Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@13:59:58 GMT

اهانت وزیر سابق عراقی به الحشد الشعبی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۲۸۸۷

اهانت وزیر سابق عراقی به الحشد الشعبی

اهانت اخیر وزیر دارایی پیشین و برکنار شده عراق به الحشد الشعبی، برای او دردسر ساز شد و رئیس نشست امروز پارلمان عراق از وی خواست تا از الحشد الشعبی عذرخواهی کند.

به گزارش مشرق، نشست امروز (چهارشنبه - ۱۴ اکتبر) پارلمان عراق به دلیل درگیری لفظی که میان شماری از نمایندگان بر سر اظهارات اخیر «هوشیار زیباری» از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق و وزیر خارجه پیشین عراق علیه الحشد الشعبی به تاخیر افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از اینجا آغاز شد که زیباری که زمانی وزیر خارجه و وزیر دارایی عراق بود، اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که حمله به پایگاه آمریکایی «الحریر» در اربیل به این دلیل صورت گرفت که گروه‌های مقاومت گمان می‌کنند منطقه کردستان به آمریکا نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اعزام نیروهای ویژه حشد الشعبی به کرکوک برای مبارزه با داعش توطئه برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی علیه حشد الشعبی

وی در ادامه ادعاهای خود به الحشد الشعبی که یک نهاد رسمی دولت عراق به شمار می‌رود، توهین کرد و گفت که گروه‌های مقاومت بغداد و اربیل را هدف قرار می‌دهند کاری که پیش‌تر تروریسم داعش انجام می‌داد.

زیباری مدعی شد: این گروه‌ها [ی مقاومت]، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر را مرد شماره یک آمریکا در عراق می‌دانند و این را علنا اعلام می‌کنند. مقابله با این گروه‌ها نیازمند بسیج مردمی است که این اساسا وجود دارد.

این اظهارات عضو رهبری حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» موجب شد که در نشست امروز پارلمان عراق میان نمایندگان ائتلاف الفتح و نمایندگان حزب بارزانی مشاجره لفظی روی دهد.

به نوشته پایگاه خبری «المسله»، در این میان «حسن الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق که نشست امروز پارلمان به ریاست او برگزار شد، از وزیر دارایی پیشین عراق خواست که به دلیل این اظهارات خود علیه الحشد الشعبی، عذرخواهی کند.

وی تصریح کرد: ما اهانت به هیچ یک از نهادهای رسمی دولت عراق را نخواهیم پذیرفت، اظهارات هوشیار زیباری مردود است و ما خواهان عذرخواهی وی هستیم، عذرخواهی‌ای که شایسته و درخور نقش الحشد الشعبی و جان‌فشانی‌های آن باشد.

 «فالح الخزعلی» نائب رئیس فراکسیون «السند الوطنی» نیز طی بیانیه‌ای گفت: اظهارات وزیر دارایی سابق عراق - که به دلیل فساد برکنار شد- علیه الحشد الشعبی به نوعی خواسته داعش شکست‌خورده به دست قهرمانان الحشد الشعبی است. اگر الحشد الشعبی  و خون‌های فرزندان ملت عراق نبود، زیباری و سایرین نمی‌توانستند نماینده این دولت باشند و به قدرت برسند. او سایرین به لطف خون‌های قهرمان الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی از نعمت امنیت برخوردارند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری شبکه العهد منتشر شد، وی در ادامه از اداره حقوقی و قانونی الحشد الشعبی و دادستانی کل خواست تا تدابیر قانونی لازم علیه زیباری و هر کس که به الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی اهانت می‌کنند را به کار گیرند تا مانع تکرار این اهانت‌ها شوند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ حشدالشعبی پارلمان عراق حزب بارزانی مصطفی الکاظمی ائتلاف الفتح حزب دموکرات کردستان عراق دولت عراق الحشد الشعبی پارلمان عراق وزیر دارایی نشست امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899684

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است