Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی ازبرگزاری دومین رویداد ملی فهما در قالب طرح «ایران قوی» خبر داد وگفت: این طرح تا ایام الله دهه ادامه دارد.

حجت الاسلام «سید علی موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان سمنان، قوی شدن در زمینه فرهنگ و هنر را یکی از مهمترین مولفه های استحکام داخلی عنوان کردوافزود: رهبر معظم انقلاب در این خصوص می فرمایند:«در زمینه‌ی فرهنگی باید قوی بشوید، در زمینه‌ی حفظ هویّت اسلامی و انقلابی باید روز‌به‌روز قوی‌تر و عمیق‌تر بشوید؛ این پاسخِ دشمنی‌های دشمن است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه در در راستای دومین سال برگزاری رویداد فهما، طرح ملی «ایران قوی» در کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می شود افزود: این طرح ویژه ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح ملی «ایران قوی»  به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) برگزار می شود اضافه کرد: این طرح با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و  اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می کند در راستای تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام بردارد.

 

حجت الاسلام موسوی  شناسایی و توانمند سازی استعداد های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیّه، امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را از اهداف طرح «ایران قوی» برشمردو تاکید کرد: این طرح در قالب ۱۲ رواق و سه شبستان طراحی شده و محورهای اصلی آن «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و «مقاومت و عزت ایرانی» خواهد بود.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان سمنان تصریح كرد: در قالب طرح «ایران قوی» مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه‌ها و اطلاعات کانون را در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir در سه شبستان هنر، فرهنگ و نوآوری با ۱۲ رواق نمایش، سرود، قلم، فیلم، ترنج، نور، کتاب، دانش، رسانه، همدلی، کارآفرینی و فن‌آوری برای کسب امتیاز و دریافت سرانه ثبت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ارزیابی و داوری آثار طرح ملی« ایران قوی» در دو مرحله استانی و ملی انجام می شود ادامه داد: در سطح استانی تقدیر ویژه از کانون های برتر هر استان براساس بیشترین امتیاز کسب شده در سامانه بچه های مسجد خواهد بود.

 

به گفته حجت الاسلام موسوی ، مجموع امتیازهایی که در بازه زمانی سال جاری تا سال ۱۴۰۰ از سوی کانون ها در قالب طرح ملی ایران قوی کسب شود جمع شده و سپس تقسیم بر ۲ می شود و مطابق این معدل، کانون برتر انتخاب می شود و مجموع امتیازهای کسب شده پایتخت بعدی فهما را مشخص می‌کند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان یادآور شد: به منظور حفظ سهم استان های مختلف کشور، امتیازات با چند مدل مختلف طراحی و انتخاب شده که شامل برترین های استانی، برترین های شهرستانی، رقابت های موضوعی هستند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: اجرای طرح ملی ایران قوی سامانه بچه های مسجد کانون های فرهنگی حجت الاسلام هنری مساجد ایران قوی طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد