Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@02:23:39 GMT

شرایط دورکاری کارکنان تهرانی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۲۰۱۶

شرایط دورکاری کارکنان تهرانی اعلام شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران در ابلاغیه‌ای به فرمانداری های سطح استان تهران از اعمال محدودیت‌های مجدد کرونایی، خبر داد.

متن ابلاغیه بدین شرح است؛

با عنایت به نگرانی‌های گسترش شیوع بیماری کرونا در استان به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری ضرورت تشدید نظارت و اخذ تدابیر جدی در مدیریت ایپدمی بیماری، مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا و بخشنامه‌های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور و حسب تاکید استاندار محترم، متقضی است نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام جدی و معمول و گزارش ماهانه را به معاونت ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱_ کلیه کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی مکلف؛ به اجرای صحیح و دقیق رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های اداری: رعایت بهداشت فردی، خودمراقبتی، خود اظهاری از ابتلا، استفاده اجباری از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و همچنین ارائه خدمات صرفاً به مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده می‌کنند.

عدم رعایت موارد فوق الاشاره توسط کارکنان تخلف اداری محسوب شده و برابر بخشنامه شماره ۲۹۰۸۲۳ مورخ ۹۹.۶.۵ سازمان اموری و اداری استخدامی کشور و تاکیدات مکرر ستاد ملی مبارزه با کرونا با خاطیان مستقیماً از سوی مدیران دستگاه اعمال مجازات (از اخبار تا انفصال موقت) می‌گردد.

۲_ مدیریت و مقامات مسئول دستگاه‌های اجرایی موظفند.
نسبت به ضد عفونی محیط‌های اداری، تمهیدات لازم در خصوص تب سنجی روزانه کلیه کارکنان و مراجعین محترم و ممانعت از حضور افراد بدون ماسک مشکوک به بیماری در محیط کار اقدام نمایند.

_استفاده از ظرفیت دورکاری با تمهیدات و زیرساخت‌های لازم و دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب به صورت الکترونیکی از منزل توسط کارکنان واجد شرایط در راستای بخشنامه شماره ۹۹۷۷۸ مورخ ۱۳۹۹.۳.۷ سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اولویت کارکنان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص، بالای ۶۰ سال، همکاران اناث باردار و مادران دارای فرزند زیر ۶ سال فراهم نمایند.

در راستای توسعه دولت الکترونیک نسبت به تامین و ایجاد زیرساخت جهت پیاده سازی و ارائه خدمات الکترونیکی نظیر پیشخوان الکترونیکی ارباب رجوع به منظور کاهش تردد ارباب رجوع به ادارات اقدام نماید.

حتی المقدور کلیه همایش‌ها، جلسات عمومی، برنامه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با استفاده از امکانات و فناوری‌های ارتباط غیر حضوری از قبیل وبینار، ویدیو کنفرانس، شبکه‌های اجتماعی و آموزش‌های مجازی و نظایر آن‌ها برگزار گردد در صورت اجتناب ناپذیر بودن برگزاری حضوری، جلسات با حداقل شرکت کننده برای تکامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام گردد.

با عنایت به گسترش و تکرار شیوع بیماری و همچنین حساسیت اکثر جامعه نسبت به رخداد  این بیماری علاوه بر مداخله دولت نیازمند آگاهی بخشی و تماماً سازی، مشارکت آحاد جامعه برای مهار و کنترل اپیدمی بیماری است؛ لذا باید تا حد امکان با مداخلات محدود کننده شیوع گسترده این بیماری جلوگیری به عمل آید.

شایان ذکر است؛ در صورت ابلاغ پروتکل‌های جدید بهداشتی از طریق ستاد مدیریت بیماری کرونا، مراتب تغییرات و تمهیدات لازم جهت اجرا متعاقباً از طریق مراجع مربوطه اعلام خواهد شد.

بدیهی است با توجه به مصوبه مورخ ۱۳۹۹.۷.۱۹ ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا چگونگی اجرای موارد مذکور به صورت آشکار و نهان توسط گروه‌های نظارتی مورد ارزیابی مستمر قرار می‌گیرند مسئولیت حسن انجام آن بر عهده بالاترین مقام استانی آن دستگاه است.

منبع: الف

کلیدواژه: بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شهرداری منطقه ۱۵ یکی از منهول‌ها به دلیل شدت بارش و عدم کشش شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی دچار مشکل شده و کارگران به محل اعزام می‌شوند، اظهار کرد: فشار آب به طور ناگهانی باعث سقوط یک کارگر می‌شود و با وجود تلاش آتش‌نشانی هنوز کارگر مفقود پیدا نشده است. جا دارد از معاونت خدمات شهری برای تلاش‌های این چند روز تقدیر کنیم اما این دلیل نمی‌شود که لایروبی صورت نگرفته باشد.

وی با اشاره به عدم رعایت قواعد HSE تأکید کرد: ساختار HSE نیاز به تقویت دارد و فعالیت صرفاً چند کارشناس در مناطق منجر به رعایت این اصول نمی‌شود. باید بررسی‌های لازم در منطقه صورت بگیرد و در صورت تخلف، با متخلفان برخورد لازم انجام شود.

کد خبر 6096953

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور