Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: نسخه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در داخل کشور است. - اخبار استانها -

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی با تعامل و تبادل با کشورهای مختلف دنیا تعارضی ندارد اما نه کشورهایی که حرف از مذاکره می‌زنند اما به دنبال اعمال قدرت سلطه جویانه خود بر ملت ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اولین شرط برای برداشتن گام موثر در مسیر حل مشکلات اقتصادی کشور این است که بدانیم کلید حل مشکلات در داخل کشور وبا استفاد از ظرفیت‌های داخلی است نه وعده و وعیدهای خارجی.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: عملکرد ضعیف دولت موجب تشدید مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شدرفع مشکلات اقتصادی قرچک در گرو افزایش فعالیت شهرک صنعتی استواحدهای اقتصادی راکد لرستان باید احیاء شوند

 

مفتح گفت: تا زمانی که برای ایجاد گشایش در حوزه اقتصاد کشور منتظر تحولات خارجی باشیم و حل این دست معضلات را به تصمیم‌های بیگانگان گره بزنیم، مشکلات به صورت ریشه‌ای حل نخواهند شد.نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت بیان کرد: دولت در شرایط سخت کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت برخی کالاها باید با چابکی و توان بیشتری وارد میدان نظارت و کنترل بازار شود.

وی افزود: اکنون مشکلات معیشتی و اقتصادی علاوه بر محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده بر اقشار مختلف مردم فشار وارد می‌کند.

مفتح گفت: بسیاری از شغل‌ها به دلیل شیوع گسترده ویروس کشنده کرونا فعلاً تعطیل شده‌اند و مدیریت بازار و هر شاخص مرتبط با زندگی روزمره مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه باید به دولت برای مدیریت بهتر بازار و معیشت مردم کمک کنند تصریح کرد: باید تمرکز قوای سه گانه کشور بر اساس منویات رهبر انقلاب بر محکمتر کردن ارکان اقتدار ایران که یکی از مهمترین آنها حل معضلات اقتصادی و معیشتی است، قرار بگیرد.

وی متذکر شد: دولت باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها با توان و روحیه‌ای خستگی ناپذیر بر روند روانسازی مشکلات اقتصادی و معیشتی نظارت و اعمال مدیریت کند و این حقیقت را که نسخه حل مشکلات کشور در داخل است، در عمل نشان دهد.

مفتح تصریح کرد: ما اجازه نداریم به بهانه عقلانیت، استقلال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی کشور را زیر سوال ببریم و ترس غیر واقع بینانه را عقلانیت بنامیم.

وی افزود: اینکه راه‌حل همه ریشه‌ای مشکلات اقتصادی و دیگر بخش‌ها در داخل کشور است، فقط یک شعار زیبا و غیر واقع بینانه نیست بلکه مبتنی بر واقعیت‌ها و معادلات بروز یافته روز و کاملاً کارشناسی شده است.

انتهای پیام/749/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشکلات اقتصادی و معیشتی داخل کشور حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است