Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۸ هزار و ۴۹۹ فقره وام با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی لرستان پرداخت شده که به اشتغال ۲۰ هزار و ۸۸۶ نفر منجر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی آشتاب صبح امروز در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: به منظور حفظ اشتغال و جلوگیری از آسیب بنگاه‌های اقتصادی لرستان، 29 هزار و 194 پرونده برای 36 هزار و 370 نفر با اعتباری بالغ بر 290 میلیارتومان تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد، 18هزار و 499 فقره وام با اعتبار 60 میلیارد تومان پرداخت شده که به اشتغال 20 هزار و 886 نفر منجر شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: مهلت پرداخت تسهیلات تا پایان مهرماه است اما چون فرآیند تشکیل پرونده برای متقاضیان با توجه به بحث کرونا تا حدودی زمان بر شده، درخواست ما این است که مدت زمان پرداخت تسهیلات حداقل تا آذر ماه تمدید شود.

مدیران رسانه‌ها برای دریافت تسهیلات حمایتی کم‌بهره اقدام کنندانتقاد نماینده بویراحمد از بانک‌ها؛ تسهیلات کرونایی جذب نشدندفراخوان اعطای تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ، هنر و رسانه اعلام شد

وی خاطرنشان کرد: در بخث اعتبارات سیل در سفر وزیر کشور مبلغ 150 میلیارد به لرستان اختصاص داده شد ما اختصاص دادند که تاکنون 68 میلیارد آن تخصیص پیدا کرده و ما انتظار داریم که نسبت به تخصیص مابقی آن نیز عنایت داشته باشند.

آشتاب بیان کرد: در شهرستان‌های دلفان، رومشگان و چگنی شعب بانک توسعه و تعاون نداریم درحالیکه بخش توسعه و تعاون یک ضرورت است و برای حمایت از کسب و کارهای کوچک نیاز به ایجاد شعبه داریم.

وی با بیان اینکه قالیبافان و کارگران ساختمانی لرستان نیاز به پوشش درمانی دارند، گفت: اختیار تشکیل یک کمیته را به ما بدهند تا با حضور متخصصان، نیازمندی‌هایمان را تعیین و برنامه ریزی کنیم و از ظرفیت بانک‌ها و نیز صندوق‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/648/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور

مطابق آخرین آمارها ۷۰۰۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند و تشکیل تعاونی های زنان در دولت سیزدهم رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تعاونی‌های زنان نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد، تولید ناخالص داخلی، اشتغالزایی و درآمدزایی دارند.سیر تاریخی فعالیت بانوان در ایران نشان می‌دهد زنان از دیرباز در زمینه‌های مختلف از صنایع دستی و مشاغل هنری گرفته تا تولید فرش دستباف و امور باغی و کشاورزی فعالیت داشته و سهم بسزایی از تولید و اشتغال خُرد و خانگی را در قالب تعاونی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

امروز سازمان‌های‌ بین‌المللی، تشکیل تعاونی‌های زنان را به‌ عنوان یکی از راهبردهای اساسی کاهش نابرابری‌ها و افزایش مشارکت در کلیه امور اقتصادی و اجتماعی به دولت‌ها توصیه می‌کنند.

در کشور ما نیز طی یک دهه گذشته بنگاه‌های کوچک و متوسط بسیاری با عنوان تعاونی زنان در کشور تاسیس و با اقبال خوبی همراه شدند.این تعاونی‌ها در گرایش‌های‌ مختلف اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت کرده و عمده تولیدات آن‌ها در حوزه‌ خدمات، کشاورزی، صنایع غذایی،صنایع ‌دستی، گلیم، فرش دستباف و گیاهان دارویی بوده است.

آنطور که حامد ویس کرمی - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - گفته ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

طبق گزارش ها ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات  و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی تقویت تعاونی های زنان را از برنامه های وزارت تعاون در سال جاری ذکر کرده و می گوید خوشبختانه دستگاه‌ها همکاری خوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی می شود.
معاون وزیر تعاون درعین حال آماری از تعداد تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم ارائه کرده و می گوید:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ نفر عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه دوره قبل رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گفته ویس کرمی، در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

تعاونی‌های زنان تعاونی‌هایی هستند که حداقل  ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

بر اساس تازه ترین آمار تعداد  ۷۰۰۰  تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند. 

به گزارش ایسنا، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای شرکت‌های تعاونی زنان از محل منابع بانک توسعه تعاون، حمایت مالی در قالب وام و کمک بلاعوض با هدف توسعه بازار و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی معاونت امور تعاون از تعاونی‌های زنان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه