Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای ماموریت ابلاغی رییس قوه قضاییه و برای اولین بار یک مجرم بزرگ اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده شد.

خبرگزاری میزان-  ۱۹ خرداد سال جاری در جریان جلسه شورای عالی قوه قضاییه، آیت‌الله رییسی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در مبارزه با فساد و رسیدگی به پرونده‎های اقتصادی، یکی از مصادیق ظلم و بی‌عدالتی را پناه‎ دادن غربی‌ها به مجرمان، مفسدان و غارتگران اموال مردم و منافقین عنوان کرد و گفت: این‎که غرب به یک متهم یا مجرم اقتصادی که با پول‎های حرام فرار کرده پناه بدهد، با هیچ‎ یک از قواعد بین‌المللی سازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دستگاه قضا در همان جلسه با بیان این‎که مبارزه با پولشویی و جرایم سازمان یافته صرفاً با تدوین و تصویب معاهدات و میثاق نامه‎ها تحقق نمی‌یابد بلکه باید اراده جدی برای اجرای این میثاق نامه‎ها هم وجود داشته باشد، دادستان کل کشور و معاون بین الملل قوه قضاییه را مأمور پیگیری استرداد متهمان متواری پرونده‎های مفاسد اقتصادی کرد.

آیت‎الله رییسی همچنین به کسانی که نام آن‌ها به عنوان متهم در پرونده‎های فساد اقتصادی مطرح است، اما از کشور خارج شده‎اند هشدار داد که احساس نکنند می‎توانند از چنگ عدالت فرار کنند و تسلیم شدن در برابر قانون و عدالت را هم به نفع خودشان و هم برای جامعه مفید دانست.

بیشتر بخوانید: نگاهی به توفیقات دستگاه قضا در سه حوزه «مبارزه با دانه‌درشت‌ها»، «حمایت از تولید» و «تأمین امنیت»

حالا و در پی تاکیدات و دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر بازگرداندن مجرمین و متهمین اقتصادی، علیرضا حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد گردیده است.

این اولین بار است که یک مجرم اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده می‌شود.

حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد، وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور بطور غیابی به دوازده سال حبس محکوم شده است.

نامبرده بر اساس وضعیت قرمز اعلام شده از سوی بازپرس پرونده و با هماهنگی پلیس اینترپل ایران شناسایی و دستگیر و طی انجام تشریفات قانونی به کشور بازگردانده شده است.

بدون تردید، اهتمام دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های ذیربط برای بازگرداندن حیدرآبادی‌پور، این زنگ خطر را برای دیگر غارتگران بیت‌المال که به خارج متواری شده و نزد کشور‌های غربی پناه گرفته‌اند به صدا درمی‌آورد که دوران خوش نشینی‌های اینچنینی آن هم با بهره از پول‌های غارت شده‌ی مردم به پایان رسیده و تمامی این افراد دیر یا زود به کشور مسترد و به عدالت سپرده خواهند شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قوه قضاییه مفسدین اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه مفسدین اقتصادی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،محمد دهقان منشادی اظهار داشت: این نمایشگاه هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه امسال با حضور بیش از دو هزار نفر از مدیران ارشد، صنعتگران، تجار و بازرگانان خارجی در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: در این نمایشگاه 135 فرصت سرمایه گذاری استان  با حجم سرمایه گذراری اولیه 126 هزار و 231 میلیارد ریال در بخش های گردشگری، صنعت و کشاورزی به منظور معرفی و جذب سرمایه گذار عرضه می شود.

دهقان منشادی اظهار داشت: این ظرفیت ها در تمامی شهرستان های استان یزد وجود دارد و زیرساخت های لازم از جمله زمین، آب، برق، گاز و غیره آماده است و سرمایه گذاران تنها باید نسبت به تامین مالی اقدام نمایند. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: استان آماده جذب سرمایه گذاری است و از فعالان این بخش حمایت خواهیم کرد و مشوق های لازم را در اختیار انها قرار خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو