Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج با تبریک فرارسیدن 24 مهرماه(15 اکتبر) روز جهانی عصای سفید اظهار کرد: 63 نفر دانش‌آموز پسر و 55 نفر دانش‌آموز دختر آسیب دیده بینایی خفیف تا شدید در مدارس با نیازهای ویژه یا تحت آموزش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر با اشاره به دوران کودکی به عنوان زمان طلایی برای شناسایی و درمان مشکل بینایی اظهار کرد: در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان سال جاری 1263 نوآموز به مرحله تخصصی بینایی ارجاع داده شدند که از این تعداد 534 نفر بدون مشکل و 729 نفر نیاز به مداخلات درمانی داشتند.

وی افزود: از این تعداد نوآموز که نیاز به مداخلات درمانی داشتند 541 نفر نیاز به عینک،137 نفر تحت درمان آمبلیوپی،41 نفر تحت درمان دارویی و جراحی، 8 نفر معرفی به مدارس عادی با کمک معلم رابط و کتاب درشت خط و 2 نفر به مدارس با نیازهای ویژه معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید بر توانمندی دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی به عنوان توانمندترین گروه معلولان افزود: آن چه انسان را به اوج موفقیت می‌رساند، گوهر اراده، خواستن و تلاش است و معلولیت‌های ظاهری و بدنی، مانع جدی برای رشد و ترقی به شمار نمی‌آید و نمی‌تواند انسان را از پیشرفت بازدارد. 

رنجبر با بیان اینکه نابینایان در بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها از بقیه افراد جامعه توانمندتر هستند و باید شرایط، زمینه و امکانات مناسبی در اختیار آنان قرار گیرد، یادآور شد: مهم‌ترین مسئله و مشکل افراد نابینا چگونگی سازگاری آنان است، کسانی که نابینا به دنیا می‌آیند یا در دوره‌ای از زندگی  بینایی خود را از دست داده‌اند باید این واقعیت را بپذیرند و جهت انطباق و سازگاری با محیط و اجتماع سعی کنند.

رنجبر گفت: آموزش و پرورش با نیازهای ویژه تلاش می‌کند که دانش‌آموزان نابینا و کم بینا همراه با سایر دانش‌آموزان در نظام آموزشی عادی مشغول به تحصیل شوند چرا که این افراد به لحاظ بهره هوشی مشکلی ندارندوجزو موفق ترین گروههای دانش‌آموزی هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌های بهداشت روان میزان رضایت از زندگی است که برکیفیت زندگی افراد تأثیر می‌گذارد و از آنجایی که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ویژگی‌ها و توانایی‌های متفاوتی با دانش‌آموزان عادی دارند ممکن است رضایت از زندگی آنها تحت تأثیر نوع و میزان محدودیت آنها باشد.

وی در پایان اضافه کرد: محرومیت همراه با معلولیت، بحران استقلال، ارتباطات اجتماعی، سلامت جسمانی - روانی از مهم‌ترین چالش‌های است که فرد دارای آسیب بینایی در جامعه با آن روبه می‌شود،از این‌رو با درک صحیح از آن‌ها و خواسته‌های منطقی‌شان می‌توان زندگی مستقلی را برای آنها فراهم آورد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش استثنایی کردستان بینایی نیازهای ویژه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد