Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد احمدزاده روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: همزمان با هفته وقف امسال ۲۱ طرح عمرانی با هزینه ۲۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در محل موقوفات و بقاع متبرکه استان به بهره برداری می‌رسد.

وی ایجاد توتستان، استخر ذخیره آب، واحدهای مسکونی، زنجیره کشت محصولات کشاورزی و مرکز فناوری را از جمله این طرحها برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: طی یک سال اخیر ۴۱ هزار مترمربع طرح عمرانی با هزینه ۷۹ میلیارد ریال و ۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع طرح سرمایه‌گذاری با هزینه ۵۴۴ میلیارد ریال از محل درآمدهای موقوفات در این استان اجرا شده که به بهره وری موقوفات کمک شایانی کرده است.

فروش ۹ میلیارد ریال برق از محل بهره وری موقوفات

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برق از محل نیروگاه‌های خورشیدی تولید و به شرکت برق فروخته شده و عواید آن به مصرف فعالیتهای فرهنگی در بقاع متبرکه رسیده است.

حجت الاسلام احمدزاده افزود: طی یک سال گذشته هزار و ۳۵۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس از محل درآمدهای موقوفات در استان ایجاد شد و برق خود را وارد مدار کرد که از این محل برای ۶ هزار و ۷۵۰ نفرروز شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی کوچگ مقیاس دیگر در استان در دست ساخت است و ۶۵۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی نیز در هفته وقف امسال در این استان به بهره برداری می‌رسد که با راه‌اندازی این نیروگاه‌ها در مجموع نیروگاه‌های خورشیدی موقوفی استان ۲ مگاوات برق تولید خواهند کرد.

تثبیت مالکیت ۱۹ هزار هکتار وقفی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته هزار و ۶۶۵ برگ سند برای اراضی موقوفی استان صادر و از محل آن مالکیت وقف ۱۹ هزار و ۲۵۵ هکتار تثبیت شده است.

وی افزود: در این مدت ۶ هزار و ۱۴۹ رقبه موقوفات در خراسان رضوی سنددار شدند، سند اجاره جدید برای ۲ هزار و ۴۹۵ رقبه در استان تنظیم شده و هم اکنون ۲۶ هزار و ۶۲۹ رقبه در استان سند اجاره دارند.

حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: طی یک سال گذشته در احقاق حقوق موقوفات خراسان رضوی نیز ۵۷۶ رای به نفع موقوفات و اعاده حق وقف صادر شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۶ هزار و ۲۰ موقوفه در خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۲۲۰ موقوفه و از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ موقوفه جدید به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال با نیات مذهبی، اقدامات نیکوکارانه، ساخت مساجد، امور فرهنگی و قرآنی در شهرهای مشهد، نیشابور، کاشمر، تربت‌جام و تربت‌حیدریه به ثبت رسید.

برنامه‌های هفته وقف

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت وقف افزود: تجلیل و تکریم گروه‌های مختلف فعال در حوزه وقف اعم از واقفین، خادمین، پژوهشگران، سرمایه‌گذاران، مدیران و اصحاب رسانه در نشست سراسری به صورت ویدیوکنفرانس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح "احسان ماندگار" از دیگر برنامه‌های هفته وقف است که در این طرح ۱۴ هزار بسته کمک معیشتی به ارزش هر بسته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از محل نذورات و موقوفات بین نیازمندان استان تهیه و توزیع می‌شود.

حجت الاسلام احمدزاده برپایی ۱۳ نمایشگاه با موضوع وقف در شهرستانها، تهیه و پخش چند مستند با موضوع وقف در رسانه ملی، تجلیل از رسانه‌های برتر، ۶۳ نشست علمی صنفی با نخبگان، برپایی ۵۶ ایستگاه "همه واقف باشیم"، بهره برداری از ۱۷ پروژه عمرانی، نشست با واقفین، تولید ۱۰ کلیپ در فضای مجازی؛ معرفی سه موقوفه مشارکتی "مهر فاطمی، مهر مهدوی، قرآن عترت و نماز" را از دیگر ویژه برنامه‌های هفته وقف برشمرد.

وی گفت: دوره آموزشی – ترویجی مربوط به امور خیریه، دیدار با خانواده شهدا، نواختن زنگ وقف در مدارس و برگزاری مراسم سوگواری سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) در بقاع متبرکه با رعایت پروتکلهای بهداشتی از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته وقف برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: همزمان با این ایام برپایی ۶ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان، اعزام ۱۵ روحانی برای ترویج مفاهیم وقف به بقاع متبرکه، برپایی هفت محفل انس با قرآن کریم، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه به منظور ورود به ایام ماه ربیع الاول انجام می‌شود.

کمک ۱۶۸ میلیاردی به نیازمندان در دوران شیوع کرونا

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۴ هزار و ۸۳۰ بسته مواد غذایی به ارزش ۱۶۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و ۹۵۰ هزار وعده غذای گرم از محل نذورات و موقوفات استان تهیه و با محوریت بقاع متبرکه و مساجد بین نیازمندان خراسان رضوی توزیع شده است.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به اقدامات یک سال گذشته این نهاد گفت: طرح "مهر تندرستی" به منظور کمک به تهیه دارو و درمان ۵۰ هزار بیمار، اجرای طرح "پیوند آسمانی" و کمک به تامین جهیزیه ۱۲۴ زوج، طرح "مهر تحصیلی" و کمک به تامین وسایل سه هزار و ۲۴۵ دانش آموز، طرح "آستان مهربانی" با توزیع سه هزار و ۱۰۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان، کمک به آزادی ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد از محل موقوفات و کمکهای خیران استان اجرا شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۰۴ بقعه متبرکه در خراسان رضوی افزود: در این بقاع ۱۷۰ نفر خادم فصلی و ثابت، ۶ هزار خادم افتخاری، هزار و ۲۸۲ نفر خادم افتخاری به عنوان اعضای هیات امنا مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۹ مرکز افق (خدمات اجتماعی- فرهنگی و قرآنی) در بقاع متبرکه خراسان رضوی ایجاد شده و ۱۳ مرکز افق نیز در حال راه‌اندازی است که تعداد این مراکز تا پایان سال به ۶۶ مرکز در استان خواهد رسید.

وی گفت: در ایام شیوع کرونا تلاش شد برنامه‌های بقاع متبرکه استان تعطیل نشود و این برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در فضای باز با رعایت پروتکلهای بهداشتی و برنامه‌های جانبی از جمله کمک رسانی به نیازمندان و خدمات دهی به آسیب دیدگان ناشی از کرونا، ایجاد کارگاه برای تولید ماسک، تهیه دارو و بسته‌های کمک معیشتی اجرا شد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه وقف سازمان اوقاف و امور خیریه وقف اخبار کنکور حجت الاسلام احمدزاده برنامه های هفته بقاع متبرکه میلیارد ریال یک سال گذشته طی یک سال هفته وقف ۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد

آیین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار خراسان رضوی در دبیرستان محل تحصیلش در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم «زنگ سپاس معلم» به مناسبت گرامیداشت هفته بزرگداشت معلم که در هنرستان کارودانش جمال نصیرزاده برگزار شد، ضمن گرامیداشت معلم و روز معلم اظهارداشت: از تلاش‌ها و زحمات آنها در نقاط مختلف استان و در مدارس محتلف تشکر و قدردانی می کنم من چهار سال از سال 54 تا 58 در همین مدرسه در رشته علوم تجربی درس خوانده ام ویادآور خاطرات آن زمان در ذهنم خطور کرد.

وی افزود: برخلاف همه حرف‌هایی که معاندان و دشمنان نظام می‌زنند، مسیر انقلاب در حال طی شدن است بنابراین قله‌های افتخار را در همه ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی طی خواهیم کرد و مسایل و مشکلات اقتصادی جامعه نیز با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی به زودی حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه خاطرات خود،خاطر نشان کرد‌: ان‌شاالله ما شاهد خواهیم بود گذشته افتخارآمیز مردم، دانش‌آموزان و معلمان به آینده منور ختم شود و ایران موجب افتخار همه ما خواهد بود.

نظری تصریح کرد: سال 56 در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم و علت آشنایی من با انقلاب شهید جهانگیر نارنجی بود که در یک میز می‌نشستیم وی ما را با انقلاب آشنا کرد و من در مسیر ارتباط با بچه‌های انقلابی در آن منطقه قرار گرفتم. بعد از انقلاب ایشان وارد جهاد شدند و بعد در دفاع مقدس شرکت کردند و نهایت به شهادت رسیدند و مهرماه سال 57 در همین حیاط مدرسه شعار‌ها شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن بزرگداشت مقام معلم تاکید کرد: مقام معلم در استان با بیش از 1.5 میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود چرا که شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روز‌های اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

سید امیر شوشتری افزود: 91 هزار دانش‌آموز از 120 هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود.

وی تصریح کرد: حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از 2000 نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  گفت:بیش از 5000 دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی