Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز،  جنبش النجباء با اشاره به لزوم رابطه عراق با کشورهای جهان و حفاظت از هیئت های دیپلماتیک تاکید کرد که این جنبش هیچ ارتباطی با حمله به هیئت های دیپلماتیک ندارد.

«فراس الیاسر»، عضو شورای سیاسی جنبش النجباء در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که تیپ 12 وابسته به الحشد الشعبی است و تحت امر «مصطفی الکاظمی»، فرماندهی کل نیروهای مسلح فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که برخی تلاش می کنند با سوء استفاده از موضوع حمله به هیئت های دیپلماتیک بین نیروهای مقاومت و اندیشه وجود الحشد الشعبی و ارتباط میان این دو جریان شکاف ایجاد کنند.

عضو شورای سیاسی جنبش النجباء تاکید کرد که همه سران گروه های مقاومت از هادی العامری، اکرم الکعبی و قیس الخزعلی اعلام کرده اند که این جنبش ارتباط معنوی با سایر جنبش ها دارد و این ارتباط در پایان سال 2017 قطع شد.

الیاسر اشاره کرد که آنچه از جنبش النجباء باقی مانده است جنبشی مردمی است از این رو افرادی که در پرونده های فرهنگی، سیاسی یا هر پرونده دیگری حضور دارند بخشی از جنبش مردمی هستند.

وی با تاکید بر تایید و حمایت از حضور هیئت های دیپلماتیک علاوه بر حمایت از حفاظت آنها و لزوم ارتباط عراق با سایر کشورها، گفت که این امر از رویکرد جنبش النجباء و گروه های مقاومت معلوم است.

الیاسر با اشاره به توافق وین در سال 1961 که اشاره دارد سفارت ها چه از لحاظ تعداد و یا ورود و خروج باید تحت اراده داخلی عراق باشند، نسبت به اقدام امریکا برای نصب سامانه پدافند هوایی در سفارت خود در بغداد ابراز تعجب کرد.

وی تصریح کرد که هر انسانی که روح ملی گرایی داشته باشد می داند که امریکا ابدا به حاکمیت عراق توجهی ندارد و هدفش سوء استفاده از این حملات به هیئت های دیپلماتیک است.

عضو شورای سیاسی جنبش النجباء بیان کرد که هیچ یک از گروه های مقاومت تاکنون حمله به سفارتی را بر عهده نگرفتند و تاکید کرد که برخی اطلاعات حاکی از آن است که این حملات برنامه ریزی شده اند و برای برانگیختن افکار عمومی علیه گروه های مقاومت و الحشد الشعبی انجام می شوند.

وی بر اهمیت حفاظت از هیئت های دیپلماتیکی که در چارچوب توافقات عمل می کنند و به قانون کشور و قانون اساسی عراق احترام می گذارند تاکید کرد.

این عضو چنبش النجباء تاکید کرد که این جنبش هیچ نقشی در حملات به هیئت های دیپلماتیک ندارد و به قدری که به حضور امریکا در کل اراضی عراق اهتمام دارد به موضوع سفارت این کشور در بغداد توجه ندارد.

الیاسر اشاره کرد که حضور در سوریه مساله ای مشکل و پیچیده است و به گفت که به نظر او اکنون نیازی به حضور شماری از اعضای جنبش النجباء در سوریه نیست.

وی همچنین اشاره کرد که حکومت سوریه در این زمینه درخواست آشکاری داشت علاوه بر اینکه حمایت و پوششی از جانب نهادهای دینی و مراجع مبنی بر لزوم حفاظت از مقدسات وجود دارد و پس از این شماری از هموطنان بدون اینکه این موضوع ارتباطی با جنبش داشته باشد از طریق حرکتی داوطلبانه و برای حفاظت از مرقد های مطهر به سوریه رفتند.

این عضو شورای سیاسی النجباء بیان کرد که این جنبش تجربه و توانایی اداره پرونده های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی و همچنین سازماندهی این امور را داشته از این رو نیاز به حضور شماری از اعضای این جنبش در سوریه به وجود آمد.

به گفته وی سران عراق، پروژه سوریه برای مقابله با داعش را مقدم بر پروژه عراق می دانستند از این رو برای مقابله با داعش به اراضی سوریه رفتند که این امر منجر به کاهش شدت جنگ در عراق و کاهش حملات گروه های تروریستی داعش شد.

الیاسر در پایان اظهار داشت که اگر گروه های مقاومت و جنبش النجباء در این جنگ شرکت نمی کردند حملات بیشتری از سوی داعش انجام می شد و شمار شهدا در عراق چند برابر می شد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مقاومت اسلامی نجبا جام نیوز عراق هیئت های دیپلماتیک عضو شورای سیاسی گروه های مقاومت جنبش النجباء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم‌قبول مسئولیت این تجاوز، به‌فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074924 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش