Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@23:38:01 GMT

چرا هوای شهر مبارکه در وضعیت خطرناک قرار گرفت؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۷۹۸۱

چرا هوای شهر مبارکه در وضعیت خطرناک قرار گرفت؟

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه در خصوص علت آلودگی شدید هوای این شهر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران شنتیایی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص علت وضعیت خطرناک در شاخص کیفی هوای شهر مبارکه، اظهار کرد: در ساعات اولیه صبح امروز شهر مبارکه شاخص کیفی هوا با میانگین ۳۵۲ وضعیت خطرناک را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت افزایش شاخص کیفی هوا در این شهر را سردی و سکون هوا و فعالیت‌های شب و روز گذشته دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه وزش باد وجود ندارد شاخص کیفی هوا امروز افزایش داشته است از سوی دیگر احتمال می‌دهیم آلودگی هوای امروز بر اثر سوزاندن کاه و کلشی است که پس از برداشت برنج در اراضی کشاورزی برجای مانده است.

وی تصریح کرد: با سوزاندن کاه و کلش برنج دود غلیظی در منطقه می‌ پیچد و از سوی دیگر این اراضی در نزدیکی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا است و همین امر سبب می‌شود که شاخص کیفی هوای شهر مبارکه افزایش یابد.

شنتیایی با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده سوزاندن اراضی کشاورزی با متخلفان برخورد می‌کنیم، گفت: در کارگروه پسماند شهرستان که با حضور نماینده دادستان و نیروی انتظامی شهرستان برگزار شد یکی از موضوعات اصلی جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش بود و مقرر شد این تخلفات را در مراجع قضائی پیگیری کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه با بیان اینکه عامل آلودگی هوای امروز این شهرستان ناشی از فعالیت صنایع بزرگ نیست، اضافه کرد: فعالیت مجتمع فولاد مبارکه و روند تولید آن در طول سال یکسان است از سوی دیگر در این مجتمع سنسورهای پایش آنلاین نصب است که نتایج فعالیت آن به طور لحظه‌ای در بخش پایش اداره کل محیط زیست استان رصد می‌شود، از این رو در صورت بروز مشکل در وضعیت آلایندگی هوا فوری به این مجتمع اعلام و اخطاریه کتبی ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایمنا، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 449995

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی هوا مبارکه محيط زيست اداره کل محیط زیست استان اصفهان فولاد مبارکه کشت برنج کشاورزان صنایع آلاینده وارونگی هوا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شاخص کیفی هوا شهر مبارکه آلودگی هوا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۴۱ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه رباط کریم با شاخص ۱۰۳ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۵۷، پاسداران با شاخص ۸۵، پاکدشت با شاخص ۷۳، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۰، پیشوا با شاخص ۷۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۳، سرخه حصار با شاخص ۵۶، سلامت با شاخص ۶۵، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۱، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۵، قرچک با شاخص ۶۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۵۷ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۵۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه ۳۹، آتی ساز با شاخص ۳۱، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۲، امام خمینی با شاخص ۲۵، پارک رازی با شاخص ۱۱، پردیس با شاخص ۳۶، پونک با شاخص ۲۸، چشمه با شاخص ۳۹، دانشگاه تهران با شاخص ۲۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۳۹، دماوند با شاخص ۱۵، ژئوفیزیک با شاخص ۴۰، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۴۲، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۳۲، شهرداری منطقه دو با شاخص ۳۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۳۶، علم و صنعت با شاخص ۲۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۳۴، لواسانات با شاخص ۲۳، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۹، ملارد با شاخص ۴۹ و ورداورد منطقه ۲۲ با شاخص ۴۰ در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750424

دیگر خبرها

  • مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • پاکی هوا ارمغان وزش باد‌های بهاری
  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای سه شهر درمدار نارنجی
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت