Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@09:20:45 GMT

اما و اگر‌های یک محدودیت کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۶۷۶۴

اما و اگر‌های یک محدودیت کرونایی

گروه سیاست سایت فردا: دولت بالاخره و بعد از کلی مقاومت ناگزیر شد در ایام تعطیلات قوانین محدود کننده‌ای وضع کند تا سفر‌های بین‌شهری که به گفته کارشناسان نقش تعیین‌کننده‌ای در شیوع ویروس کرونا دارد، جلوگیری شود؛ آن هم بعد از چند روز رکوردزنی آمار قربانیان. این محدودیت، اما با، اما و اگر‌هایی همراه بود که یک بار دیگر صدای منتقدان را در هر دو جریان سیاسی درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» از برقرار بودن بلیت‌فروشی با وجود بخشنامه ممنوعیت سفر به پنج شهر گزارش داده و نوشته است: «به نظر می‌رسد ستاد کرونا و وزارت بهداشت فراموش کرده‌اند که در این جزییات، این موضوع را اضافه کنند که معنای ممنوعیت سفر، در واقع ممنوعیت سفر با وسیله نقلیه شخصی است، چراکه تا لحظه تنظیم این گزارش بلیت‌های اتوبوس، قطار و هواپیما از و به این پنج کلانشهر فروخته می‌شوند. مبدا: تهران، مقصد مشهد، تاریخ؟ جمعه ۲۵ مهر ماه. لیست بلندبالایی از پرواز‌های خطوط هوایی مختلف کشور روی سایت باز می‌شوند و می‌توانی با ۴۰۰ و اندی تا ۵۰۰ و اندی هزار تومان از این منو انتخاب کنی؛ بیش از ۲۰ پرواز. «خانم، حقیقتا تا این لحظه که داریم با هم صحبت می‌کنیم (حدود ۲:۳۰ بعدازظهر روز گذشته) واقعا به هیچ عنوان، هیچ بخشنامه رسمی از سمت هیچ ارگانی برای ما ارسال نشده. اگر قرار باشد هر اتفاقی بیفتد به ما هم اطلاع‌رسانی می‌شود یا پرواز‌ها برداشته می‌شوند و به مسافران اطلاع می‌دهند. در حال حاضر تمامی پرواز‌های تمامی ایرلاین‌ها در تمامی مسیر‌ها برقرار است.» این توضیح کامل و فشرده کارمندان یکی از شرکت‌های بزرگ مسافرتی است که در پاسخ به سوال: «با اعلام تازه وزارت بهداشت من بلیت بخرم یا نه؟» پاسخ می‌دهد: «اگر تا شب یا روز پنجشنبه خبر تازه‌ای شد تکلیف پول بلیت فرضی چه می‌شود؟ هر تصمیمی بگیرند به مسافر می‌گویند و بعد اگر لغو پرواز از طرف ایرلاین یا کشوری باشد موظفند پول را کامل تقدیم مسافر کنند واقعا تا بخشنامه نیاید ما هم چیز بیشتری نمی‌دانیم.»
روزنامه اصولگرای «وطن امروز» هم محدودیت‌های جدید را دیرهنگام و ناکافی توصیف کرده است لذا در گزارشی به انتقاد از سیاست‌های دولت در زمینه مقابله با کرونا پرداخته و می‌نویسد: «مدت‌هاست موج شیوع و مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا در کشور آغاز شده و با وجود توصیه متخصصان و جامعه سلامت، دولت برای تعطیلی‌ها و محدودیت‌های تردد به شهر‌های بزرگ، اقدام خاصی انجام نداد و فقط تصمیم گرفت مراکز فرهنگی، آموزشی و ورزشی تعطیل شود، اما تعطیلی نصفه و نیمه در تهران کارساز نبود و دولتی‌ها تصمیم گرفتند کسانی را که ماسک نمی‌زنند جریمه کنند، در حالی که مساله اساسی مسافرت‌های آخر هفته و تعطیلی‌ها بود. بعد از ثبت رکورد‌های متعدد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، سرانجام دولت با اعمال محدودیت تردد بین شهری ۵ کلانشهر موافقت کرد.»

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا محدودیت سفر تعطیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت