Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:42:12 GMT

دستور رئیس جمهوری چین به ارتش: آماده جنگ باشید

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۴۲۱۷

دستور رئیس جمهوری چین به ارتش: آماده جنگ باشید

رئیس جمهوری چین که برای بازدید از یکی از استان‌های جنوبی این کشور راهی استان «گوانگ دونگ» شده بود در دیدار با تنفگداران ارتش این کشور از آنها خواست تا «تمام فکر و انرژی خود را بر آمادگی در جنگ احتمالی» متمرکز کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، شی جینگ پینگ، رئیس‌جمهوری چین که به مناسبت چهلمین سالگرد شکل‌گیری منطقه آزاد اقتصادی شنزن به شهر «چاوژو» سفر کرده بود در این دیدار از نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین خواست همچنان «کاملا وفادار، خالص و قابل اعتماد» بمانند و حالت آماده‌باش خود را برای یک جنگ احتمالی حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه آزاد شنزن در سال ۱۹۸۰ و با جذب سرمایه‌های خارجی تاسیس شد و با اجرای موفقیت آمیز این پروژه، حالا شنزن به قدرت اقتصادی دوم چین تبدیل شده است. این اظهارات زمانی مطرح می‌شود که تنش‌های میان آمریکا و چین بعد از شیوع ویروس کرونا، اوضاع هنگ‌کنگ و همچنین مساله تایوان اوج گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز کاخ سفید قصد دارد با مجوز کنگره، تسلیحات نظامی پیشرفته به تایوان بفروشد، این در حالیست که مقام‌های چینی نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی روز سه‌شنبه خود اقدام احتمالی آمریکا در خصوص فروش تسلیحات نظامی پیشرفته و همچنین ساخت استحکامات مرزی در تایوان را نقض توافقات دیرین میان واشنگتن و پکن خواند و افزود: «اقدام آمریکا در فروش تسلیحات به تایوان، دخالت جدی در امور داخلی چین به شمار می‌رود و آمریکا با این کار به حاکمیت و منافع امنیتی چین نیز آسیب جدی وارد می‌کند.»

ژائو لیجیان همچنین به آمریکا هشدار داد که هرچه سریعتر روابط نظامی خود با تایوان را قطع و برنامه فروش تسلیحات به تایوان را لغو نماید.

او همچنین اعلام کرد در صورتی که آمریکا این برنامه خود را عملی سازد، پکن اقدامات قانونی لازم را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

دولت چین، تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین اصلی چین می‌داند و اقدامات آمریکا در خصوص فروش تسلیحات نظامی به تایوان را خلاف این سیاست کلیدی و دیرین خود ارزیابی می‌کنند.

با وجود هشدارهای چین، روابط آمریکا با تایوان در زمان دولت دونالد ترامپ نزدیک‌تر شده است. در ماه اوت، الکس آذر، وزیر بهداشت آمریکا در سفر به با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. به این ترتیب او عالی‌ترین مقام آمریکایی است که تا کنون به تایوان سفر کرده است. هرچند مقام‌های آمریکایی استدلال کردند که این سفر برای بحث در خصوص بیماری کووید -۱۹ و وضعیت این منطقه صورت گرفته اما پکن از نزدیکی مناسبات واشنگتن و تایوان ناخرسند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين فروش تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان

رئیس پارلمان ارمنستان اعلام کرد: من به موضوع خرید گاز از جمهوری آذربایجان بسیار مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم. ایروان آماده است تا در مورد خرید و فروش گاز با باکو گفتگو کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان گفت که ایروان آماده است تا در مورد خرید و فروش گاز با باکو گفتگو کنند.

سیمونیان تأکید کرد: من به موضوع خرید گاز از آذربایجان بسیار مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم ما باید در مورد این موضوع بحث کنیم.

رئیس پارلمان ارمنستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بخشی از گازی که ارمنستان از روسیه خریداری می‌کند از طریق جمهوری آذربایجان می‌آید. من مطمئن هستم که طبق قرارداد اگر از روسیه به آن‌ها برسد و سپس به اروپا برود، همان گاز در کل به ما می‌رسد.

آلن سیمونیان خرید گاز از جمهوری آذربایجان و ایران از طریق این خط لوله را گزینه بسیار خوبی می‌داند.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان نیز احتمال خرید گاز آذربایجان توسط ارمنستان در آینده را رد نکرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان در 23 آوریل در نشست بین‌المللی «COP29 و چشم‌انداز سبز برای آذربایجان» در دانشگاه ADA در این باره صحبت کرد.

علی‌اف تاکید کرد: امروزه ما تقریباً 100 درصد نیاز گاز گرجستان را پوشش می‌دهیم. حجم عرضه هر سال در حال افزایش است و فکر می‌کنم به 3 میلیارد مترمکعب رسیده است. با توجه به اینکه قیمت گاز برای گرجستان مطلوب است، به طور بالقوه ارمنستان قادر به خرید گاز آذربایجان خواهد بود. البته با توجه به نزدیکی و زیرساخت‌ها، چنین همکاری طبیعی خواهد بود.

به گفته علی‌اف، چنین همکاری‌هایی پس از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و امضای معاهده صلح امکان‌پذیر است.

آکوپ واردانیان، معاون وزیر اداره ارضی و زیرساخت ارمنستان، که در مجمع بین‌المللی «جاده ابریشم» تفلیس در اکتبر 2023 شرکت کرد، خرید گاز ارمنستان از جمهوری آذربایجان را در آینده رد نکرد و گفت: ارمنستان پس از حل اختلافات سیاسی بین دو کشور آماده خرید گاز از آذربایجان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین