Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:25:27 GMT

با نگاه درست، دنیای نابینایان را بسازیم

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۸۲۵۰

با نگاه درست، دنیای نابینایان را بسازیم

ایسنا/زنجان رئیس انجمن نابینایان استان‌ زنجان گفت: اشتغال مشکل اصلی افراد نابینا است.

رجب‌علی خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت روز جهانی نابینایان و در رابطه با وضعیت افراد نابینا در استان زنجان، اظهار کرد: نابینایی محدودیت نیست و نابینایان نیز می‌توانند کارهای گوناگونی انجام دهند و نباید افراد دیگر نسبت به افراد نابینا با ترحم ‌نگاه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بین افراد نابینا نیز هستند کسانیکه حتی در مقطع دکتری در حال تحصیل بوده و یا وکیل هستند که همه این افراد در کنار افراد بینا تحصیل کرده و امتحان داده‌اند.

این مسئول با اشاره بر اینکه نابینایان نیز مشکلاتی مانند مشکل ازدواج، مالی و غیره دارند، تصریح کرد: اشتغال بزرگ‌ترین مشکل افراد نابینا است که اگر مسئولان برای حل این مشکل برنامه‌ریزی کنند و این افراد نیز همان حقوق دولتی را داشته ‌باشند از دیگر مشکلات آن‌ها نیز برطرف خواهد شد.

خالقی در رابطه با مناسب‌سازی اماکن برای تردد این افراد نیز ادامه داد: در رابطه با بحث مناسب‌سازی که از سال‌های دور بوده و در رابطه با آن فقط حرف زده شده و هنوز نیز مکان‌هایی هستند که اصلا مناسب نیستند ولی اخیرا اقداماتی انجام شده و در مکان‌های اداری نیز اقداماتی مثل مناسب‌سازی آسانسور انجام گرفته ‌است.

رئیس انجمن نابینایان استان زنجان، در رابطه با دنیای نابینایان و بیان اینکه بینایی خود را در سال ۶۱ در جنگ از دست داده‌ام ولی پشیمان نیستم و اگر دوباره نیز چشمان من بینا شود و جنگ باشد برابر دفاع از کشورم به جنگ می‌روم، عنوان کرد: در جامعه باید با نابینایان به گونه‌ای رفتار شود که ناراحت نباشند و اگر نگاه جامعه به این افراد درست باشد درست نیز تربیت خواهند شد که اگر به اینگونه نباشد، شاید برای آن‌ها افسردگی را نیز به دنبال داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه در انجمن به روی همه نابینایان استان باز است، بیان ‌کرد: انجمن نابینایان استان زنجان ۷۰۰ عضو دارد که در کنار اقدامات دیگر هر ساله اردوهای تفریحی و زیارتی نیز برگزار می‌شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این اردوها کنسل شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان عصای سفید نابینایان استان افراد نابینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد

ایسنا/کردستان شناگر توانمند کردستانی، مدال های رنگارنگ رقابت های قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور در رده جوانان را درو و یک رکورد ملی را به نام خود ثبت کرد.

رقابت‌های شنای قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت ماه با حضور ۱۷ تیم در استخر مجموعه آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا ‌عبدالباسط فلاحی، شناگر شایسته‌ کردستانی موفق شد ضمن کسب مدال طلا در ماده‌ی ۵۰ متر قورباغه، رکورد جدیدی را در این ماده که پیش‌تر نیز در اختیار خودش بود، با زمان ۴۳.۱۳ ثبت کند.

‌این شناگر توانمند کردستانی، موفق شد در ماده ۵۰ متر پروانه مدال نقره و در مواد ۵۰ متر و ۱۰۰ متر شنای آزاد نیز دو مدال برنز را بدست آورد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ مدال برای مازندران در مسابقات شنای کم بینایان و نابینایان کشور
  • به بازیکنانم تبریک می گویم/ تصمیم گرفتیم تیم بسازیم
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • سرژ گنابری: مقابل رئال مادرید باید موقعیت بسازیم و سپس آن را بکشیم!
  • شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند