Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر مخالفت ایران با هر گونه حضور نظامی خارجی در خلیج فارس گفت: حضور نیرو‌های خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   "سید عباس عراقچی" امروز(چهارشنبه) در دیدار سفیر جدید دانمارک در تهران مخالفت جمهوری اسلامی ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس از جمله نیرو‌های اروپایی اعلام و تاکید کرد: امنیت این منطقه باید توسط کشور‌های منطقه تامین شود و حضور نیرو‌های خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس موضوع مشترک کشور‌های منطقه است، تصریح کرد: امنیت پایدار در منطقه منوط به گفتگو و مشارکت دسته جمعی بین کشور‌های منطقه و عدم دخالت قدرت‌های خارجی است.

عراقچی افزود: بهتر است دانمارک و دیگر کشور‌های اروپایی به جای اعزام نیرو‌ها و ادوات نظامی و یا فروش گسترده تسلیحات به برخی کشور‌های منطقه با علت اصلی تنش‌ها در منطقه که همانا سیاست‌های مخرب و غلط آمریکا در خلیج فارس است، مقابله کنند.

در این دیدار همچنین درباره تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، مقابله با تروریسم، شرایط در منطقه خاورمیانه، بحران قره باغ و نیز ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور گفتگو به عمل آمد. برچسب ها: عراقچی ، خلیج فارس

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: عراقچی خلیج فارس کشور های منطقه خلیج فارس نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ علی محقق اظهار داشت: خلیج فارس همواره محل تلاقی شماری از کریدور‌ها بوده و توجه به اینکه بنادر ایرانی در این زنجیره ایفای نفش کنند بسیار مهم است.

وی افزود: در بحث یکپارچه نگری توجه به نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است که دانشگاه خلیج فارس می‌تواند نقش محوری در این موضوع داشته باشد.

محقق با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به امنیت منطقه خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه گفت: در راستای تحقق امنیت دریامحور تقویت همکاری‌های چند جانبه امنیتی از جمله مانور‌های مشترک نظامی مهم و پرمفهوم است.

رئیس اداره اسناد وزارت امورخارجه یادآور شد: رویکرد تقویت سیاست اهتمام به گسترش روابط با کشور‌های حاشیه خلیج فارس در سیاست‌های دولت سیزدهم مشهود است.

محقق با اشاره به اینکه تعاملات تاریخی و تمدنی خلیج فارس از موضوعات مورد توجه است گفت: نگاه استعماری در منطقه خلیج فارس از زمان پرتقالی‌ها و بریتانیایی‌ها که در این منطقه سیطره داشتند وجود داشته است.

وی افزود: این امر باعث شده بود تا کشور‌های استعماری همواره به دنبال این باشند که شمال خلیج فارس از جنوب آن جدا شود.

دیگر خبرها

  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است