Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا کاکاوند» روز چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، افزود: موضوع ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی از سال گذشته آغاز شد و این موضوع را باید بزرگترین کوچک‌سازی و خصوصی‌سازی دولت نامید.

وی به روستای «بلوردی» اشاره کرد که با وجود نزدیکی به شهر بیستون سالها در نتیجه بروکراسی اداری از بی‌آبی رنج می‌برد اما پس از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در کمترین زمان مشکل آب روستا حل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاکاوند همچنین روستای «قلقله» ثلاث باباجانی را دارای وضعیت مشابه عنوان کرد و گفت: مشکل آب این روستا نیز پس از ادغام برطرف شده است.

به گفته وی سرعت رفع شکستگی لوله‌های آب روستایی نیز پس از ادغام بیشتر شده است.

برنامه آبرسانی به ۱۰۰ روستا برای امسال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در بخش دیگری از گزارش خود به برنامه آبرسانی به ۱۰۰ روستای استان برای امسال خبر داد و افزود: تاکنون کار آبرسانی به ۷۰ روستا به اتمام رسیده است.

وی همچنین از آغاز عملیات حفر چاه در نزدیکی روستای «چشمه سفید» شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: با حفر این چاه مشکل آب این روستا و بخش‌هایی از شهر کرمانشاه حل خواهد شد.

آب سد گاوشان تا پایان سال وارد مدار می‌شود

در این جلسه کاکاوند از قول مساعد برای اتصال آب سد گاوشان به شبکه آب کرمانشاه تا پایان سال خبر داد و افزود: لایروبی سراب قنبر نیز باعث افزایش آبرسانی ۷۰ متر بر ثانیه در شبکه شده است.

او همچنین از لایروبی قنات «روزان» برای حل مشکل آب شمال شهر کرمانشاه خبر داد.

کاکاوند اشاره‌ای به وجود چاه‌های آب دستی در بافت قدیمی شهر کرمانشاه نیز داشت و گفت: چاه‌های دستی ۱۰ تا ۱۲ متر حتما آلوده هستند و سعی خواهد شد تا این چاه‌ها از مدار خارج شوند.

وی در پایان گزارش خود با اشاره به آغاز فصل بارش‌ها نیز گفت: مهمترین دغدغه کنترل روان آب‌ها در فصل بارش است چرا که پس از ورود به سیستم فاضلاب امکان نفوذ به خانه‌ها وجود دارد.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز بر اهمیت توجه به وضعیت آب مردم تاکید کرد و گفت: مردم کرمانشاه از گذشته مشکل آب داشته‌اند که باید برای حل آن اقدام اساسی صورت بگیرد.

او با اشاره به استفاده مردم شهر از چاه دستی در گذشته بیان داشت: بسیاری از این چاه‌ها در بافت قدیمی شهر همچنان نیز وجود دارند و باید مراقب بود که این چاه‌ها به فاضلاب آلوده نشده باشند.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

برچسب‌ها امام جمعه کرمانشاه شركت آب و فاضلاب كرمانشاه کرمانشاه پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرمانشاه شركت آب و فاضلاب كرمانشاه کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه شركت آب و فاضلاب كرمانشاه کرمانشاه اخبار کنکور شهر کرمانشاه آب و فاضلاب مشکل آب چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی