Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:26:52 GMT

دیروز بالاترین میزان مرگ و میر در تهران ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۵۲۶۸

دیروز بالاترین میزان مرگ و میر در تهران ثبت شد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی امروز چهارشنبه با بیان اینکه در سه بازه زمانی تحقیقات میدانی و پژوهشی در استان تهران حاکی از ارتباطی کاملا معنادار و مستقیم بین میزان سفر و میزان ابتلا و بستری است، ایجاد محدودیت در سفر‌ها را بخش مهمی از بسته پروتکل‌های بهداشتی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ شهر کشور از جمله تهران، کرج و سایر استان‌های پنجگانه که محدودیت سفر برای آن‌ها اعلام شده نسبت به سایر شهر‌ها در وضعیت بحرانی‌تری به سر می‌برند، گفت: طبیعتا این شهر‌ها نقاطی هستند که باید مورد توجه قرار گرفته تا محدودیت در سفر‌ها بتواند به آن‌ها کمک شایان توجهی کند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به مکاتبه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درخصوص ایجاد محدودیت در سفر‌های پنج استان و ابلاغ آن به وزارت کشور جهت همکاری‌های لازم، گفت: طبیعتا استانداران این شهر‌های پنجگانه آمادگی کامل را برای اجرای این مصوبه دارند و ساز و کار لازم توسط این عزیزان در حال انجام است و طبیعتا نیروی محترم انتظامی مثل سایر موارد قبلی در زمینه اجرای این مصوبات ان‌شاءالله همکاری لازم را دارند.
زالی درباره دورکاری توضیح داد: کماکان معتقدیم از ظرفیت دورکاری برای تقلیل سفر‌های درون شهری باید استفاده بهینه صورت بگیرد.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تصریح استاندار تهران نسبت به شناسایی ۱۵ گروه پرخطر در تهران گفت: افرادی که در این گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند طبیعتا باید از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.
وی با تاکید بر الزام آور بودن رعایت دورکاری در دستگاه‌ها اعم از بخش‌های خصوصی و دولتی توضیح داد: برای مثال کسانی که بالای ۶۵ سال سن دارند، افرادی که دیابت پیشرفته دارند، زنان باردار و سایر مواردی که در اطلاعیه‌های قبلی اعلام شده ضرورتا به صورت الزام‌آور باید از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

زالی با بیان اینکه سفر‌های غیر ضروری به ویژه توسط خودرو‌های غیر بومی، توسط عوامل انتظامی مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهر کنترل می‌شود، افزود: بیشترین میزان سفر‌های خارج شهری و بین استانی از مبدا تهران رخ می‌دهد، این محدودیت در تهران می‌تواند بسیار کارگشا باشد و می‌تواند مقدار زیادی از بار بیماری را در روز‌های آتی کم کند.
زالی درباره آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته توضیح داد: ۷۲۰ بیمار جدید در مجموعه استان تهران بستری شدند که ۱۵۱ نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه و ۶۵۲ بیمار نیز در مجموع از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی ادامه داد: تقریبا بالغ بر ۱۳ درصد مراجعان سرپایی ما در حوزه درمان نیاز به بستری بیمارستانی و یک چهارم بیماران نیاز به بستری در بخش‌های قبل از مراقبت‌های ویژه داشتند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: متاسفانه در ۲۵۳ روزی که از بحران کرونا در استان می‌گذرد، سه شنبه یعنی دیروز، بالاترین میزان مرگ و میر در تهران ثبت شد که یکی از تلخ‌ترین روز‌های کرونایی پایتخت بود.

زالی یادآور شد: البته ۱۶ درصد از مجموع کسانی که دیروز در تهران به عنوان بیمار کرونایی فوت شدند، به شهرستان‌ها اعزام شدند و شهروند تهرانی نبودند، ولی در آمار مرگ و میر استان تهران محاسبه شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمدرضا شجریان جریمه کرونایی بشار رسن شهدای خان طومان تحریم های تسلیحاتی مرگ و میر آمار قربانیان کرونا کرونا در تهران محدودیت های ترافیکی محمدرضا شجریان جریمه کرونایی بشار رسن شهدای خان طومان تحریم های تسلیحاتی سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطابق با فراخوان منتشرشده در هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۲، ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانر‌های آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد.

در این دوره از همایش، که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستار‌های آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارائه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

• «مقالات پژوهشی»
نفر اول سی میلیون تومان
نفر دوم بیست میلیون تومان
نفر سوم پانزده میلیون تومان

• «جُستار‌های آزاد»
جُستار برگزیده بیست میلیون تومان

• «فیلم‌-جُستار»
جُستار برگزیده بیست و پنج میلیون تومان

• «ترجمه»
ترجمه برگزیده پانزده میلیون تومان


آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند. مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارایه؛ یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳.

اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یک‌شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود