Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@09:37:05 GMT

ضروریت تقویت سیل بندهای غرب کارون

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۶۷۰۷

ضروریت تقویت سیل بندهای غرب کارون

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدجواد موسوی معاون عمرانی فرمانداری خرمشهر دیروز در نشست ستاد بحران شهرستان خرمشهر در فرمانداری این شهر گفت: پارسال پس از بارندگی بیشتر مناطق شهری و روستایی خرمشهر دچار بحران شد لذا امسال قبل از بارندگی باید اقدام‌ پیشگیرانه ای صورت گیرد.

او به حداقل رساندن مشکل مناطق بحرانی و رفع گرفتگی فاضلاب خرمشهر را ضروری دانست و افزود: قبل از آغاز فصل بارندگی باید اقدام لازم برای پیشگیری از وقوع پس‌زدگی فاضلاب شهری و آبگرفتگی خیابان‌های خرمشهر از سوی دستگاه‌های مسئول انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی فرمانداری خرمشهر با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه کارون برای جلوگیری از ورود آب به زمین‌های کشاورزی و روستاهای حاشیه گفت: برای لایروبی رودخانه کارون و محل‌های بحرانی در این رودخانه با سازمان آب و برق خوزستان مکاتبه شد و نقاط حادثه خیز به این سازمان اعلام شده است.

موسوی در ادامه تصریح کرد: با توجه به انباشت گل‌ولای در قسمتی از رودخانه کارون در منطقه پوزه کعبی‌ها و بوجود آمدن یک جزیره و فرسایش چند برابری در ساحل این منطقه با اولین بارندگی ،سطح آب در این منطقه بالا آمده و مشکلاتی برای اهالی بوجود می آید.

عباس پورمند بخشدار مرکزی خرمشهر نیز در این نشست گفت: در روستاهای بخش مرکزی ضمن آهک‌پاشی لایروبی جوی و جدول و هرس درختان به طور مستمر در حال انجام است.

او به تقویت سیل بندهای مسیر رودخانه غرب کارون اشاره کرد و گفت: در نشست‌ مدیریت بحران استفاده از ظرفیت شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت کشت و صنعت نیشکر و بندر و دریانوردی خرمشهر برای ترمیم و تقویت سیل بندهای روستاهای غرب کارون مصوب شد تا بتوانیم نقاط حادثه خیر را تقویت کنیم.

پورمند تهیه نقشه از نقاط آسیب‌پذیر سیل بند روستاهای غرب کارون توسط کارشناسان امورآب جنوب را مهم دانست و گفت: نقاط حادثه خیز باید توسط کارشناسان امور آب با همکاری دهیاران شناسایی و به بخشداری اعلام شود.

اسفندیار تمی بخشدار مینوشهر نیز گفت: نهرهای روستاهای مینوشهر نی زدایی شده اما به دلیل مجاورت انهار با جاده با انجام لایروبی احتمال ریزش جاده وجود دارد.

او افزود: با توجه به طرح اصلاح خط لوله آب آشامیدنی در ۲۰ کیلومتری انتهای خط روستاهای مینوشهر در کنار نهرها و در عرض جاده ، نوار حفاری با خاک پوشانده شده که با اولین بارندگی به دلیل عرض کم جاده احتمال بروز حادثه وجود دارد لذا از اداره آبفا تقاضا می شود نوار حفاری را قبل از شروع بارندگی ترمیم کند.

آرمین سلطانی‌فرد مجری طرح فاضلاب خرمشهر نیز در این نشست گفت: برای پیشگیری پس زدگی فاضلاب در نقاط بحرانی خرمشهر قبل از فرارسیدن فصل بارندگی ساماندهی و تغییر ایستگاه‌های پمپاژ در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: پیمانکار طبق برنامه زمان‌بندی شده همه نقاط تعیین شده را اجرا می‌کند و حداکثر تا ۲ ماه عملیات بهسازی هشت ایستگاه پمپاژ فاضلاب در خرمشهر اجرا خواهد شد.

در بهار ۹۸ طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در خوزستان شد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقویت سیل بند فاضلاب شهری غرب کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ یاسر شریفی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: تا کنون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان برداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار تن و ۲۳۳ کیلوگرم گندم توسط ۲ مرکز خرید در این شهرستان از کشاورزان خریداری شده است.

شریفی تصریح کرد: ۳۶ دستگاه کمباین در شهرستان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ کمباین تا پایان برداشت وارد شهرستان شود.

شایان ذکر است در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، در سطح ۱۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر گندم کشت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پیش بینی کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول گندم از سطح مزارع استان برداشت و روانه سیلوها شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900640

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد