Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: از ابتدای سال تاکنون پنج حادثه اتفاق افتاد که باعث تخریب یک هزار واحد مسکونی شد و خسارت آن ۸۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمدحسینی» شامگاه امروز(چهارشنبه 23 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 22 هزار واحد مسکونی که در سیل سال گذشته خسارت دید هفت هزار و 700 واحد تخریبی بود که این واحدها بازسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون پنج حادثه اتفاق افتاد که باعث تخریب یک هزار واحد مسکونی شد و خسارت آن 80 میلیارد تومان برآورد می شود.

 

حسینی بیان کرد: در روستای آق امام مراوه تپه 26 روستا براثر رانش تخریب شد که نیاز به جابه جایی بخشی از این روستا بود تا کاربازسازی اتفاق بیفتد که این مهم رقم خورد.

 

وی افزود: در 25 تیر  نیز 294 واحد در 50 روستا براثر سیل در شرق استان خسارت دید که 44 واحد نیاز به بازسازی داشت  و بیشترین خسارت به واحدهای مسکونی  در شهرستان آزادشهر وارد شد.

 

مدیرکل بنیادمسکن گلستان افزود: همچنین در ساعت دو بامداد 17 شهریورماه زلزله مردم رامیان را غافلگیر کرد و 250 واحد در سطح 10 روستا و پنج روستای شهرستان آزادشهر نیاز به تخریب و احداث داشت.

 

حسینی بیان کرد: کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده در پنج روز نخست به اتمام رسید و با هماهنگی استاندار گلستان با بنیاد مسکن کشور با اعتباراتی که در اختیار داشتیم کار را آغاز کردیم و امروز در شهرستان آزادشهر حضور یافتیم و نخستین واحد را با حضور دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس به بهره برداری رساندیم.

 

وی بیان کرد: آن چیزی که تاکنون در راستای جبران خسارت به واحدهای مسکونی زلزله زده در نظر گرفته شده پرداخت 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله است و همچنین 10 میلیون تومان برای اجاره بهاء، 10 میلیون تومان برای هزینه ساخت، پنج میلیون تومان برای معیشت، 15 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه معیشتی به واحدهای 100 درصد تخریبی پرداخت خواهد شد.

 

مدیرکل بنیادمسکن گلستان تصریح کرد: در شهرستان مراوه تپه نیز در پنج مهر زلزله باعث تخریب 210 واحد و خسارت به 40 واحد مسکونی شد و در کمتر از 24 ساعت نخست نسبت به کلنگ احداث نخستین واحد مسکونی اقدام شده است.

 

حسینی به توزیع سیمان رایگان بین مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: از بانک های عامل درخواست داریم با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم نسبت به انعقاد پرونده و پرداخت تسهیلات نوسازی مناطق زلزله زده روند را تسریع کنند.

 

وی گفت: گلستان جزو 10 استان حادثه خیز است و در 933 روستای بالای 20 خانوار 228 هزار واحد مسکونی وجود دارد  و 56 درصد از این واحدها در سرشماری 95 بی دوام و کم دوام گزارش شده است.

 

مدیرکل بنیادمسکن گلستان بیان کرد: 18 هزار واحد مسکونی از سال 95 تا سال 98 در قالب نوسازی مسکن روستایی ساخته شده است و برآورد می شود که 110 هزار واحد مسکونی کم دوام در روستاهای گلستان وجود داشته باشد.

 

حسینی بیان کرد: در سالجاری نیز با پیگیری های انجام شده برای بازسازی  10 هزار واحد مسکونی کم دوام مجوز دریافت کردیم و همچنین استاندار گلستان برای صدور رایگان پروانه ساخت این واحدها قول مساعد داده است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مناطق زلزله زده مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیل بنیاد مسکن زلزله هزار واحد مسکونی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست یزد، طی پایش‌های شبانه از واحدهای صنعتی شهرستان اردکان که با حضور اعضای تیم پایش آن شهرستان صورت گرفت فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در شهرک صنعتی متوقف و مدیر متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

همچنین با صدور اخطاریه نهایی برای یک واحد صنعتی سرامیکی به سبب نداشتن سیستم‌های کنترل آلودگی و عدم مدیریت پسماند، توصیه‌های لازم به مدیر واحد جهت رفع نواقص و رعایت قانون هوای پاک طی مهلت قانونی ابلاغ شد.

حسب ضوابط حاکم، در صورت عدم اجرای اینگونه واحدها به تعهدات خود پس از اتمام مهلت تعیین شده، ضمن توقف فعالیت، پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

گفتنی است؛ در این پایش با توجه به بوی نامطبوع حاصل از تخلیه غیر بهداشتی پساب صنعتی واحدهای فرآوری کنجدی در شهرک صنعتی گزارش تخلف با مشارکت دو دستگاه متولی بهداشت عمومی شامل اداره حفاظت محیط‌زیست و شبکه بهداشت و درمان تهیه و مقرر شد پرونده قضائی تشکیل و افراد خاطی و واحدهای مورد نظر به مراجع قضائی معرفی شوند.

کد خبر 6090821

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان