Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@12:43:47 GMT

ساماندهی وانت بارهای جمع‌آوری پسماند در آستارا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۹۰۹۵

ساماندهی وانت بارهای جمع‌آوری پسماند در آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: وانت بارهای دوره گرد جمع آوری پسماند در آستارا علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی و سلب آرامش شهروندان، یکی از چالش‌های اصلی تفکیک زباله از مبدا در این شهر هستند و ساماندهی آن‌ها توسط مسئولان متولی ضرورت دارد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وانت بارهای دوره گرد غیرمجاز افراد غیر بومی هستند که روزانه با بلندگویی که در اختیار دارند با تولید آلودگی صوتی و سلب آرامش شهروندان در کوچه و معابر شهر گردش پذیر آستارا پسماند خشک و ضایعات مردم را جمع آوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری با همکاری نیروی انتظامی مدتی جمع آوری وانت بارهای دوره گرد را در دستور کار قرار داد، اما اقدامات بازدارنده مقامات قضائی برای این افراد کافی نبود.

شهردار آستارا ادامه داد: در سال گذشته در شهر آستارا سه کارگاه غیرمجاز جمع آوری ضایعات و پسماند خشک پلمپ شد، اما متأسفانه با اخذ تعهد و جریمه بسیار کم توسط مقامات قضائی دوباره بازگشایی شدند و اکنون در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهر مرزی آستارا، واحدهای صنفی بسیار زیادی فعال هستند و میزان جمعیت و تولید زباله در این شهر رو به افزایش است. کارگاه غیرمجاز و وانت بارهای دوره گرد جمع آوری پسماند خشک برای سودجویی همواره در آستارا حضور دارند.

معیتی عنوان کرد: جمع آوری وانت بارهای دوره گرد خواسته به حق همه شهروندان این شهر است و در این رابطه سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید همکاری و اقدامات لازم را انجام دهند.

شهردار آستارا، یادآور شد: در حال حاضر، طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر آستارا اجرا می‌شود و اکنون بیش از هشت هزار و ۲۱۷ خانوار جز مشترکان این طرح هستند و هر هفته کار تفکیک از منازل آن‌ها توسط پیمانکار بخش خصوصی انجام می‌شود. که متأسفانه وجود کارگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماندهای خشک، پیمانکار طرح را با چالش بسیار بزرگی مواجه کرده است.

معیتی افزود: از شهروندان انتظار داریم پسماند خشک خودشان را هر هفته در اختیار نیروهای تفکیک زباله شرکت طرف قرارداد شهرداری قرار دهند و از تحویل آن به وانت بارهای دوره‌گرد غیرمجاز خودداری کنند.

به گفته شهردار آستارا، روزانه به طور میانگین ۷۰ الی ۸۰ تن زباله در شهر آستارا تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۱۰ تن در روز افزایش می‌یابد. و پس از جمع آوری توسط نیروهای خدمات شهری، در محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش آباد دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، بندر آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 450027

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران حقوق شهروندی مشارکت شهروندان منشور حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداري آستارا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وانت بارهای دوره گرد جمع آوری پسماند پسماند خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در آخرین روز از هفته زمین پاک در راستای ترویج فرهنگ زباله کمتر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با همکاری واحد آموزش شهروندی شهرداری، برنامه جمع آوری زباله و مسابقه نقاشی برای دانش آموزان برگزار کرد.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در این مراسم گفت: دانش آموزان با شرکت در این برنامه یاد می‌گیرند که زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند تا محیط اطراف و خودشان سالم بمانند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود