Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر  محمدرضا صائینی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه میزان کل مواجهه مردم این استان با ویروس کرونا پیش از این ۱۱.۷ درصد اعلام شده بود، افزود: هم اکنون این رقم در سطح استان به ۲۰ درصد رسیده که در این خصوص لازم است تمامی اصول بهداشت فردی و اجتماعی به جد رعایت شود.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می‌دهد میزان ایمنی ایجاد شده در بین بیماران مبتلا به کووید -۱۹ بین ۲  تا سه ماه است، اظهار داشت: به عبارتی دیگر  درصد ایمنی در این افراد حدود ۷۰ درصد گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول بهداشتی گفت: یک فرد مبتلا به کووید -۱۹ که پس از بهبودی به محل کار خود باز می گردد امکان انتقال بیماری او به دیگران به صفر می رسد و بطور معمول مبتلایان به مدت ۲ هفته در قرنطینه می مانند که در مواردی بسیار معدود امکان انتقال وجود دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در کشور و این استان بارها تاکید شده در صورتی که اصول بهداشتی توسط عموم مردم در این زمینه جدی گرفته نشود این ویروس به مراتب شمار زیادی را گرفتار کرده و بیماری شدت بیشتری خواهد داشت.

صائینی افزود: در این خصوص به شهروندان زنجانی تاکید می شود، اصول و نکات بهداشتی را به ویژه در تجمعات، بیش از گذشته مورد توجه قرار داده و از حضور در مراسم های مختلف و سفر به خصوص در تعطیلات پیش رو اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار بیماری کووید - ۱۹ در استان هم مثل آمار کشوری اعلام می‌شود خاطرنشان کرد: در سطح ملی آمارهایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود که مجموع بستری و بیماران سرپایی است و در استان هم، براساس تصمیم ستاد کرونا مقرر شد آمار بیماران سرپایی و بستری رسما اعلام ‌شود.

این مسؤول میانگین روزانه بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان را طی روزهای اخیر ۶۴ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار بین ۵۳ تا ۷۹ نفر در نوسان است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان فاصله گذاری اجتماعی زنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است

آفتاب‌‌نیوز :

از زمان معرفی درمان‌های ضد رتروویروسی برای درمان HIV در اواخر دهه ۱۹۹۰، طول عمر افراد مبتلا به HIV به طور چشمگیری افزایش یافته است. با این حال، حتی با چنین درمان هایی، مطالعات نشان داده اند که خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به HIV حداقل ۵۰ درصد بیشتر از افراد بدون HIV است. پژوهشگران در تحقیقی جدید دریافته اند که این موضوع با آلوده شدن به ویروس هپاتیت C تشدید می‌شود.

به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ آمریکا که در این پژوهش بین المللی مشارکت داشته اند، عفونت همزمان HIV و هپاتیت C به این دلیل رخ می‌دهد که آن‌ها یک مسیر انتقال مشترک دارند و هر دو این ویروس‌ها از طریق تماس خونی منتقل می‌شوند.

آن‌ها در پژوهش خود، اطلاعات بیش از ۲۳ هزار فرد ۴۰ تا ۷۹ ساله مبتلا به HIV را که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ درمان ضد رتروویروسی برای HIV را آغاز کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. 

نتایج این تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد، با هر دهه افزایش سن، حملات قلبی در افراد مبتلا به HIV به تنهایی ۳۰ درصد و در افرادی که به هپاتیت C نیز مثبت بودند، ۸۵ درصد افزایش یافت.

طبق این نتایج همچنین خطر حمله قلبی در بیمارانی که دارای عوامل خطر سنتی بیماری قلبی مانند فشار خون، عادات سیگار کشیدن و دیابت نوع دو بودند به ترتیب ۳۰۰، ۹۰ و ۴۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، یافته‌ها نشان دادند: شانس بروز حمله قلبی در افرادی که برخی از عوامل مرتبط با HIV مانند سطوح پایین سلول‌های ایمنی CD۴ را داشتند و یا نوعی داروی مهارکننده پروتئاز را مصرف می‌کردند، بیشتر بود.

به گفته محققان مجری این پژوهش، نظر به یافته‌های تحقیق ما، افرادی که با HIV یا هپاتیت C زندگی می‌کنند باید از پزشک خود در مورد گزینه‌های درمانی این ویروس‌ها و سایر راه‌های کاهش خطر بیماری قلبی عروقی پرس و جو کنند.

این یافته‌های پژوهشی در نشریه Journal of the American Heart Association منتشر شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • آمار هولناک از فوت بیماران ایرانی به دلیل نبود داروهایشان!
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد