Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جهاددانشگاهی لرستان در بحث مشاغل خانگی موفق عمل کرده است.

مهناز امامدادی در دیدار معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در لرستان که شامگاه ۲۳ مهرماه صورت گرفت، اظهار کرد: در مشاغل خانگی بحث تسهیلات بخش اندکی از کار ما است بخش عمده ما نگاه تکمیلی مشاغل خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  در سه فاز در حال انجام است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: مرحله اول  این طرح شناسایی ظرفیت‌ها است تمام ظرفیت‌ها که می‌توانند باشند و افراد حقیقی و حقوقی که می‌توانند ما را کمک کنند شناسایی می‌شوند.

امامدادی اضافه کرد: در بخش دوم توانمندسازی آموزش، مشاوره و هدایت بوده و فاز سوم اتصال به بازار است که برندسازی و اتصال به بنگاه‌های بالادستی و کارهای دیگری انجام شده و اتفاقا در استان این کارها توسط جهاددانشگاهی به خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: از سال ۹۶ فاز اول آن را انجام دادند اجرای آن را وزارت کار طی قراردادی به جهاددانشگاهی واگذار کرده که فاز اول آن انجام شده که در فاز اول برای ۲۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده که پایدار است و به بازار وصل شده‌اند که در حال حاصر فعال هستند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی ادامه داد: یک بخش دیگر حدود ۱۷۰ زن سرپرست خانوار هست که اشتغال به کار خواهیم کرد و طرح دیگری که در مرحله ثبت نام است و اجرای نشده که سهم لرستان ۱۰۰۰ نفر است.

امامدادی عنوان کرد: امیدواریم منابع آن تامین شود تا در سطح وسیع‌تری انجام شود.

وی اظهار کرد: در مشاغل خانگی نیازمند تغییر نگاه در راستای توسعه هستیم که این نگاه هنوز وجود ندارد که باید این نگاه در منطقه ایجاد شود.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: باید به رشته‌های قدیمی نگاه جدید شود و برای آنها برنامه داشته باشیم و در عین حال به رشته‌های جدید نیز بپردازیم.

امامدادی اضافه کرد: یک مقدار به خودباوری و اعتماد به نفس برای متقاضیان و هم برای  افرادی که پیگیر قضیه هستند، نیاز داریم.

وی بیان کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتد وقتی می‌گوییم در منطقه لیسانس ادبیات فارسی و لیسانس انگلیسی را دارید بلافاصله می‌گویند نه نمی‌توانند من از آنها پرفسور سمیعی نخواستم همه لیسانس‌های بیکار می‌توانند متناسب با مدرک تحصیلی خودشان برای رشته‌های جدید فعال شوند و رشته‌های جدیدی را داشته باشند.

وی عنوان کرد: هدف ما ایجاد یک توسعه و موج از اشتغال و یک نگاه جدید به مشاغل خانگی است و باید کمک کنید این تغییر نگاه در مشاغل خانگی اتفاق بیفتد و ما نیز به سهم خود کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعاون کار و رفاه اجتماعی جهاد دانشگاهی لرستان مشاغل خانگی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی

مدیرعامل آبفای خوزستان از پیشرفت ۴۳ درصدی طرح‌های محرومیت‌زدایی انتقال و شبکه آبرسانی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صابر علیدادی  در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان بیان کرد: اکنون 23 طرح در 766 روستا و 21 شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تامین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از 800 کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: همچنین احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از 12 هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز 6 حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

علیدادی با اشاره به اجرای آبرسانی به 180 روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی توضیح داد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به عنوان یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

بر اساس این گزارش طرح‌های محرومیت زدایی جهاد آبرسانی استان در 21 شهرستان، شادگان، اهواز، آبادان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، 16 هزار روستا در مناطق محروم و کم‌برخوردار در طرح موسوم به "جهاد آبرسانی" به عنوان بزرگترین عملیات آبرسانی کشور قرار گرفته‌اند 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد