Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد؛ به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستاد ً کیقباد مصطفایی ً فرمانده انتظامی استان به همراه برخی از مسئولان ارشد انتظامی استان با دکتر امیر رئوف مدیرکل صدا و سیما و برخی از معاونان وی دیدار کرد.

این مقام ارشد انتظامی در استان؛ از تعامل خوب و سازنده شبکه استانی دنا با نیروی انتظامی ابراز خرسندی کرد و گفت: نتیجه این تعامل سازنده، آموزش شهروندان، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و پیشگیری از وقوع جرم در استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفایی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های اصلی قدرت حکومت ها ابزار رسانه به عنوان قدرت اثرگذار در شکل دهی افکار عمومی، انتقال پیام و ایجاد امنیت در درون و بیرون مرزها است افزود: تولیدات صدا و سیما به شایستگی توانسته مکمل و تقویت کننده اقدامات پلیس در تامین امنیت شهروندان، پیشگیری از وقوع جرم و کنترل آسیب های اجتماعی باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هفته ناجا فرصت مغتنمی است که بتوانیم توانمندی‌ها، چهره مقتدر و مهربان پلیس را به شهروندان نمایش دهیم و مشارکت آحاد جامعه را به پلیس جلب کنیم و در این راستا هیچ ابزار و عاملی موثرتر از رسانه ملی در به نمایش گذاشتن توانمندی‌های پلیس و مشارکت مردم وجود ندارد.

وی افزود: ظرفیت رسانه استانی بهترین فرصت فرهنگ سازی برای همه دستگاههای اجرایی است و الگوسازی، فرهنگ سازی و آموزش عمومی بدون استفاده از این ظرفیت غیر ممکن است.

مصطفایی تصریح کرد: رسانه ابزاری بسیار موثر در آموزش، هوشیاری جامعه و بستر مناسب در راستای کاهش جرائم است و نقش موثری در تسهیل ارتباط بین پلیس و مردم دارد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به در پیش رو بودن هفته ناجا و شعار (با هم برای امنیت و سلامت) اشاره کرد و گفت: در هفته نیروی انتظامی امسال به علت رعایت پروتکل های بهداشتی اجرای برنامه‌ها با رویکرد نرم‌افزاری و استفاده بیشتر از ابزار رسانه خواهد بود.

48

کد خبر 1443584

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه وبویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد

محمد مهدی کوثری، کارشناس رسانه در پاسخ به این سوال که نقش رسانه تا چه اندازه می‌تواند در تربیت بچه‌ها تأثیرگذار باشد؟ گفت: در حال حاضر، رسانه مثل هوا در زندگی همه ما جاری است. زیرا ما؛ از همه اقشار و سنین و با افکار و عقاید مختلف با رسانه درگیر هستیم و با این مقوله و ابزار ارتباطی کار می‌کنیم و از مزایای آن بهره مند می‌شویم. به همین دلیل، طبیعتاً اگر بتوانیم این فضا را به سمت بهره‌وری و استفاده بیشتر پیش ببریم و از مزایای آن در زمینه‌های مختلف آموزش، توانمندی‌های فردی و... بیشتر استفاده کنیم کمک کننده است؛ بنابراین هر قدر به این سمت برویم و پیشرفت کنیم بدنبال آن، می‌توانیم از ابزار رسانه نیز، بهتر بهره‌مند شویم.

این کارشناس رسانه با اشاره به فراگیری رسانه در زندگی افراد بعد از شیوع ویروس کرونا در سال‌های گذشته تصریح کرد: رسانه به ویژه فضای مجازی بعد از شیوع بیماری کرونا در میان گروه‌های مختلف سنی بسیار فراگیر شد و به همین دلیل، هرقدر بتوانیم منابع و آورده‌های رسانه‌ای بهتری را برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم و در اختیار آن‌ها قرار دهیم مفیدتر است و الان هم، می‌بینیم که به لطف خدا، تولیدات رسانه‌ای ما بیشتر شده اند؛ هم در سازمان صدا و سیما و هم در خارج از آن؛ به طوری که در فضای مجازی شاهد تولید بعضی از برنامه‌های خوبی هستیم. 

کوثری با اشاره به نقش والدین برای هدایت فرزندان در استفاده از ابزار رسانه ادامه داد: هنر والدین این است که در وهله اول، بتوانند فضای خانواده را به سمت و سویی پیش ببرند تا فرزندان و افراد خانواده بتوانند آورده و بهره‌وری بهتری از رسانه داشته باشند و در مرحله بعدی، همه افراد خانواده هم بتوانند از این طریق رشد کنند و خانواده بتواند به سمت متعالی شدن و بهره‌وری بیشتر از این ابزار پیش برود.

این کارشناس رسانه افزود: با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از فضای زندگی افراد را رسانه تشکیل می‌دهد حتی می‌توان خانواده را از طریق رسانه جهت داد که این موضوع می‌تواند از فرزندان شکل بگیرد چراکه رسانه می‌تواند این اختیار را به پدر و مادر دهد تا مطالبی که آموزش آن‌ها و دسترسی به این مطالب سخت و دشوار است را راحت‌تر در اختیار داشته باشند و باید توجه کرد که در بحث رسانه برای کودکان می‌توان از فضاسازی استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد
  • رسانه، سلاح اصلی در جنگ فرهنگ‌ها، ایدئولوژی‌ها و جهان‌بینی‌هاست
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود