Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@20:50:28 GMT

فیسبوک انکار هولوکاست را ممنوع کرد!

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۸۷۳۸

فیسبوک انکار هولوکاست را ممنوع کرد!

روز دوشنبه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت فیس‌بوک در جدیدترین تلاش این شرکت برای اقدام علیه نظریه‌های توطئه و اطلاعات غلط پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سیاست جدید فیس‌بوک را اعلام کرد.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که تابستان امسال بازماندگان هولوکاست در سراسر جهان، کارزاری را رهبری کردند که از زاکربرگ خواست تا پست‌های انکار هولوکاست را از سایت و رسانه‌های اجتماعی برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپین #NoDenyingIt با هماهنگی کنفرانس ادعا‌های مادی یهودیان علیه آلمان، روزانه یک ویدئو برای تشویق به حذف گروه‌ها، صفحات و پست‌های انکارکننده هولوکاست، در فیس بوک ارسال می‌کرد.

فیس بوک گفت که سیاست جدید با افزایش یهود ستیزی در سطح جهان و سطح نگران کننده ناآگاهی در مورد هولوکاست، به ویژه در میان جوانان، پشتیبانی می‌شود. سال‌های زیادی، ما با جوامع در سراسر جهان کار کرده ایم تا به ما کمک کنند درک کنیم چگونه نفرت، از جمله یهودستیزی، به صورت آنلاین ابراز می‌شود.

زاکربرگ روز دوشنبه در یک پست وبلاگی گفت که او معتقد است سیاست جدید "تعادل درستی" را در ترسیم خطوط بین سخنرانی قابل قبول و غیرقابل قبول ایجاد می‌کند.

زاکربرگ نوشت: "من با تنش بین ایستادن برای آزادی بیان و آسیب‌های ناشی از به حداقل رساندن یا انکار وحشت هولوکاست مبارزه کردم. "

وی افزود: "من فکر خودم را تکامل داده ام، زیرا داده‌هایی را مشاهده کرده ام که افزایش خشونت ضد یهودی را نشان می‌دهد، همانطور که سیاست‌های گسترده تری درباره سخنان نفرت آمیز نیز داشته اند. " 

زاکربرگ در سال ۲۰۱۸ وقتی اظهار داشت که منکران هولوکاست "اشتباه" نمی‌کنند و پست‌های فیس بوک که خواستار آسیب یا خشونت نیست حذف نمی‌شود، باعث بحث و جدال شد.

جاناتان گرینبلات در بیانیه‌ای گفت:"در حالی که فیس بوک از آن زمان تغییرات مثبتی را در سیاست‌های خود ایجاد کرده است، اما سرسختانه این سیاست پلتفرم ظالمانه را در پیش گرفته است، حتی در برابر تهدید انکارناپذیر رشد یهودی ستیزی و خشونت ضد یهودی در سراسر جهان "

گرگ اشنایدر، معاون اجرایی گروه گفت: "این یک بیانیه بسیار مهم است و یک عنصر اساسی برای اطمینان از عدم تقویت این نوع یهود ستیزی است. "

رونالد لادر، رئیس کنگره جهانی یهود، در بیانیه‌ای گفت: "فیس بوک نشان می‌دهد که انکار هولوکاست را به خاطر آنچه واقعاً شناخته است، نوعی ضد یهودستیزی و سخنان نفرت انگیز تشخیص می‌دهد. اطلاعیه امروز پیام محکمی را ارسال می‌کند که فیس بوک اجازه نمی‌دهد از سیستم عامل خود برای ترویج نفرت استفاده کنند."

اما فیس بوک هشدار داده است که آموزش سیستم‌های فنی شرکت و ناظران انسانی برای اجرای سیاست جدید در مقیاس جهانی ممکن است مدتی طول بکشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فیسبوک هولوکاست آمریکا مارک زاکربرگ پارسی خبر سیاست جدید فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد

 در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدار‌های خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت.

منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • عرضه کیسه پلاستیکی ممنوع شد + فیلم
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد