Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدحامد میرحسینی رودبارکی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف (۲۴ مهر تا سوم آبان ) در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: این مبلغ از نیات واقفان در بخش های مختلف اجتماعی، مذهبی، کمک به مساجد، بقاع متبرکه و غیره هزینه شده است.

وی با تشریح اقدامات اوقاف و امورخیریه شهرستان در حوزه درآمد حاصله از اجاره و رسیدگی به موقوفات افزود: در یک سال اخیر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد هزینه موقوفات حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت تعداد دعاوی مطروحه در مراکز قضایی در ارتباط با موقوفات را ۴۷ مورد عنوان و خاطرنشان کرد:  در این مدت توانستیم ۱۱۰ میلیارد ریال به نفع موقوفات کسب کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ فقره سند مالکیت موقوفات شهرستان رشت در یک سال اخیر اخذ شده، یادآور شد: در این مدت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات و بازسازی بقاع متبرکه این شهرستان شامل امام زاده هاشم، خواهر امام، پیربوعلی و غیره هزینه شده است.

وی با اشاره به بیماری کرونا و اقدامات اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در تهیه بسته های غذایی اضافه کرد: یک هزار و ۸۰۰ سبد غذایی در چهار مرحله از محل اجرای نیات موقوفات و کمک های خیریه تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

حجت الاسلام  میرحسینی رودبارکیخاطر نشان کرد: دو محفل انس با قرآن کریم در بیمارستان رازی و پورسینا رشت برای تقویت روحیه معنوی کادر درمانی از سوی این اداره کل برگزار شد.

وی راه اندازی  کاروان های سیار شادی در ایام ولادت ها و حسینه های سیار در ایام محرم و صفر با توجه به محدودیت های ناشی از بیماری کرونا را از دیگر برنامه های انجام شده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در دهه وقف امسال اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم همزمان با روز شهادت امام رضا (ع)، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم "شهید محمدی"، تجلیل و تقدیر از کادر درمانی، عیادت از فعالان عرصه وقف، ویزیت رایگان و غیره از جمله این برنامه ها است.

شهرستان رشت دارای ۵۰۰ موقوفه و بیش از پنج هزار رقبه است.

برچسب‌ها رشت سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان رشت سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان اخبار کنکور اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس