Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت:‌ مشکل اساسی تولید ملی و جهش تولید در کشور قوانین مزاحم است و امروز بسیاری از این قوانین برای تولیدکنندگان ما گرفتاری‌های زیادی ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در شصت و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که صبح امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: موضوع تولید، حمایت از تولید و تولیدکنندگان باید توسط همه دستگاه‌های اجرایی متولی حوزه اقتصاد و صنعت باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بانک‌ها در شرایط سخت جنگ اقتصادی در کنار تولیدکنندگان قرار گیرند، اضافه کرد: در این شرایط در کنار تولیدکنندگان قرار گرفتن و حمایت از تولید تکلیف شرعی، عرفی و قانونی ماست و همه ظرفیت‌های استان قزوین باید برای تسهیل فرآیندهای تولید و به‌کارگیری حداکثر استعدادها و توانایی‌ها برای حل مشکلات تولید بسیج شوند.

جمالی‌پور ادامه داد: سخت‌گیری‌های بی‌مورد در شرایط فعلی اصلاً معنا ندارد و ضوابط سخت نباید باعث شود که واحدهای تولیدی دچار مشکل شوند. به همین خاطر همه دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه تولید تسهیلگری کنند.

لزوم حذف قوانین دست‌ و پاگیر تولید

استاندار قزوین با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین و مقررات دست‌ و پاگیر حوزه تولید گفت: مشکل اساسی تولید و جهش تولید در کشور قوانین مزاحم است و امروز بسیاری از این قوانین برای تولیدکنندگان ما گرفتاری‌های زیادی ایجاد کرده است. بنابراین مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد که قوانین مزاحم را حذف و اصلاح کند.

جمالی‌پور افزود: وقتی مشکلات حوزه تولید و اشتغال به یک نقطه‌ بحرانی می‌رسد، قوانین عادی نباید سبب شوند که بر بحران افزوده شود و مشکلات تولید پیچیده‌تر شود.

وی با بیان اینکه قزوین نسبت به سایر استان‌ها کمترین بحران کارگری و تعطیلی واحدهای تولیدی را داشته است، ادامه داد: این موفقیت به مدد حضور مجاهدانه تولیدکنندگان و کارگران خطوط تولید شکل گرفته که با وجود مشکلات عدیده این حوزه پای کار تولید ملی ایستاده‌اند و سربازان فداکار سال جهش تولید هستند.

استاندار قزوین: مدیران کشور نگاه خود را نسبت به تولید اصلاح کننداستاندار قزوین: نباید اجازه دهیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود74 واحد تولیدی استان قزوین مجددا به چرخه تولید بازگشتند

سخت‌گیری‌های دولت تولید و صادرات را مشکل کرده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین هم در ادامه این جلسه با انتقاد از مقررات خلق‌الساعه دولت در حوزه تولید و صادرات گفت: با توجه به اینکه بیشتر صادرکنندگان ما همان تولیدکنندگان هستند، اعمال سخت‌گیری برای برگرداندن ارز صادراتی تولید و صادرات را مشکل کرده باعث شده که بسیاری از تولیدکننده‌های ما تمایل داشته باشند که واحد تولیدی خود را تعطیل کنند.

مهدی بخشنده با ذکر اینکه بیشتر صادرات استان قزوین به 2 کشور افغانستان و عراق صورت می‌گیرد، اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر مبادلات تجاری ما با این 2 کشور به صورت ریالی است، اصولاً صادرکنندگان ما ارز یا دلاری دریافت نمی‌کنند که آن را بخواهند در اختیار بانک مرکزی و سامانه نیما قرار دهند.

وی ادامه داد:‌ امیدواریم رئیس بانک مرکزی به استان قزوین سفر کند و از نزدیک در جریان مشکلات تولیدکنندگان و صادرکننده‌‌های ما قرار گیرد؛ چرا که در حال حاضر با این پیغام و پسغام‌هایی که به صورت مکتوب برای بانک مرکزی می‌فرستند، نتوانسته‌ایم گرهی از مشکلات صادرکنندگان استان باز کنیم.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین تولید ملی استانداری قزوین تولید ملی استاندار قزوین قوانین مزاحم استان قزوین حوزه تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی باید آسیب‌های نوظهور و پررنگ را شناسایی کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عباس کاظمی، معاون سیاسی استاندار قزوین در بازدید از بهزیستی استان و در نشست با رییس ‌و معاونین بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه بهزیستی ماموریت پر مخاطره‌ای دارد، تصریح کرد: در استان قزوین با مشکل زیرساختی روبه‌رو هستیم، در حوزه منابع انسانی نیز مشکلاتی وجود دارد که باید با پیگیری حل شود.

وی افزود: پرداخت حقوق باید براساس عدالت باشد و عدالت به معنای مواسات نیست بلکه کارکنان هر سازمان با توجه به وظیفه و زمانی که ماموریت خود را انجام می‌دهند باید حقوق دریافت کنند در این میان بهزیستی ماموریت مخاطره‌آمیزی دارد، در این زمینه دولت و به خصوص مجلس در زمینه قانون گذاری باید ورود جدی داشته باشد.

معاون استاندار اظهار کرد: یکی از ناترازی‌های موجود در کشور حوزه ناترازی پرداخت است که مدیریت منابع را با تنش روبه‌رو کرده است اما رویکرد دولت حل قاعده‌مند این مسائل و یکی از اولویت‌های اساسی دولت پیگیری این امر است، باید قبول کرد بخش عمده موضوعات مربوط به نحوه و میزان پرداخت ها در اختیار استان ها نیست و باید به صورت ملی و گاهاً در تعاملات بین قوا حل و فصل شود.

وی افزود: فعالیت بهزیستی استان در حوزه حمایتی اشتغال، وام و مسکن ستودنی و قابل دفاع و نگاه ما در حوزه آسیب اجتماعی نگاه حمایتی و تقویت منابع است؛ ضمن این که باید تلاش شود موضوعات بلاتکلیف رها نشود و برای هر موضوعی بازه زمانی و هدف تعیین شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: بهزیستی باید به عنوان یک دیده بان در امور اجتماعی، آسیب‌های نوظهور و پر رنگ استان را شناسایی و در جهت حل آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904322

دیگر خبرها

  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • تولید ۳ درصد گندم کشور در شهرستان بیجار
  • شناسایی قوانین مزاحم حوزه کسب و کار در دستورکار است
  • بهزیستی باید آسیب‌های نوظهور و پررنگ را شناسایی کند
  • شناسایی بخش هایی از قوانین مزاحم کسب و کار
  • بخش‌هایی از قوانین مزاحم کسب‌ و کار شناسایی شده است
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده