Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@16:04:49 GMT

تایید حمله سایبری به دو سازمان دولتی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۲۱۷۴

تایید حمله سایبری به دو سازمان دولتی

در ساعات گذشته، اخباری مبنی‌بر حملات سایبری به سازمان‌های دولتی منتشر شد و اینکه این حملات به زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برخی سازمان‌ها صورت گرفته است. پیرو این اخبار منتشرشده، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخداد‌های رایانه‌ای)، اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: رخداد حمله مهم سایبری، صرفا مربوط‌به دو سازمان دولتی بوده که مراجع مسوول در حال رسیدگی به موضوع هستند و مرکز ماهر نیز به‌عنوان پشتیبان آماده کمک‌ها و امداد‌های احتمالی مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بر اساس برخی تحلیل‌ها و برآورد‌های فنی، هشدار‌های پیشگیرانه برای مسئولین و کارشناسان دولتی در سطح ملی صادر شد که به هیچ وجه به معنای وجود حمله نبوده است. همچنین برخی دستگاه‌های دولتی بر اساس برداشت یا تحلیل خود پس از دریافت هشدار‌ها اقدام به قطع موقت برخی خدمات و انجام تست‌های فنی کردند که به‌دلیل احتیاط صورت گرفته است. اگر چه از نظر مرکز ماهر این اقدام ضرورتی نداشت.

مرکز ماهر اعلام کرده با وجود شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، شواهدی از حمله گسترده به دستگاه‌های متعدد دولتی تا این لحظه مشاهده نشده است. بخش مهمی از این فعالیت و فعالیت‌های مشابه با همکاری تنگاتنگ مراکز آپا سطح کشور انجام می‌شود که قابل تقدیر و برای مرکز ماهر بسیار کلیدی است؛ بنابراین برخلاف وجود برخی تنگنا‌های بودجه‌ای که برای این مراکز ارزشمند به‌وجود آمده است، حمایت‌ها و همکاری‌های مرکز ماهر وزارت ارتباطات با مراکز آپا همچنان استمرار دارد و هرگونه قطع همکاری با مراکز فوق قویا تکذیب می‌شود. مرکز ماهر از هرگونه انتقاد و پیشنهاد کارشناسان جهت بهبود و ارتقاء عملکرد خود استقبال می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمد رضا شجریان کرونا قیمت دلار پرسپولیس حمله سایبری مرکز ماهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده سراسر استان مورد بررسی واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی موسوی، ظهر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهر خانواده در استان‌ها اظهار کرد: این مرکز به منظور ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام راه‌اندازی شد و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در این استان ۲۲ مرکز مهر خانواده در حال فعالیت است که در سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز وارد شده بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است، گفت: علاوه بر این مرکز، مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در مازندران فعالیت دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری این استان مازندران است، اظهار داشت: بی‌شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری مازندران به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرار گرفت و دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شد که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 750817

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • تایید حمله به رفح توسط اسرائیل؛ تخلیه ساکنان و تشدید بمباران‌ها
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • کاهش شهریه برخی از مدارس غیر دولتی/ شهریه مدارس هیئت‌امنایی چقدر است؟
  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است