نفر  کمبود معلم داریم، افزود: با وجود برگزاری آزمون در جهت جذب همچنان در مقاطع مختلف در سطح کشور با کمبود معلم مواجه هستیم.

نماینده مردم آمل با تاکید بر اینکه در قالب ماده 28 این آزمون‌ها برگزار می‌شود و اولویت هم به معلمانی است که در قالب پیش دبستانی، حق التدریسی، نهضت‌ها، غیرانتفاعی و  سرباز معلم‌ها و کسانی که  سابقه زیادی در تدریس دارند، است، بیان کرد: در واقع این جذب بر مبنای سوابقی معلمان است.

حاجی‌پور با اشاره به رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: قانونی که در مجلس مصوب شده در مجلس شورای اسلامی در شیوه‌نامه و در چگونگی اجرا مقداری نقصان وجود داشته، که ما به‌عنوان نماینده مردم در قالب مطالبه‌گری به این رتبه‌بندی اعتراض داریم و به  احکامی که صادر شده اعتراض شد؛ بنابراین باید تجدیدنظر شود.

وی نواقص طرح رتبه‌بندی را مطرح و خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان کارمند اداری در واحدهای مختلف فعال هستند در قالب رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرند؛ انتظار داریم که این اتفاق بیفتد و همه در قالب رتبه‌بندی قرار بگیرند و به حقوق خود برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست