Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@19:36:50 GMT

نرخ سود دوساله در مرز ۲۱ درصد+ نمودار

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۴۸۵۰

نرخ سود دوساله در مرز ۲۱ درصد+ نمودار

نرخ‌های بازده اوراق دولتی نسبت به دیروز افزایش داشتند. نرخ بازده اوراق با سررسید یک سال با یک دهم درصد افزایش به ۱۸ درصد رسید و نرخ بازده اوراق با سررسید دو سال به ۴ دهم افزایش به ۲۰.۶ درصد رسید.


منحنی بازده آتی نشان میدهد که فعالان اقتصادی انتظار افزایش شدید نرخ‌های بازده را در افق زمانی یک تا دوسال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین حال نرخ بازده اوراق با سررسید سه ساله نسبت به دیروز نزدیک به یک واحد درصد کاهش داشته است. از ابتدای هفته جاری در بازده اوراق در این بازه زمانی شاهد رشد محسوسی بودیم، رشدی‌که به قله ۲۵ درصدی دست یافته بود، امروز، اما این قله به نزدیک ۲۴ درصد رسید.  
به نظر می‌رسد که تحلیلگران انتظارات تورمی خود در این محدوده زمانی را نسبت به ابتدای هفته تا حدودی تعدیل کرده باشند. منبع: اقتصاد نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اوراق دولتی تورم پارسی خبر بازده اوراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان