Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،‌ فائو در گزارش خود از تمامی دست‌اندرکاران در سراسر جهان می‌خواهد تا به مناسب روز جهانی غذا، دست در دست هم دهند تا به صورت فوری به شکاف‌ها و نقصان‌های تغذیه‌ای و معیشتی که در میانه همه‌گیری بیماری ویروس کرونا آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه را گرفتار کرده است، رسیدگی کنند.

برآوردهای اخیر منتشر شده از سوی فائو نشان می‌دهند که همه‌گیری بیماری ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی آن می‌تواند ۸۳ تا ۱۳۲ میلیون نفر دیگر را در سال جاری میلادی به جمعیت دچار کمبود تغذیه در جهان اضافه کند؛ همچنین، وضعیت تغذیه اکثر گروه‌ها و جمعیت‌های آسیب‌پذیر به علت تأثیرات بهداشتی و اقتصادی- اجتماعی بیماری ویروس کرونا، احتمالا وخیم‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این شرایط، فائو از تمامی مقامات و نهادهای مسئول در سراسر کره خاکی می‌خواهد تا از طریق گسترش و بهبود برنامه‌های ارائه کمک‌های غذایی و حمایت اجتماعی، شامل کمک‌های نقدی و همچنین ایجاد شرایط ایمن و درآمد پایدار برای حمایت از معیشیت کشاورزان خرده‌مالک و کارگران زنجیره ارزش غذا، نیازهای فقیرترین و آسیب‌پذیرترین خانواده‌ها را در اولویت قرار دهند.

پاسخ کشورها به بیماری ویروس کرونا فرصتی است تا از طریق تاب‌آورتر کردن نظام‌های غذایی در برابر شوک‌ها و همچنین افزایش پایداری آن‌ها از طریق ترویج شیوه‌های کشاورزی سازگار با طبیعت،  شرایط را به‌گونه‌ای بهتر از گذشته بازسازی و احیا کنند.

ترویج شیوه‌های کشاورزی دوستدار طبیعت و هوشمند به اقلیم،‌ همچون اگرواکولوژی، که موجب حفظ منابع طبیعی زمین، سلامت ما و اقلیم می‌شود، می‌تواند فرآیند تخریب زیست‌گاه‌ها را - که در شیوع بیماری‌ها نقش‌آفرین است - کندتر و آهسته کند.

فائو، همچنین به نهادهای تنظیم‌گر و سیاست‌گذار توصیه می‌کند تا در هنگام تلاش جهت غلبه بر بحران‌های سلامتی و اقتصادی، اقداماتی را اتخاذ کنند که از بی‌ثباتی قیمت‌ها جلوگیری کنند. علاوه بر آن، ضرورت دارد تا از طریق تقویت همکاری‌ها و تأمین مالی بین‌المللی، از تأثیرات مخرب این بحران‌ها بر کشاورزان خرده‌مالک در کشورهایی که منابع محدودی دارند، جلوگیری شود.

فائو به عنوان نهاد پیشروی سازمان ملل متحد در ترویج و ارتقای امنیت و ایمنی غذایی و تغذیه، با ارائه توان تخصصی خود به کشورهای عضو، از تلاش‌های آن‌ها برای اتخاذ سیاست‌ها و اقداماتی که تضمین‌کننده برقراری زنجیره تأمین غذا و دسترسی همگان به غذا است،‌ حمایت می‌کند. به یاد داشته باشیم که همه ما در تحقق دنیایی بدون گرسنگی و سوءتغدیه نقش‌آفرین هستیم.

کد خبر 557309 برچسب‌ها کشاورزی - فائو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی فائو بیماری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) طی گزارشی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) هشدار داد که در نتیجه حملات مداوم اشغالگران قدس به نوار غزه، «سطوح ویرانگر» آسیب روانی از جمله استرس، به کودکان در نوار غزه وارد شده است.

تیم آنروا در این باره اعلام کرد که در تلاش است تا تاثیرات وحشتناک جنگ را بر کودکان و نوجوانان کاهش دهد.

این نهاد تاکید کرد: مشاوران در تلاش‌ اند امید و آسایش را برای کودکان غزه فراهم کنند.

آنروا بار دیگر بر قراری آتش‌ بس فوری در نوار غزه تاکید کرد.

کد خبر 6097639

دیگر خبرها

  • آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان