Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:26:51 GMT

نیروهای حوثی یمن دو شهروند آمریکایی را آزاد کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۷۱۸۸

نیروهای حوثی یمن دو شهروند آمریکایی را آزاد کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تلویزیون دولتی عمان روز چهارشنبه اعلام کرد که «طبق دستور سلطان هیثم بن طارق، مقامات عمانی با مقامات مربوطه در صنعا که با آزادسازی اتباع آمریکا و انتقال آنها به عمان موافقت کرده بودند، تماس گرفتند».

این رسانه عمانی در ادامه افزود که در فرآیند تبادل اسراء، دو شهروند آمریکایی که در اسارت نیروهای حوثی یمن بودند، آزاد شدند و در مقابل، ۲۵۰ شهروند یمنی با دو پرواز از عمان به وطن خود بازگردانده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ای که «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا صادر کرد، دولت واشنگتن از آزادسازی دو شهروند آمریکایی به نامهای «ساندرا لولی» و «میکائیل گیدادا» از اسارت حوثی ها استقبال کرد و خواستار انتقال و بازگرداندن جنازه «بیلال فاتین» به میهن خود، آمریکا شد.

لازم به ذکر است که ساندرا لولی که به عنوان نیروی مددکار فعالیت می‌کرد به مدت سه سال و میکائیل گیدادا که به تجارت اشتغال داشت، به مدت یکسال در اسارت نیروهای حوثی بودند.

در مقابل، کشور عمان نیز با انجام دو پرواز به صنعا حدود ۲۵۰ شهروند یمنی را که در عمان و سایر کشورها تحت درمان قرار گرفته بودند، به یمن بازگرداند.

رابرت اوبرایان از اقدامات سلطان هیثم بن طارق آل سعید و همچنین ملک سلمان، پادشاه سعودی برای کمک به تضمین آزادی دو شهروند آمریکایی قدردانی کرد. وی در ادامه گفت: «اولویت رئیس جمهور (دونالد) ترامپ همچنان تضمین آزادی و بازگرداندن شهروندان آمریکایی گروگان گرفته شده در کشورهای دیگر است».

کد خبر 5048816

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا یمن عمان هیثم بن طارق آل سعید ملک سلمان رابرت اوبرایان ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عراق ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فلسطین عربستان سعودی لبنان روسیه مناقشه قره باغ سوریه جو بایدن ترکیه دو شهروند آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!

دریافت 10 MB

"به CCN و همکارانم پیشنهاد می‌کنم به غزه نگاه کرده و کودکانی که دست‌ها و پاهای خود را از دست داده‌اند، نشان دهند."

دیگر خبرها

  • رزرو هتل در مسقط برای سه روز
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین