Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@18:10:19 GMT

تاثیر قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۷۵۸۷

تاثیر قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد

در راستای اعلام شعار سال و ارتباط آن با موضوع وظایف کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قابل توضیح است که موضوع قاچاق کالا و ارز دو جنبه مقابله ای و پیشگیرانه دارد، هر چند پیش از این بیشتر جنبه امنیتی و مقابله ای داشت اما درحال حاضر قاچاق کالا و ارز باتوجه به تغییر ماهیتی که داده، تاثیر آن بر اقتصاد بیشتر و مشخص تر شده است لذا جنبه پیشگیرانه آن تقویت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه اقتصادی، باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درسال های اخیر که تمام نامگذاری هایی که داشتند در ارتباط با حوزه اقتصادی بوده و تمام موضوعاتی هم که انتخاب نمودند به صورت مستقیم و غیر مستقیم با موضوع قاچاق کالا و ارز ارتباط داشته است، برای همین به هر طریقی درگیر موضوع نامگذاری شعار سال هستیم و در حوزه جهش تولید هم همین طور. بگونه ای که مقام معظم رهبری امسال به صورت خاص به آن اشاره داشته اند. طبق فرمایش ایشان که بیان داشتند؛ «این جهش تولید احتیاج دارد به اینکه تمام دستگاه های ذی ربط کار خودشان را انجام بدهند؛ جلوی قاچاق گرفته بشود، جلوی واردات بی رویه گرفته بشود» لذا وظیفه ما بعنوان متولی، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان بیش از پیش خطیرتر شده است.

در حوزه پیشگیری از طریق شناسایی و آسیب شناسی موانع تولید، صادرات، واردات قانونی و خلاهایی که در این زمینه وجود دارد و در حوزه مقابله هم با استفاده از ظرفیت دستگاه های کاشف عضو دبیرخانه کمیسیون استان و براساس تعاریف قانونی و دستورالعمل های موجود اقدام می کنیم.

در حوزه برنامه های پیش رو نیز شایان ذکر است که در ابتدای هر سال برنامه جامع پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برای دستگاه های عضو کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز  مشتمل بر حوزه های پیشگیری و مقابله ای ارسال می شود که امسال نیز این برنامه ها در ابتدای سال به تمام دستگاه ها ابلاغ شده است.

در حوزه پیشگیری سامانه های مختلفی مانند سامانه ریجستری تلفن همراه، که قبلا اجرایی شده و درحال حاضر نیز به بهره برداری رسیده است، سامانه شناسه دار کردن لوازم خانگی، سامانه شناسه دار کردن پوشاک، سامانه جامع انبارها و طرح هایی نظیر صادرات سوخت به افغانستان، پلاک گذاری ادوات کشاورزی و ... را داریم و در بعد مقابله ای نیز استفاده از ظرفیت دستورالعمل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  پیرامون ما مقابله با عرضه خارج از شبکه کالاهای اساسی، دارو، دام، سوخت و ... را در حال اجرا داریم.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: یادداشت مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقابله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی استان ایلام از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا  و کشف ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال  کالای قاچاق  وتوقیف ۹ دستگاه خودروی شوتی در ایلام خبر داد.

سردار «جمال سلمانی » در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها ، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد، بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا های مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردندتصریح کرد: هموطنان می توانند اخبار و اطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰درمیان بگذارند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا