Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد علی نجاری کهنمویی رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شرایط تحریم و از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا سبب کاهش صادرات اعضای این انجمن به خصوص در سال جاری شده است  گفت: امسال به دلیل شرایط پیش آمده، هیچ یک از شرکت‌های انجمن نتوانسته اند در مناقصات بین المللی برنده شده و در خارج از کشور، پروژه‌ای در زمینه خدمات فنی و مهندسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر ایجاد دیدگاه صادرات محور در کشور افزود:اگر خواستار افزایش صادرات از کشور هستیم، باید تولیدات ما نیز صادرات محور بوده و از سوی دیگر زیرساخت‌های لازم برای صادرات ایجاد شود.

او با بیان اینکه تربیت صادرکنندگان حرفه‌ای نیز باید در دستور کار دانشگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط قرار بگیرد افزود: در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی که به عبارتی صادرات تکنولوژی محسوب می‌شود، باید اقدام به تربیت نیرو‌های حرفه‌ای فنی و مهندسی در دانشگاه‌ها و به دنبال آن تلاش برای ارتقای تکنولوژی‌های مهندسی شود چرا که این نوع صادرات به شدت رقابت پذیر است و برای افزایش آن، باید مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز بود.

رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی آذربایجان شرقی با تاکید بر دوری از صادرات نفت محور گفت: حوزه خدمات فنی و مهندسی می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد به شرطی که زیرساخت‌ها برای آن فراهم باشد.

نجاری بر بازنگری در سیاست‌های تعاملی به منظور توسعه صادرات در حوزه کالا و خدمات و به خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی تاکید و خاطرنشان کرد: برخی زیرساخت‌ها توسط تجار مختلف کشور ایجاد شده، اما به صورت سیستماتیک نیست.

اوافزود: اگر نتوانیم تمهیدات لازم را برای حضور در این بازار‌ها بیندیشیم، به طور قطع کشور‌های دیگر، سریع‌تر از ما وارد عمل شده و این فرصت را از ما خواهند گرفت.

انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی آذربایجان شرقی یکی از انجمن‌های ثبت شده در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است که طبق گفته رییس این انجمن، ۴۸ شرکت در حوزه فنی و مهندسی عضو آن هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا اتاق بازرگانی خدمات فنی و مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته