Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بازدیدی که از روستاهای اطراف دو سد شهید کاظمی و چراغ ویس داشتیم گلایه مندی زیادی از افت خدمات در حوزه کشاورزی و خدمات رسانی به کشاورزان شنیدیم که مهمترین مشکل شان عدم تخصیص آب بود.

وی با بیان اینکه کشاورزی این شهرستان باید توسعه یابد و جهش اقتصادی در این حوزه ایجاد شود، افزود: یکی از موانع اصلی توسعه کشاورزی این منطقه عدم تخصیص آب از محل سدهای شهید کاظمی و چراغ ویس است که تاکنون تنها تخصیص آبی برای ۷۰۰ هکتار زمین داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رحیمی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی وسیعی در اطراف سدهای سقز قرار گرفته است، اضافه کرد: در این ارتباط با وزیر نیرو رایزنی خواهیم کرد تا قول مساعد برای تخصیص آب مورد نیاز جهت تبدیل ۱۸ هزار هکتار زمین دیم به آبی وارد فاز اجرایی شود چون یکی از مطالبات به حق کشاورزان منطقه است.

وی با بیان اینکه هر ۶ هزار هکتار زمین کشاورزی زمینه اشتغالزایی ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند، یادآور شد: سد چراغ ویس با وجود اینکه دو سال قبل افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت ولی کماکان تخصیص آب پنج هزار هکتار زمین کشاورزی این حوزه وارد فاز اجرایی نشده است.

رحیمی به مشکلات معیشتی مردم در شرایط کرونا و همچنین ضرر ۱۳ گروه مشاغل از این بیماری اشاره کرد و گفت: ضعف نظارت و همچنین تحریم ضالمانه آمریکا باعث شده مردم در شرایط نامساعدی قرار گیرند.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجلس طرحی برای بهبود وضعیت معیشتی حدود ۶۰ میلیون نفر در قالب چهار دهک ضعیف جامعه تنظیم شده تا کالاهای اساسی برای این اقشار تهیه شود.

وی با بیان اینکه برای ۲۰ میلیون نفر از این دهک‌ها که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان کالای اساسی داده می‌شود، یادآور شد: ۴۰ میلیون نفر دیگر نیز به ازای هر نفر پرداخت ۶۰ هزار تومان کمک یارانه غیر نقدی (تامین کالای اساسی) برنامه ریزی شده که این طرح در صورت تصویب می‌تواند برای بهبود وضعیت افراد کمتر برخوردار جامعه موثر باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های موجود و همفکری پویش‌ها، تشکل‌ها و نهادهای مردمی، خبرنگاران، فرهنگیان، فعالین مدنی و اجتماعی و اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات مردم حوزه انتخابیه استفاده خواهم کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها کشاورزی بهزاد رحیمی اراضی کشاورزی سقز پروندهٔ خبری اشتغال و تولید در کردستان با تبدیل ۹۶ هزار هکتار زمین دیم به آبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی بهزاد رحیمی اراضی کشاورزی سقز کشاورزی بهزاد رحیمی اراضی کشاورزی سقز اخبار کنکور هکتار زمین تخصیص آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا