Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یوسف باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی ۱۴ بنای احداث شده غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان کوهرنگ تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تخریب ۱۴ بنای غیر مجاز از ابتدای مهرماه تاکنون در شهرستان کوهرنگ افزود: اوایل هفته جاری، هشت مورد حکم قطعی قضایی و قلع و قمع به مساحت ۷۰۱ مترمربع و پیش از این نیز شش فقره دیگر از احکام قطعی قضایی و قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در دو بخش مرکزی و صمصامی شهرستان کوهرنگ به مساحت ۶۷۹ مترمربع با حضور نمایندگان دادگستری، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی اجرا شد.

بیشتر بخوانید

هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز ممنوع است

باقری اضافه کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ در ادامه اقدامات بازدارنده خود، از ساخت و ساز‌های غیرمجاز علیه تعدادی از متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی این شهرستان در مرجع قضایی طرح شکایت کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده و همکاری مسوولان شهرستانی، احکام قضایی آن‌ها صادر و اجرا شد.

او با بیان اینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی جرم تلقی می‌شود ادامه داد: قانونگذار برای افراد خاطی مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته است از همین‌رو باید قبل از اقدام به هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مجوز‌های لازم و قانونی از سازمان جهادکشاورزی گرفته شود و در غیر این صورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی، اقدام به تخریب طرح‌های احداثی بدون مجوز می‌شود.

باقری گفت: با آن دسته افراد سودجو که نسبت به خرید و فروش اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این اراضی اقدام کنند، توسط مسئولان مربوطه با قاطعیت برخورد می‌شود.

او افزود: گشت‌های یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت مستمر و جدی بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی با متخلفان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یگان حفاظت اراضی کشاورزی قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز شهرستان کوهرنگ اراضی کشاورزی کاربری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد

ابراهیم کاویانی مدیر جهاد کشاورزی عباس آباد گفت: به منظور حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، امسال ۴۴ قطعه تفکیک و تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت حدود ۳۵ هزار مترمربع در روستا‌های نارنج بندبن، تیلاکنار، سی سرا، سجادیه و حریم شهر عباس آباد (بورایش و گل کوه) و همچنین در راستای اجرای حکم ماده ۳ یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ مترمربع در روستای تیلاکنار با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی، مدیر و کارشناسان امور اراضی جهاد کشاورزی عباس آباد قلع و قمع و به چرخه تولید بازگشت.

او افزود: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۱ و یا به صورت حضوری در مدیریت جهاد کشاورزی هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی را گزارش داده تا از سودجویی برخی افراد و تخریب اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد گفت: از دیگر اقدامات انجام شده این مدیریت در حفظ اراضی کشاورزی برگزاری ۷ جلسه کمیسیون تقویم و قیمت گذاری اراضی بر اساس ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور مدیر، کارشناس امور اراضی، نماینده فرماندار و اداره اقتصاد و دارایی در محل مدیریت جهاد کشاورزی بوده است.

او افزود: در این جلسات پس از بحث و بررسی تعداد ۱۴۱ فقره پرونده مورد ارزیابی قرار گرفت و سپس قیمت گذاری بر اراضی مورد نظر انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل گشت‌های حفاظتی اراضی کشاورزی لرستان در تعطیلات نوروزی
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • تخریب ۲۳ بنای غیرمجاز در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نهاوند
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع قمع ۱۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد