Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، "علی کریم پور" رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دلفان اظهار داشت: مرحله سوم واکسیناسیون طیور بومی با هدف کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی و پیشگیری و مبارزه با بیماری نیوکاسل در ۸۵ درصد روستا‌های شهرستان انجام شده است.

کریم پور با اشاره به ضرورت پوشش کامل تمامی روستا‌ها در واکسیناسیون طیور افزود: نیوکاسل از جمله بیماری‌های خطرناکی است که در صورت همه‌گیری، خسارت و تلفات بالایی را به همراه دارد و می‌تواند تا ۹۰ درصد طیور را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: باتوجه به اینکه زمان شیوع نیوکاسل، نمی‌توان به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری درمان قطعی را در جمعیت طیور صنعتی و بومی انجام داد بنابراین بهترین راه مقابله با آن پیشگیری و واکسیناسیون است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دلفان با بیان این که واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل به صورت خوراکی است افزود: کارشناسان شبکه دامپزشکی با حضور در مناطق روستایی دلفان نسبت به واکسیناسیون طیور بومی به صورت آشامیدنی اقدام می‌کنند.

کریم پور گفت: این طرح به صورت رایگان و با استفاده از توان بخش دولتی به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور بومی شهرستان و به تبع آن جلوگیری از سرایت بیماری از طیور بومی به طیور صنعتی و حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی اجرا می‌شود.

بیماری نیوکاسل یکی از خطرناکترین بیماری‌های ویروسی طیور بوده و به شدت مسری است، عامل این بیماری پارامیکسو ویروسی است که پرندگان و انسان‌ها را به این بیماری مبتلا می‌کند، ویروس این بیماری از طریق دهان، ارتباط تنفسی و مدفوع منتقل می‌شود.

این بیماری در گونه‌های مختلف پرندگان اهلی و وحشی دیده شده که از طریق هوا به طیور و پرندگان زینتی منتقل می‌شود، این بیماری معمولا تلفات زیادی در طیور دارد.

علائم این بیماری در پرندگان مشکلات تنفسی، گوارشی و علائم عصبی از قبیل فلجی، سر نافرم پرنده (کله بادی)، حرکات چرخشی پرنده به دور خود و حمله بیماری به یک باره است.

انسان‌هایی که معمولا با طیور، پرندگان زینتی، فرآورده‌های طیور، ترشحات و گوشت مرغ تماس دارند در خطر ابتلا به این بیماری هستند، دوره کومون این بیماری فقط یک یا دو روز است.

تب و لرز، بی حالی و عفونت به صورت موضعی در چشم (تورم ملتحمه) همراه با ریزش اشک، سوزش ودرد شدید، سرگیجه و بیخوابی از علائم این بیماری در انسان بوده که قابل درمان است و پس از تشخیص و درمان حدود ۳ هفته طول می‌کشد تا فرد سلامتی کامل خود را به دست آورد.

این بیماری عوارض زیادی را بر روی مرغداری باقی گذاشته به طوری که تا یک سال ویروس آن در لاشه مرغ باقی مانده و قابل انتقال به انسان می‌باشد.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی استان واکسیناسیون طیور واکسیناسیون طیور بیماری نیوکاسل طیور بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند