Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ساخت کانکس املاک نارضایتی تعداد زیادی از مغازه های املاک داخل فاز ۱۱ پردیس را به همراه دارد، به نظر آنها جانمایی کانکس املاک تبعیض صنفی بین صاحب کانکس و مغازه های آنها ایجاد کرده و متقاضیان مسکن قبل از رسیدن به مغازه‌های آنها در داخل فاز ۱۱ به کانکس مراجعه و ملک مورد نظر را خریداری؛ یا اجاره می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار پر رونق خرید و فروش مسکن مهر پردیس، میدان رقابت تعداد بی شماری از صاحبان مغازه‌های املاک دارای مجوز و بدون مجوز شده است و همه آنها تلاش می کنند به هر قیمتی با کنار گذاشتن رقیب شغلی درآمدی بیش ار سایرین داشته باشند.

مالک کانکس املاک در فاز ۱۱ پردیس، پلاک های موصوف در اراضی ضلع جنوبی فاز ۱۱ در سال  ۱۳۶۱ خریداری کرده و سند رسمی اراضی در همان سال به نام وی ثبت شده است.

در سال ٩٢ همزمان با آغاز عملیات اجرایی مسکن مهر فاز ١١ پردیس مقدار تقریبی حدود ١٢ هکتار از اراضی موصوف در قالب پروژه مسیرهای دسترسی فاز ١١ از مجاور تونل تا حدفاصل تقاطع غیر هم‌سطح در حال احداث زون ٤ قرار گرفت که از سوی شرکت عمران، طبق ماده ٩ نحوه تملک اراضی و املاک برای طرح‌های عمومی و ملی طی تشریفات اداری خریداری شد.

بقیه اراضی خارج از طرح همچنان در مالکیت و تصرف مالک رسمی باقیمانده و همزمان با بازگشایی تونل "سلام" مالک در قسمتی از اراضی خود طبق آیین نامه اجرایی تبصره ماده ١٢ قانون نظام صنفی (نحوه صدور پروانه کسب) مبادرت به تشکیل پرونده صنفی و مالیاتی و در نهایتاً اخذ جواز کسب از اتحادیه شغلی خود کرده است.

فعالیت کانکس املاک فاز ۱۱ بلامانع است

رییس اتحادیه مشاوران املاک پردیس گفت: کانکس املاک ورودی فاز ۱۱ پردیس مجوز فعالیت دارد اما از این پس به سایر بناهای موقت مجوز فعالیت در صنف مشاوران مسکن داده نخواهد شد.

علی مختاری آذر به خبرنگار ایرنا گفت: مالک این کانکس بر اساس ماده ۱۲ قانون نظام صنفی مدارک لازم برای تشکیل پرونده و دریافت جواز را ارائه کردو با توجه به اینکه برای اولین بار با چنین موردی مواجه می شدیم، قانونی برای ممانعت از احداث املاک کانکسی نداشتیم و در نهایت مجوز درخواستی به مالک داده شد.

وی با اشاره به مدارک دریافتی اظهار داشت: زمین این فرد دارای سند شخصی بود و اسناد هویتی مالک کاملا درست وسوء سابقه کیفری و اعتیاد هم نداشت و به استناد موارد قانونی مالک را برای دریافت جواز به اداره اماکن معرفی کردیم و با توجه به درست بودن وضعیت انشعابات آب، برق و گاز ملک یاد شده هیات مدیره اتحادیه املاک پردیس مجوز را امضا و صادر کردند.

احداث دکه املاک در پردیس ممنوع

‍شهردار پردیس گفت: اجازه نمی دهم دکه املاک در پردیس راه اندازی شود.

مرتضی همتی اظهارداشت: صدور پروانه در اماکن غیرتجاری را خلاف می دانم و به همه اتحادیه ها به ویژه اتحادیه املاک هشدار می دهم از صدور پروانه کسب در اماکن غیرتجاری اکیدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در نخستین روزهای شکل گیری شهر پردیس و به واسطه عدم راه اندازی فضاهای تجاری، نبود راسته بازارهای شهری و تسهیل در امر تهیه مایحتاج روزانه برای شهروندان، دکه هایی در سطح شهر راه اندازی شد، اظهار داشت: طی سالهای اخیر واحدهای تجاری زیادی در سطح شهر ساخته شده و برای ساماندهی دکه های فعال در سطح شهر پردیس برنامه ریزی شده است.

شهردار پردیس تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش دکه‌های فعال در سطح شهر بدون مجوز شهرداری کاملا غیرقانونی است و در صورت مشاهده، شهرداری برابر قانون رفتار کرده و در مواردی ممکن است منجر به لغو مجوز دکه شود.

همتی با اشاره به تعیین تکلیف کانکس املاک اظهار داشت: دکه املاک احداث شده در فاز ۱۱ شهر پردیس در جایی نامناسب و کاملا غیر قانونی است و به محض تحویل فازهای جدید شهر، شهرداری درخصوص این دکه و سایر دکه های موجود تصمیم گیری و اعمال قانون خواهد کرد.

وی ادامه داد: فاز ۱۱ شهر پردیس هنوز به شهرداری تحویل داده نشده که در مورد آن اظهار نظر کنم و در حال حاضر بنگاه‌های املاک در شهر پردیس بسیار زیاد هستند نیازی به احداث دکه املاک نیست.

محدویت‌هایی برای صنف املاک ایجاد می شود

فرماندار شهرستان پردیس گفت: بازنگری در مورد فعالیت‌های  صنف املاک ضروری به نظر می رسد و با توجه به بروز برخی از مشکلات در معاملات مسکن مهر پردیس، محدودیت‌هایی برای این صنف اعمال خواهد شد.

عبدالعظیم رضایی با تاکید بر اینکه از این پس، مجوز احداث راه اندازی دکه املاک در پردیس صادر نخواهد شد، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های قانونی اتحادیه املاک شهرستان پردیس، از جایگاه فرادست برای ممانعت از این قبیل موارد به شکل قانونی اقدام می کنیم.

 تعداد زیادی از مغازه ها در فازهای ۱۱ و ۸ به بنگاه املاک تبدیل شدند و روا نیست که برای سود بیشتر بنگاه املاک ساکنان از دریافت امکانات محروم شوند.

کانکس املاک در محدوده اراضی شرکت عمران نیست

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: سازه احداثی در ورودی فاز ۱۱ مسکن مهر خارج از اراضی شرکت عمران است و امکان طرح دعوی علیه این سازه را نداریم.

مهدی هدایت ادامه داد: باتوجه به اینکه شهرداری در شهر پردیس مستقر است، تمامی اقدامات عمرانی باید زیر نظر شهرداری انجام شود و بر اساس قانون از شهرداری پروانه دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، قیمت بالای مسکن در کلانشهر تهران جمعیت سرریز را روانه شهرهای جدید اطراف تهران یعنی هشتگرد، پرند و پردیس کرده است.

استقبال گسترده شهروندان از خرید ملک در شهرهای اطراف تهران قیمت مسکن در این شهرها منجر به افزایش قیمت چشمگیر مسکن در شهرهای جدید شد و رونق معاملات مسکن مهر مشکلاتی برای ساکنان ایجاد کرده که رفع آن نیازمند عزم جدی مسئولان و دستگاه های نظارتی شهرستان است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس خرید و فروش املاک ثبت اسناد و املاک شرکت عمران شهر جدید پردیس مسکن مهر پردیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس خرید و فروش املاک ثبت اسناد و املاک شرکت عمران شهر جدید پردیس مسکن مهر پردیس شهرستان پردیس خرید و فروش املاک ثبت اسناد و املاک شرکت عمران شهر جدید پردیس مسکن مهر پردیس اخبار کنکور املاک در پردیس شهرستان پردیس کانکس املاک راه اندازی شرکت عمران سطح شهر شهر پردیس دکه املاک پردیس گفت مسکن مهر فاز ۱۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان

۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • این خبرها را از دست ندهید
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن