Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفتر رییس جمهور، توسعه روابط تهران و باکو را در راستای خواست دو ملت و منافع مشترک دو دولت دانست و گفت:تهران از پیشنهاد باکو مبنی بر ایفای نقش فعالتر و پررنگ‌تر ایران، روسیه و ترکیه در حفظ صلح و ثبات منطقه، استقبال می‌کند.

خبرگزاری میزان- طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود واعظی عصر چهارشنبه و در تماس تلفنی شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با وی، تاکید کرد: تهران از پیشنهاد باکو مبنی بر ایفای نقش فعالتر و پررنگ‌تر ایران، روسیه و ترکیه در حفظ صلح و ثبات منطقه، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن استقبال از برقراری آتش بس، از دولت‌های آذربایجان و ارمنستان خواست که با حفظ آتش بس، اختلافات خود را براساس گفتگو و در چارچوب قوانین بین المللی و محترم شمردن مرز‌های شناخته شده و تمامیت ارضی دو کشور حل و فصل کنند.

رییس دفتر رییس جمهور با تشکر از پیام قدردانی رییس جمهوری آذربایجان از موضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تمامیت ارضی کشورش گفت: موضعگیری و اقدامات ما در جهت تحکیم روابط و نشان دادن عملی علاقه به دولت و ملت جمهوری آذربایجان است.

بیشتر بخوانید: روابط ایران و آذربایجان هرگز تحت تاثیر عوامل مخرب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار نخواهد گرفت

واعظی همچنین با ابراز خرسندی از روند اجرای توافقات ایران و جمهوری آذربایجان و بویژه توافقات اخیر مطروحه در گفت وگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور، گفت: تحقق این توافقات بی تردید گام موثری در روند روابط رو به گسترش دو کشور خواهد بود.

معاون نخست وزیر آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی، با ابلاغ پیام قدردانی رییس جمهوری کشورش گفت که ما خواهان توسعه همکاری‌های تهران – باکو در همه زمینه‌های مورد علاقه هستیم.

شاهین مصطفی اف همچنین با ارائه گزارشی از روند درگیری‌ها تاکید کرد که باکو خواهان ایفای نقش فعالتر و پررنگ‌تر ایران، روسیه و ترکیه در حل و فصل مشکلات منطقه است.

وی اظهارداشت: توافقات میان دو کشور نیز با شتاب در حال اجرا و پیگیری است و عملی شدن این توافقات گام موثری در توسعه همکاری‌های مشترک ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: واعظی تهران و باکو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واعظی تهران و باکو جمهوری آذربایجان روسیه و ترکیه پررنگ تر ایران ایفای نقش دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دومین روز از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بحث و بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته (دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد.

اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تاکید کرد.

وی همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تاکید کرد.

کد خبر 6095193 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان