Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کمیته بین المللی المپیک در ماه ژوئن پس از انتشار گزارشات افشاگرانه مبنی بر سرپوش گذاشتن روی موارد دوپینگ و چندین دهه فسادی که این ورزش را تحت الشعاع قرار داده است، نسبت به حذف احتمالی این رشته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس هشدار داده بود.

و حالا این نهاد جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: کمیته بین المللی المپیک از شنیدن گزارش‌ها در مورد تصمیم هیات مدیره فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مبنی بر برکناری «اورسولا گارزا پاپاندره‌آ» رییس موقت این نهاد و همچنین فرآیند اتخاذ این تصمیم برای انتصاب جانشین وی بسیار نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: کمیته بین المللی المپیک در دوران تصدی وی از همکاری فوق العاده وی با این نهاد جهانی بهره برده و از اصلاحاتی که وی جرقه آن را در این فدراسیون جهانی زده، حمایت تمام قد می‌کند.

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که هیات اجرایی این نهاد که همواره بر اهمیت اعمال اصلاحات تاکید داشته است، تحولات را در این فدراسیون زیر نظر قرار خواهد داد.

تارنمای اینساید دِگیمز در گزارشی نوشت که پاپاندره‌آ که یک سرمربی آمریکایی بوده و خود وزنه برداری در عرصه جهان بوده، در جریان نشست اضطراری این فدراسیون جهانی برکنار و با «اینتارات یودبانگتوی» تایلندی جایگزین شده است.

وزنه‌برداران تایلندی در آوریل به دلیل تعدد موارد دوپینگ، از حضور در المپیک توکیو محروم شدند.

فدراسیون جهانی وزنه برداری در ژانویه، پاپاندره آ را جایگزین «تاماش آیان» ۸۱ ساله کرد؛ رییس مجارستانی وقت این نهاد که در جریان تحقیقات فساد از سمت خود کناره‌گیری کرد. آیان برای مدت ۴۴ سال به عنوان دبیرکل و رییس فدراسیون جهانی بر سر کار بود.

«ریچارد مک لارن» پروفسور کانادایی که تحقیقات وی در جولای ۲۰۱۶ به محروم شدن ورزشکاران دو و میدانی روسیه از حضور در رقابت‌های بین المللی از جمله المپیک ریو منجر شد، در ماه ژوئن به خبرنگاران گفت که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری مملو از فساد است.

برچسب‌ها روسیه توکیو وزنه برداری پاریس کمیته بین المللی المپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه توکیو وزنه برداری پاریس کمیته بین المللی المپیک روسیه توکیو وزنه برداری پاریس کمیته بین المللی المپیک اخبار کنکور فدراسیون جهانی وزنه برداری کمیته بین المللی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛سجاد انوشیروانی و کوروش باقری به بهانه روز معلم و تکریم مقام والای این عزیزان با حضور در مدرسه سیمیای ایرانیان دختران و کلام نو پسران (به نمایندگی از خانواده وزنه‌برداری)از جمعی از معلمان تقدیر و تشکر کردند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901613

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان