Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرحناز محمدی» روز پنجشنبه با تبریک فرارسیدن ۱۵ اکتبر (۲۴مهر) روز جهانی نابینایان و عصای سفید به روشندلان، با بیان اینکه دلایل مختلفی در نابینایی و کم‌بینایی افراد تاثیرگذار است، افزود: عمده دلیل کم‌بینایی و نابینایی افراد در استان به صورت مادرزادی است و سه هزار و ۵۰۳ نفر به علت مادرزادی در استان کم بینا و نابینا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنین هزار و ۲۰۴ نفر به علت انواع بیماری، ۲۷۸ نفر به علت حوادث، ۷۱ نفر به علت مشکلات ژنتیکی و پنج نفر به دلیل عوارض زایمان دچار نابینایی و کم بینایی شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ سال همواره در طول سال انجام می‌شود، گفت: امسال نیز ۲۰ هزار کودک تحت غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۱۴۵ کودک نیازمند مداخله درمانی تشخیص داده شدند.

وی یادآور شد: اکنون یک مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودکان کم بینا و نابینا در استان فعال است و به این افراد در حوزه های مختلف آموزشی و توانبخشی خدمات ارائه می کند.

محمدی مناسب سازی محیط شهری را یکی از خواسته های به حق جامعه معلولان و به ویژه نابینایان عنوان کرد و افزود: در بهزیستی استان با همکاری انجمن نابینایان تلاش هایی برای رفاه هرچه بیشتر جامعه نابینایان استان صورت گرفته که از جمله آن بحث راه‌اندازی سامانه بانکی ویژه نابینایان در برخی شعب استان بوده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها مناسب سازی معابر کرمانشاه روز جهانی نابینایان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر کرمانشاه روز جهانی نابینایان سازمان بهزیستی کشور مناسب سازی معابر کرمانشاه روز جهانی نابینایان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور نفر به علت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : پرونده یک واحد صنفی قصابی به اتهام گرانفروشی و تداخل صنفی با ارزش تخلف یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه مذکور متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • جریمه ۱۶میلیاردی تبعه عراقی برای قاچاق سوخت
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد